< Tilbake til oversikten

Loff gir kviser sier VG

HP sa for siden:

:ja:

Iset sa for siden:

Ja det kan jeg skrive under på. Jeg merker RASKT antydning (og full oppblomstring om jeg fortsetter i samme spor) om jeg har en helg med dårlig høykarbomat (sjokolade, loff, cola, pizza osv).
Når jeg lever på lavkarbo har jeg faktisk 0 kviser, helt ren myk babyhud (får babyhud av all Udosen jeg heller i meg).

Nille sa for siden:

Jeg er bestemor med tenåringshud. Har alltid hatt problemer med kviser. Huden ble merkbart bedre da jeg la om kostholdet. Jeg får fremdeles en kviser eller to, - men da har jeg spist noe jeg ikke har tålt. Kunstig søtstoff bl.a. Noen typer nøtter. Men ellers er huden min klar, glatt, myk og fin for alderen. Jeg er overbevist om at det er kostholdet og vanndrikkingen sin skyld. :D

Jeg er også plaget med eksem på bena. Dette har også blitt enda bedre det også, - spesielt at jeg begynte med Oil Of Oregano. Men det er en annen tråd !!

Summer sa for siden:

Absolutt. Merker det kommer igjen dersom jeg spiser litt feil...

Iset sa for siden:

Fett gjør huden glatt vet du. :D
For noen måneder siden stod det i et blad (Shape Up tror jeg, drittblad) at et karbohydratfattig kosthold gav mer rynker. HAH!!! Alt fettet smører jo huden innenfra og gjør huden myk og glatt. Det er jo nettopp de som spiser for LITE fett som får tidligere rynker og dårlig hud (andre faktorer spiller jo selvsagt inn, som feks røyking).

Nille sa for siden:

Ja, det er helt riktig det. Og alt vannet. Hudlegen min (på sykehuset) sa til meg at den beste fuktighetsbehandlingen for huden kommer innenefra og er VANN !! Det sier hudpleieren jeg av og til spanderer på meg også (hun sier jeg har 35 år gammel hud ! :p ). Tror det er en kombo jeg, av grønnsaker, fett og vann !!

nalana sa for siden:

Jeg var også blitt merkbart bedre på de ukene jeg har spist lavkarbo. Ble derfor veldig skuffet her for noen dager siden da jeg fikk en skikkelig oppblomstring igjen. Tror det var dagen etter at jeg hadde spist 175 gram pistasj-nøtter fordelt på 2 kvelder at det begynte å verke.

Håper det var disse nøttene, men det er skikkelig dumt da, for de var så gode. Trodde ikke jeg likte dem jeg, for jeg liker ikke pistasj-is. Kommer nok ikke til å teste det på en stund:(

Nille sa for siden:

Det kan godt ha vært nøttene ja, jeg reagerer på pistasj nøtter... Men det kan også være søtstoffet i sjokoladen..... Jeg kan ikke spise Cavalier eller Stella i det hele tatt. Magesjuke og kviser ! :o

nalana sa for siden:

har mest tro på nøttene. cavalieren kom etterpå, og utenom den har jeg spist veldig lite sjokolade, og da bare mørk med vanlig sukker

dette var en fin og oppklarende tråd for meg:D

MHM sa for siden:

Jeg har fått noe mega-mye kviser på haken siden jeg begynte på kostomleggingen min for 10 uker siden... Kan jo da kanskje virke som det er dumt for meg å spise lavkarbo. Men jeg har tro på at kroppen nå renses på et vis. Eller om det er hormonene som slår krøll på seg før de stabiliseres. I hvertfall er mensen min mye mer normal nå. Og nå begynner kvisene å avta. Det kan også skyldes at jeg har brukt jojoba-olje ganske intensivt på dem.

Ha en kvisefri natt!
(Jeg stjæler også fra Marianne...)

ada-emilie sa for siden:

Jeg har spist svært lite fett i mitt liv men har veldig ung hud. Det skyldes masse frukt og rå grønnsaker, tror jeg. Så om bladet hadde sagt at man får mer rynker uten akkurat denne typen karbohydrater, så hadde de hatt rett. Tviler forresten på at noen mener man får fin hud av loff og sukker. Det er alltså ikke enten-eller her.

Charlott sa for siden:

Nå er tråden fra -04 ;)
Men, jeg tror dette har vel så mye med arv å gjøre :)
I min familie er det mye "sliten" hud, med poser og grove porer. Så mat spiller inn, pleie av huden og ikke minst hva man spiser :)

ada-emilie sa for siden:

Noen får mindre kviser av sinktilskudd, b5 i store doser da det gir mindre fett hud for de som er plaget med det, og det å unngå meieriprodukter kan også hjelpe.

Nyfrelst sa for siden:

Ja, huden min ble kjempefin da jeg begynte på lavkarbo. Men jeg må også ta tilskudd av nattlysolje. Jeg vet ærlig talt ikke hva det er i nattlysoljen som gjør at den virker så positivt på huden, men den hjalp meg enormt, spesielt i tiden før jeg begynte på lavkarbo. Hvis man tar nattlysolje må man være ekstra påpasselig med å få i seg nok omega 3, siden den først og fremst inneholder omega 6.

picasso sa for siden:

Ja absolutt!

Et lite utbrudd de to første ukene, men så stabiliserte hormonene seg.

Når ikke blodsukkeret flyr opp og ned og virker inn negativt på alle kroppens funsksjoner så sier det seg selv at hormonene og da også huden blir bedre.

Trener mye også som hjelper til, men dietten har nok mest å si!

Ihvertfall er det sånn for meg. Håper det hjelper deg også!

Mat er min medisin sa for siden:

Det beste maten du kan spise for å få fin hud er lever.
lever inneholder A-vitaminer og masse fett, noe som gir flott hud og skinnende pels.

Også må du naturligvis ikke spise karbohydrater.

Weston A. Price skrev i sin bok om hele folkeslag som aldri hadde sett en kvise.
www.facebook.com/note.php?note_id=140013796058195

Fero sa for siden:

Jeg hadde typisk fjortishud i tenårene (kviser i panne, store porer på nese, hake etc) men fine kinn. Ettersom jeg ble eldre og kostholdet skled helt ut, sammen med røyk og snus fikk huden min rimelig hard medfart. Fikk MASSE kviser, mye verre enn i tenårene, og mest på kinnene der jeg aldri hadde hatt dem før.

Nå, derimot, har jeg bare en skjelden kviser her og der, på haka eller panna, og kinnene er atter en gang pene, hurra! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.