Jeg vil først si at alle disse spørsmålene spør jeg fordi jeg er nybegynner, ikke fordi jeg er fordømmene.
Jeg skal begynne på Atkins induksjonen nå. Har hatt noen testdager med mye lavkarbomat og "nedsukring" siden jeg er vant til å spise masse sukker. Ville ta tak i dette før jeg begynte for å ikke få en smell i begynnelsen av induksjonen som kunne få meg til å gi opp.
Hvordan unngå treg mage?
Leste en tråd her om noen som spiste masse biff med bacon ved siden av. Det høres helt horribelt ut i mine øyne. Er det viktig eller uviktig å ha noe av det lovlige grønne til alle måltider?
Tips og triks til gode matkombinasjoner man kan kose seg med?
Når man er ferdig med alle vekt-tapsfasene og skal holde seg stabil, kan man aldri mer spise en sjokolade da? :eek:
Du skriver du skal på Atkins induksjon, og da mener jeg det er tillatt med ca 20 g karbo. Det vil gi endel begrensninger i forhold til hvilke grønnsaker du kan spise.
Er litt usikker, men dersom du kikker under kostholdsfilosofier, så på Atkins, vil du finne info om de forskjellige fasene. Induksjonsfasen er jo den "strengeste" i forhold til karbo.
Kjenner flere som til tider kutter ut grønnsakene for å bruke karbene på blant annet smør eller fløte som de bruker i forbindelse med matlaging (sauser, dressing m.m). De passer bare på å ikke overskride grensene.
Hvor viktig det er i forhold til vekttapet vet jeg ikke, men næringsmessig og for å få variasjon i kosten vil det jo sikkert være lurt å bruke grønnsaker.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.