< Tilbake til oversikten

Treningstips søkes

Runegutt sa for siden:

Lurer på å kjøre betraktelig mere kondisjon etterhvert.

Dette er egentlig spørsmålet:

Er gåing med stav ei bra alternativ trening?
(synes det ser snålt ut)

Vil mere kondistrening gi meg raskere vektnedgang enn jeg har i dag?

Runegutt sa for siden:

Ingen stavgåere/stavspringere (stavsprang?)???

Kitt sa for siden:

Når du går med staver, bruker du jo også armene. Første gang jeg gikk organisert stavgang, måtte gubben bli hjemme fra jobb neste dag. Var så støl i armene at jeg ikke kunne løfte et glass!:eek:
Det er jo også påvise at man bruker lungene på en annen måte og får bedre pust av å gå med staver.
Bare pass på at stavene dine har riktig lengde. Når du står med hendene i hempene, skal du ha 90 graders vinkel i albuene.
Stilen er ikke sååå nøye, det viktigste er at du bruker armene aktivt slik det passer for deg!

Hajdi sa for siden:

"stavsprang" er veldig effektivt og som sagt ovenfor -man bruker kroppen på en helt annen måte enn ved gåing uten staver.
...anbefales absolutt til alle de som driter i om om folk roper "øhj, du glømte skia" etter deg når du trener :D

Kondistrening generelt vil gi raskere vektnedgang. Dessuten er det superbra for kropp og sjel (omg, sa JEG det??) !
Trener du styrke i tillegg, vil dette bli riktig så snasent :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.