Hei
Kjæresten min og jeg skal ut å spise på søndag. Er det noen som har et godt tips til et sted vi kan gå å spise uten de store utfordringene.
Jeg tenker litt på at middag på en fiskerestaurant burde gå bra, men er vet ikke om noen gode i Oslo.
Jeg er også åpen for helt andre forslag. Det er viktig at maten smaker godt og at det er et hyggelig sted. Pris er mindre viktig.
I flere andre europeiske land er det jo egne lavkarbo restaurenter eller restauranter med lavkarbo meny(du får vite hvor mange karbo det er i hver rett før du bestiller), men jeg tror ikke vi har noe sånt i Oslo.
Jeg inbiller meg at libanesisk mat er relativt lavkarbo hvis man ikke spiser brødet og risen.
Uansett vil jeg anbeale Sahara Beduin, tror den ligger i Prinsens gate. :)
Djengis khan! Kjempegod mat hvor du selv bestemmer hva du putter på tallerkenen, og du kan spise så mye du vil:)
Ellers synes jeg det er greit og velge riktig på Big Horn, selv om de putter masse mais på tallerkenen. Du kan droppe potetene og velge brokkoli som sidedish.
Yaya's (nesten) på Aker Brygge i Waterfronts gamle lokaler. Thaimat er nydelig, synes jeg! Og bare man ligger unna risen, så burde Lavkarbo være veldig greit der. Men kjærste-ut-og-spise? Yaya's er kanskje mer spennende og sjarmerende enn det er romantisk... Men det er et stilig sted!
Trancher(eller hvordan det skrives) Har bare entrecote, men den er helt sinnsykt god også velger du tilbehør og saus/smør selv. Virkelig en opplevelse! Ligger ved Grûnerløkka. rett opp til venstre hvis du kommer fra legevakta
Sashimi på Alex Sushi!!! Mat blir aldri det samme etter å ha vært der....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.