< Tilbake til oversikten

Ekkel form

aikens sa for siden:

uff altså dette er ikke kjempe deilig føler meg skikkelig ekkel ,kan dette ha med kuren å gjøre ? jeg har vondt i beina er kvalm og kjempe svimmel og ikke meins litt dobbelt syn.høres sikkert helt teit ut men .venter heltl spent på min bok.
noe må jeg jo gjøre rett for vekta viser 3,1 kg ned:

Areola sa for siden:

Det betyr ikke nødvendigvis at du gjør ting riktig, selv om du går ned i vekt.
Har du lest noe om Ketolyse? Hva spiser du? Det kan være at kroppen protesterer litt i starten, eller det kan være at du spiser feil. Det er vanskelig å si.
Men jeg vil for all del anbefale deg å lese boka før du går inn i ketose. Det er viktig og skjønne hva som skjer i kroppen!

aikens sa for siden:

joda jejg venter på boka skal lese den:) jeg har ei som går på det samme som har gjort dette en stund som forteller meg hva jeg skal gjøre. jeg leser rundt her og snapper litt her og der. samme for meg jeg går ihvertfall ned:):):) og akkuratt nå er det viktigst,det har vært så jeg holdt på å gi opp.

Kitt sa for siden:

Ikke gi deg!:nei:
Det blir snart bedre og da skal du bruke disse erfaringen du får nå til å holde deg unna ting som får deg ut av ketose. Du vil jo helst unngå slikt ubehag i fremtiden, ikke sant! For det skjer igjen, om du går ut og inn av ketose!:eek:
Det du opplever er på en måte sukker- abstinenssymptomer. Bare pass på å få i deg nok grønnsaker, så blir det snart bedre!:D

Lykke til!:blomster:

aikens sa for siden:

men kan jeg vite om jeg har vært i ketose?? sikkert kjempe teit:):)
ja det skal jeg love deg jeg syntes det er skikkelig ekkelt ,fikk kjempe svette anfall på jobb i sted trodde jeg skulle gå i bakken helt rart.hva slags grønnsaker anbefaler dere ? jeg er så glad i tomater ,men har vel skjønt at det ikke er det helt store:(

Kitt sa for siden:

Du kan kjøpe ketostiks på apoteket! Man bare tisser litt på stiksen og endrer den farge til en eller annen rosa/lilla nyanse, vips! du er i ketose!:D

Men med de symptomene du har, trenger du egentlig ikke noen stiks! Det er ingen tvil, liksom!:p

Det finnes et hav av grønnsaker å velge mellom. Alle har sine favoritter. Jeg bruker mye blomkål (som mos eller jukseris feks), broccoli, squash, rosenkål, paprika (bare litt), løk (heller ikke mye), agurk, alle typer salater..... Og så elsker jeg sopp i alle varianter! Aubergine!
Uheldigvis er mais og gulerot forbudt, men det hender jeg synder bittelittegrann i en salat feks, særlig når jeg lager til hele familien.:)

aikens sa for siden:

ja så å si alle mine favoritt grønnsaker :9 sanvner stort sett bare gulerot:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.