< Tilbake til oversikten

Når jeg er sugen på noe etter middag

quinoa sa for siden:

Jeg har en seriøs trang til å spise mat etter jeg har spist middag jeg!
Selv om jeg har spist mye!

Hva skal jeg gjøre da? har dere noe å anbefale etter maten?

Pearl sa for siden:

Fribol drops er fine å suge på. :)

susasa_s sa for siden:

jeg pleier ofte å lage Heistad gele på søndager og da har jeg rester i kjøleskapet utover uken.. den er god og med 0 karbo:)

Sirius sa for siden:

Store IFA, enkelte grønnsaker med rømmedip, bacongull, lavkarbokakao, lakris-te og andre teer, cocosa-sjokolade...osv. Alt etter hva du tåler! Ellers er det masse godt i oppskriftforumet!

susasa_s sa for siden:

hvor får man kjøpt lakris-te?? hørtes deilig ut,men har aldri hørt om det før..

Annhild sa for siden:

Helsekostbutikker har lakris te:)

susasa_s sa for siden:

da må jeg prøve å få tak i det:) tusen takk:)

Trudeh sa for siden:

Jeg hadde det sånn de første dagene, men det suget har jammen gitt seg:)

Jeg er ofte mett langt utover kvelden, men et par kvelder har jeg spist 2ss cottage cheese med en ts syltetøy fra Heisatd.(lavkarb)
Det smaker utrolig søtt og godt.

Gro Anita sa for siden:

Jeg har det også slik at jeg får lyst på noe på kvelden...
Så da tar jeg enten middags restene eller noe annet...
:_)

quinoa sa for siden:

Ja det er det jeg også gjør. Men jeg er jo ikke sulten:p bare sugen på noe!

Ok, skal sjekke oppskriftene!

Antoinette6 sa for siden:

Anton Bergs sukkerfrie sjokolade :)

Tirilto sa for siden:

I går spiste jeg en miks av 100g cottage cheese, 20g creme fraiche og 10g Lerums blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker. Blir rett over tre gram karbohydrater tilsammen.
Spiser også en del creme cherie-ost hvis det blir helt krise. Den smaker litt søtt, men inneholder nesten ikke karbohydrater.

Photobscura sa for siden:

Hva med å holde ut til suget gir seg? ;)

(Jeg pleide forresten å spise noen skiver ost og drikke massssse vann dersom suget meldte seg. I tillegg kan det være lurt å ta krom-tabletter, de kan lette for søtsuget til en viss grad :))

quinoa sa for siden:

Hehe, jeg ble nødt til å lage noe.. Fant en oppskrift på sjokodosis her inne som jeg prøvde.

1 egg
2 eggeplommer
kakaopulver
stevia

Jeg hadde litt kokosolje oppi også for det ble så tørt.
Jammen smakte det ikke herlig!

Så jeg har spist litt av det på kveldene. Er jo så vant til å ta en sjokoladebit etter middag når jeg koser meg i sofaen med mannen min!
Nå må jeg bare venne meg av det, trenger en overgang:D

Ellers kan man faktisk gå en tur eller spise et kokt egg med majones på. Det har jeg hørt (og opplevd en gang) at fjerner suget!

Jo, også kan man bruke TFT, altså "tappemetode"

susasa_s sa for siden:

nå har jeg prøvd lakris teen..og har blitt helt hektet!!:) Den er helt super;TUSEN TAKK FOR TIPSET:)
I dag skulle jeg i bursdag og tok med meg Heistad sin sjokolademouse.. laget litt ekstra som står i kjøleskapet:) har mange dager med desserter fremfor meg:)

Damienna sa for siden:

Mikas sjokolade:
Du kan bruke hvilken som helst fløte, til og med kesam el.l.
Ha litt (1-2dl) fløte oppi et skål, tilsett 2-3 ss mørk kakaopulver(ikke noe oboy!) og de som kan, tilsetter litt søtningsmiddel. Pisk til blandingen stivner. Det blir som sjokolademousse, denne er veldig mektig og godtesuget forsvinner garantert! Namm!!

Jeg pleide å bruke vaniljekesam med kakao, den og var veldig god!Det går helt sikkert an å lage andre varianter, kakaopulver gjør noe spesielt med fløten:):p

Jabba sa for siden:

Denne hørtes god ut ! Kanskje jeg må prøve !!!

missnano sa for siden:

Ser mange snakker om heistad gele, Heistad sjokoladepudding.... Hvor får man tak i disse Heistad produktene?? :)

Jabba sa for siden:

De har dem på MEGA iallefall...

missnano sa for siden:

MEGA?! Coop Mega?!

Jabba sa for siden:

Ja -min lokale Coop Mega selges Heistad produkter

missnano sa for siden:

okei,da skal jeg ta turen i morgen ihåp om at dem har det....Tusen takk:D

Iset sa for siden:

Heistad selges på nesten alle butikker. Prix, Obs, Mega, Kiwi, ja jeg tror jeg har sett dem alle steder. Jeg liker veldig godt Confecta, synes den er best. Den har de ikke alle stedene, men jeg har sett den på Obs i hvertfall. Finnes i lime, jordbær og ananas.
Lime er veldig godt i ostekake, som du forresten kan lage som lavkarbo-variant, og den smaker helt ekte ostekake. Nydelig. Gerd har en flott oppskrift, ellers bare rett og slett lager du en av disse sukkerfrie geléene med halv mengde vann og avkjøler den litt (ikke stivne). Så pisker du en pakke kremfløte stiv, og visper sammen et beger creme fraiche eller seterrømme og en pakke Philadelphia naturell og litt Sukrin, Splenda eller annet søtstoff etter smak (husk at geléen også er søt, svært søt).
Bland alt godt sammen og hell feks. over en hjemmelaget nøttebunn i kakeform (mal nøtter etter smak og bland med mykt smør og evt. litt søtstoff i en food processor, bre ut i en kakeform og sett kjølig en halvtimes tid), eller i en form og servér som fromasj. :)

missnano sa for siden:

ooooooooh! Swt hørtes vilt ut,Iset!!! Den MÅ jo prøves!! Så Confecta har masse dem også? Da skal jeg snooke rundt! Ser ut som om jeg må skrive opp en liten handleliste i morgen, handle litt og bake litt,og spise litt! Oh.. digg:D Tusen takk for gode tips!

quinoa sa for siden:

går og pisker sjokolademoussekrem

Schnupsiii sa for siden:

Hva er TFT? Har sett dette uttrykket flere steder og blir da seff nyssgjerrig...

elian sa for siden:

Jepp :D

Bland en stor ts meierismør med 1 ss Cocosa, 1/2 ts kakaopulver og 3-4 dråper Natreen eller annet srningstoff...

Nyyyyydelig!! Sett den gjerne i kjølseskapet så den blir hard :) Miter HELT lysten på sjokolade og annet snop etter dette :p

quinoa sa for siden:

Man tapper x antall ganger på faste punkter på kroppen og fjeset og sier en slags regle. Dette gjør at du endrer bølgelengden i hjernen og du "sletter" de tankene du har.

Enkelt forklart.

Søk TFT så finner du nok noe info om det!

snella sa for siden:

Kan man spise dette de første 14 dagene av ketolysekuren?

Ella-A sa for siden:

Huff jeg vet jeg er TREG og sånn, men hva er cocosa og hvor kjøper man det? dagligvare liksom, eller mer sånn stor butikk som har ALT?

miss_chica sa for siden:

de selger det på helsekosten :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.