tonemor sa for siden:
Jeg er Cola-oman, blander det ut halvt om halvt med grønn Farris, men vekten har stagnert så jeg må vel kutte ytterligere..
Men hva er best for ketolysekuren; Cola light eller Cola Zero?
tonemor sa for siden:
Jeg er Cola-oman, blander det ut halvt om halvt med grønn Farris, men vekten har stagnert så jeg må vel kutte ytterligere..
Men hva er best for ketolysekuren; Cola light eller Cola Zero?
nøtta sa for siden:
det spiller ingen rolle, begge er nå søtet med aspartam.
Torkil sa for siden:
Hei
Hmmm:confused: jeg trodde zero var søtet med sucralose? men det er altså endret?
Da er det jo samme brus??
MVH
Torkil:)
nellie sa for siden:
zero har aldri vært søtet med sucralose. Light var det i en liten periode, men det slo visst ikke ann, så da gikk de tilbake til aspartam:)
Georgine sa for siden:
Det finnes ingen brus som er søtet med splenda per i dag og da velger mange å droppe brusen pga aspartam.
Impulsiw sa for siden:
Nå har jeg fått STEVIA... :ja:
Har kokt saft på epler og bærblanding. Det ble 7 liter denne gangen. Søtet med Stevia. Nå har den stått i kjøleskapet siden i går og den ble faktisk meget god. Smaker ikke akkurat som sukker, litt som suketter, men den er god på smak og det var verdt det!
www.friendlyshop.nu/index.php/vmchk/Stevia?gclid=CPbnv8fjhpYCFQqyEAod41v_Dw
Her får du billig stevia. Venninnen min hadde bestilt derfra og fikk den på TRE dager :ja: Sammen med en håndskrevet beskjed. Der var det virkelig service.
Anbefaler alle å prøve å koke saft selv og søte med stevia. Det er ikke vanskelig!! Vi gjorde det på gammeldags vis. Brukte vanlig kjele, silte av bærene og silte gjennom et kjøkkenhånkle. Men det finnes andre alternativer på markedet. Nylon hånkle til å sile for eksempel og selvfølgelig saftkoker. Tror jeg skal investere i saftkoker nå som det kommer til å bli en del saftkoking framover.
Husk at du kan koke saft på ALLE frukter, så man kan finne sin favoritt. God erstatning til lettbrus søtet med aspartam i alle fall :D
mini me sa for siden:
Det er nå desverre ikke helt sant. For de som er på Ketolysekuren, så skal man ikke spise frukt, pga karbohydratene. Det er sikkert noe annet som gjelder for Lindbergere, da de har en annen sammenseting på maten.
For meg, så må jeg si at trolig er kunstig søting det verste som finnes. Merker at det ødelegger motivasjonen min masse, da den øker søtsuget, og så blir jeg dårlig av det også. Har tidligere opplevd også at det var lettere å holde seg på "den smale stien" når jeg lot være kunstig søtet brus og saft.
Grovsnus sa for siden:
Det var et program på Tv her en dag som tok for seg hvordan reklamebransjen "lurer" hjernen vår.
Bla blei det sagt at Cola Light og Cola zero var akkurat det samme. men Light var for damer og Zero for menn ( høres litt tøffere ut å drikke Zero enn Light)
Mulig det, jeg drikker ingen av delene. dere som er Colikere kan jo prøve blind-test:)
Mvh Grovsnus
ha en god drink
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.