Det var på tilbud til 20 kr pakken her, så jeg kjøpte med noen pakker. La etpar i fryseren og lagde kyllingkjøttboller i går. Hadde 1 egg og litt krydder i deigen, stekte de i panna før de gikk inn i ovnen med litt tacosaus og ost. Gratinerte dette, og hadde gratinert blomkål ved siden av. Både mann og barn var kjempefornøyde med middagen. I Taco sausen var det 7 gr pr 100, og null sukker/glucose, så jeg tok sjansen på den. Blandet den ut med litt fløte da.
Jeg foretrekker Priors kyllingkjøttdeig. Den er laget av 100% rent kyllingkjøtt. Rema sin tror ikke jeg er like "ren". Men så er Priors en del dyrere også da. Jeg hamstret da den var på tilbud på Prix til 30kr. Mulig den koster det enda.
Jeg bruker vanligvis ikke kyllingkjøttdeig, men noen ganger er det greit med litt variasjon for smakens skyld. Hvis jeg har kyllingkjøttdeig supplerer jeg med fett annensteds fra :) Hmm, var ikke klar over at den potensielt inneholder så mye dårlig fett, good to know.
Fordi kyllingfett har mye flerumettet fett, som ikke er særlig sunt (særlig når det oppvarmes). Da er det bedre å spise magert og spise mer sunt fett som rømme og smør.
Tusen takk for tipset, Anitra.
Det var akkurat dette innlegget ditt jeg trengte i dag for å få spist nok. Det hender jeg mister sultfornemmelsen, og dét kombinert med at jeg kan bli litt matlei (finner ikke på noe jeg har lyst på) er en utfordring. Merkelig nok blir jeg aldri lei tacosaus... :D
Ha en finfin dag!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.