< Tilbake til oversikten

Knallgod og naturlig søt peppermynte-te!

Huldr sa for siden:

Man tager:

En fin tekanne i glass (helst :D) (de har noen kjempefine på Indiska, med kopper til!)
Frisk peppermynte/mynte
ca en ts lakrisrot
en pose el. tilsvarende mengde løs grønn te
ca 3/4 l kokende vann

Ha alt i kanna, trekk en liten stund, ta ut den grønne teen, og la resten trekke videre. Lakrisroten smaker ikke lakris, bare søtt og godt. Kan brukes som søtningsmiddel i all te, bare vær obs på at man ikke skal bruke for mye av den, jfr.www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/glyc_gla.htm
Lakrisrot og peppermynte er begge veldig bra for magen, pluss en hel rekke andre ting! Og det smaker himmelsk. Ha i glasskopp og nyyyt! :)

Huldr sa for siden:

Obs: Jeg liker at teen ikke er kjempesøt, men det kan være nødvendig å øke mengden lakrisrot for de søthungrige :)

Enjoy life sa for siden:

Hvor kjøper man lakrisrot?

fjanni sa for siden:

lurte på akkurat det samme som enjoy life! :D har lyst å prøve dette i morgen, men da må jeg bruke presskanna mi. haha. eneste som er av glass. ellers har jeg bare leirpotte! :D

Huldr sa for siden:

Hehe, du kan selvsagt bruke hva du vil Fjanni :dulte:, bare jeg som er ekstrem estetiker og te-fanatiker :D

Men lakrisrot får dere kjøpt i alle helsekostbutikker, i Helios sin urtete-serie. Den er god på egen hånd også, og da smaker det litt lakris, men det er enda bedre og mer lakris-smak om man kombinerer med en pose lakris-te fra Yogi! :sikle: Den fås også på helsekost.

Gracella sa for siden:

Den linken der kommer jeg meg ikke inn på, er det om bivirkninger av lakrisrot??

Huldr sa for siden:

Oi, beklager! Link rettet :)

Det er om lakrisrot generelt, både gode virkninger og bivirkninger :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.