< Tilbake til oversikten

'Fruktsubstitutt'? Evt. enkel kveldssnacks

Nurdug sa for siden:

Problemet her i heimen er at mannen vert so fort fysen utpå kvelden. Eg må ha frukt i huset for å halda meg unna sjokoladehungeren, og pærer og eple freistar mannen like mykje som sjokolade freistar meg :(

So då er spørsmålet: kva anbefalar de som substitutt for frukt på lavkarbo? Merk: Eg orkar ikkje laga til mykje, etter middag er eg nøgd med matlaginga for dagen og mannen orkar heilt sikkert ikkje.... (den likestillingsdebatten kan me ta ein annan plass :p)
Han kan eta blomkål rått, men blir fort lei det òg (og det går fort eit heilt hovud på ein kveld :( ).

Hannehk sa for siden:

når suget tok meg i begynnelsen så spiste jeg bacongull, det funket ganske bra. Bare pass på at det er ekte bacongull du spiser. Eeeeller dere kan lage dere noen kokte egg enten til å ha kalde eller bare sette på kok, evt eggerøre til å ha i kjøleskapet da kan en jo ta seg noen sneier spekeskinke for eksempel og eggerøre. Da har man et fint lite måltid. Når det kommer til frukt så er det ikke lov på Ketolyse. Må også få poengtere viktigheten av å spise fett. Fettet hjelper masse på søtsuget da du kjenner deg mett lengre. I begynnelsen er det lurt hvis du holder ham borte fra kunstig søtning også da merker du fort at søtsuget forsvinner.

nordlandsjenta sa for siden:

når jeg var snopen på noe, brukte jeg å spise bacongull, gele fra heistad, eller bringebær med fløte på!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.