cathrine sa for siden:
1. Hvilke barer kan jeg bruke i nødstilfeller ved ett lavkarbo kosthold?
2. Kan man drikke kaffe latte med helmelk uten sukker?
cathrine sa for siden:
1. Hvilke barer kan jeg bruke i nødstilfeller ved ett lavkarbo kosthold?
2. Kan man drikke kaffe latte med helmelk uten sukker?
Anitra sa for siden:
Ikke at jeg er noen ekspert, men vet enkelte spiser Atkins barene.
Når det gjelder latte, ble jeg anbefalt soyamelk fremfor vanlig melk. det smakte overhode ikke det samme!
scartz sa for siden:
Hvis du skal ha latte, hadde jeg prøvd å erstatte h-melken med litt fløte. ENDA mer smak, mindre karbs :) Men folk reagerer forskjellig, kan være du faller ut av ketose pga melken :O Men en liten kopp kanskje?
Jeg kan drikke kaffe latte med sirupsshot og 3 dl h-melk + 1 dl fløte (det er jo en ganske stor latte!) en gang i blant uten å falle ut av ketose. Men da må jeg være forsiktig med resten av karbsinntaket den dagen (og spise masse fett).
valleygirl sa for siden:
Jeg har også unnet meg en liten latte noen ganger, men skåret kraftig ned på andre karber den dagen. Har ikke falt ut av ketose på grunn av melken. Det eneste jeg savner er frokosten som besto av juice og latte! Men det får bli en annen gang.......
Atkinsbarer er litt farlige for meg, for selv om det er nettokarber på bare 2 eller 3, så ser de ut til å være litt anti-ketose for meg. Men om du ikke satser på ketose er det vel ikke så farlig?
Sirius sa for siden:
Spørs hva du tåler, men jeg synes kaffe latte på soyamelk/fløte-blanding og kanskje litt cappucinodryss er helt topp! Fløte og soyamelk skummer veldig bra forresten!
Lindabtn sa for siden:
Men nå er ikke scartz på ketolyse, så hun kan ha mange flere karber enn 15 :)
cozymum sa for siden:
hei. Jeg vet barene til shine erveldig bra!
scartz sa for siden:
Uhm, hvor står det at jeg IKKE er på ketolyse?
Står klart å tydelig under innleggene mine at min kostholdsfilosofi er ketolyse :)
Men jeg følger ikke 15 karbs (dvs jeg teller ikke). Jeg spiser bare karbsene mine gjennom grønnsaker og rømme/ol, men jeg tror ikke det blir mer enn 20 karbs per dag uansett. Hvis man ser bort fra de dagene jeg unner meg en latte :)
Lindabtn sa for siden:
mente at du var :o feiltakelse!!
scartz sa for siden:
hehe :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.