< Tilbake til oversikten

Starthjelp? Please

aikens sa for siden:

heisann jeg har ingen bok enda og venter på start pakken men , jeg vil ikke vente kan noen gi meg tips til en to tre dager med full bespisning?
er kjempe gira

Fungirl sa for siden:

Se i bloggen min, under kategorien mat så finner du hva eg spiser. Kan godt spise mer enn det eg harlagt ut, er stort sett ikke sulten etter at middagen har kommet i magen :)
Ellers er det masse oppskrifter på forumet.
Masse lykke til :) Dette er en super måte å gå ned i vekt på :)

aikens sa for siden:

jeg har gått ned 2,1 kil siden mandag så noe må jeg gjøre rett:) takk for tipset skla gå dit å se nå,håper jeg kan støtte meg til dere som kan detet klem fra meg

Gro Anita sa for siden:

Hei!
Hvor ligger de oppskriftene??
Klem:-)

Fungirl sa for siden:

Aikens: Husk at de første kg er vann, og så begynner fettet å renne av, dermed går det som regel fortere i begynnelsen så ikke bli skuffa hvis det ikke fortsetter i samme tempo. Men ned går det:) Grattis med vektnedgang og selvsagt kan du støtte deg på oss med litt mer fartstid.

Gro Anita: Under oppskriftsforumet, linken ligger helt på toppen av sida her, ved siden av bloggknappen :)

aikens sa for siden:

litt kjøtt og fisk +en neve salat til lunch
kylling filet og pitt fløte, løk og sopp+tomat til middag
litt kjøtt til kveldseller ost feks
ser det ut som en god dag????

Fungirl sa for siden:

Joda ser bra ut det, tomat spiser eg ikkje, mest pga at eg ikkje liker det men det har høy egenvekt og dermed blir det litt karbs av det :)
Veier du maten? Det anbefaler eg når du er i startfasen. Eg har holdt på i 18 uker og veier fremdeles maten min :) Liker kontrollen kan du si.

Lille-Lulle sa for siden:

Et par speilegg og to-tre striper bacon stekt i rikelig med meierismør til frokost gjør at jeg ikke begynner å tenke på neste måltid før laaangt utpå dagen. Fett er utrolig mektige saker som holder leeenge :) Kjører jeg på med en fettrik lunsj a`la blandet salat med feit rømme/hvitløksbasert dressing + litt grillet kylling, holder det med en lett middag m/ litt grønnsaker som siste måltid i løpet av en dag.

Jo mektigere (dvs feitere) du spiser, desto færre og mindre porsjoner blir du avhengnig av. Husk litt grønt til både lunsj og middag!

Blir du mot formodning veldig fysen (noe du med stor sannsynlighet ikke blir hvis du husker å få i deg mye fett i løpet av dagen), så kan du ty til litt sukkerfri gele m/krem, eller litt saltsnacks i form av bacon-gull.

Husk å spise foreskrevne vitaminer/mineraler + drikke masse rent vann mellom måltidene!

aikens sa for siden:

nei jeg har ikke veid maten er det mål mann skal ha??trodde ikke det:)som sagt jeg har ikke bok:)jeg har heller ikke skjønt helt detder med å telle karbohydratene men det kommer sikkert tror du ikke??

aikens sa for siden:

er det ikke sånn at man skal h flerest mulige måltider i løpeav døgnet for å oppnå best forbrenning????

Fungirl sa for siden:

På ketolyse skal du kun spise når du er sulten, er du sulten en gang for dag så spiser du kun en dag osv. Ketose er fettforbrenning og da forbrenner man fett hele dagen.
Men husk, du skal ikke sulte deg altså :)
Når det gjelder karbsene så bør du absolutt veie og telle slik at du får i deg riktig antall og nok. Jeg sliter litt med å få i meg nok karbs i løpet av en dag, men hvis vektnedgangen stopper så kan det være grunnen og da må eg gjøre noe med det :)

Lille-Lulle sa for siden:

Ja nettopp! Hvis jeg har forstått ketolyse-dietten korrekt, så er det nemlig slik du beskriver, Fungirl :) Og det er dette som jeg opplever som det enkleste ved denne kuren. Man er simpelthethen generelt mindre sulten, grunnet valg av mektige kostalternativer, og følgelig mindre fysen på mellommåltider.

Å leve etter målet om å spise mange små måltider representerer vel mer av den tradisjonelle lavkalori-tenkningen..?

Dette med Ketolyse er litt av en mental omstilling på mange måter :o

Fungirl sa for siden:

Vi er helt enig Lille-Lulle :) Eg er iallefall stornøyd :)

aikens sa for siden:

ok da tror jeg at jeg forstår det:) jeg merker at jeg ikke er så sulten lenger heller ,men dte er sant som dere sier det er nok en mental omstilling hii for jeghar aldri gått ned på spise kotelett til kveldsflirer jeg er så fornøyd vekta viser 3,1 ned og jeg tenker bare 16,9 to go :)
er så glad for tilbake mld.

fjanni sa for siden:

det blir vanskelig å telle karber uten å veie maten. hehehe. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.