< Tilbake til oversikten

Vektøkning?

CHESS sa for siden:

Lurer på en ting ....
Når en er i ketose er en jo på ren fettforbrenning,
men så hender det dessverre at en har en liten sprekk,
og er utav ketose i kanskje 2 - 3 dager. Når en da spiser
ketolyse mat i disse 2 - 3 dagene, uten å være i ketose,
legger en på seg da ?? Noen som vet svar ??
Eg digge jo ketolyse mat, og kroppen har det herligt !!

Fungirl sa for siden:

Hva mener du med ketolysemat? Mener du da fet mat eller?
Hvis du har en sprekk, altså spiser mye karbs + fet mat så er dette en uheldig kombinasjon, men man må jo kutte ned på karbsene for å komme inn i ketose igjen.
Jeg begynte påan igjen forrige uke etter en operasjon av mandler (hadde da gått opp ett kg på de to ukene), forrige uke var de borte + litt til.
Så spiser man karbs + fett vil dette føre til vektøkning.

CHESS sa for siden:

Med ketolysemat mener jeg mye fett og proteiner
og karbohydrater ifra grønnsaker. Holder innenfor 15 KH pr dag.

Fungirl sa for siden:

Var det eg regnet med, men som sagt over, du vil gå opp i vekt når man kombinerer fett og karbohydrater.
På vei inn i ketose er du jo allerede nede på lavt antall karbs og da skal det ikke ha noe å si ang fettet. Spiser du fett og proteiner, samt kaker/brød/pasta/hotteri osv så vil man nok legge på seg ja :(

Ista sa for siden:

Ergo--> sprekker er ingen vits :( Fører ingenting bra med seg.... (hvis man sprekker opptil flere ganger OFTE )

scartz sa for siden:

Men CHESS er innpå noe jeg har lurt på... Poenget er jo at om man spiser karbs og fett, legger man på seg. Skulle man sprekke en dag, slik at man detter ut av ketose, må man jo fortest mulig komme inn på rett spor igjen, dvs spise masse fett mens man ikke er i ketose. Alle de dagene det tar å komme inn igjen til ketose (si ca 3 da), legger man ikke på seg disse dagene av alt fettet man spiser?

Fungirl sa for siden:

Da har du jo kuttet karbsene og er på vei inn i ketosen igjen.
Eg gikk ned 3,3 kg forrige uke på vei inn i ketose så vil vel ikkje akkurat si at man legger på seg da. Er kombinasjonen fett og karbs som gir vektøkning :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.