< Tilbake til oversikten

Salami? Glukose?

cartman- sa for siden:

hei, jeg tar en salamiskive nå og da som småspising. men litt slurving på researchen her, frykter jeg. på min salami står det visstnok glukose på innholdsfortegnelse. men det står samtidig "0 gram karbohydrater". hva kommer det av? bør jeg slutte straks med salami?

hadde i går også kjøpt en type skinke (gildes familieskinke) som jeg hadde tenkt skulle fråtse i litt med majones som småspising. (majones, ekte, er jo bra?). men så hadde skinken plutselig en masse karbo i seg...

er det noen tips til gode kjøpttpålegg som snacks? uten glukose eller sukker?

Gracella sa for siden:

Nå vet jeg ikke om det gjelder alle produktene, men det ser ut til at pålegg fra Slaktern er uten tilsatt sukker (eller druesukker, glukose eller dextrose).
De kjøper jeg på Spar (eller er det Eurospar det heter :o??)

En dag jeg er i humør skal jeg sette meg ned og sende mail til Gilde, Finnsbråten, Norfjordeid og alle de ande og spørre de om hvorfor de har sukker i maten vår. Det burde vi vel alle gjøre, he, he.... men det blir nok ikke i dag :rolleyes:

cartman- sa for siden:

men det står jo vitterlig 0 gram karbohydrater? hva kommer det av?

Runegutt sa for siden:

LettGlucose

Areola sa for siden:

De kan skrive 0 karbohydrater helt opp til 0,9 gram.
Ga det noe mening...?
Det er helt sykt synes jeg..

Homer Simpson sa for siden:

I verste fall er det 0,99 g karbo pr 100 g salami.

Hvor mye salami klarer du å spise på en gang? :)

Photobscura sa for siden:

Trodde det var sånn at alt mindre enn et halvt gram karbo ikke er lista opp.
Ellers skriver mange 0 gr kh >, noe som jeg antar betyr at det er under 1 men ikke akkurat null.

cartman- sa for siden:

Men betyr det noe - så lenge det er snakk om glukose?

Homer Simpson sa for siden:

Har ikke nok kunnskaper om glukose til å svare vitenskapelig, men <1 gram kan vel ikke ha så vannvittig stor effekt på blodsukkeret?

Men, det beste er vel å styre helt unna glukose

cartman- sa for siden:

i dag undersøkte jeg slaktern-produktene på bunnpris, f.eks. salami, og den viser riktignok ingen glukose/dextrose eller annen drit. til gjengjeld inneholder den 1,5 gram karbohydrater. hva kan det komme av?
"startkultur" står blant ingrediensene. hva er det, og kan det være samme driten?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.