< Tilbake til oversikten

Kosthold, trening og karbo

Runegutt sa for siden:

Ser at her er en hel del forskjellige personer og filosofier her på forumet.
Så, det jeg lurer på er:

Hvorfor trener vi?
Hva trener vi?
Hva spiser vi før og etter trening?

energibunten sa for siden:

1. for å trives og ha overskudd, klare å yte
  2. noe utholdende, litt styrke, golf
  3. etter harde utholdenhetsøkter spiser jeg også karbo, aldri før, alltid protein og vann i tillegg etter trening.

tonetrollet sa for siden:

• For å leve lenger
  • For å ha det bedre mens jeg lever
  • For å orke mer
  • For å se bedre ut
  • For å gå ned i vekt fortere
  • For ikke å miste muskelmasse mens jeg går ned
  • og kanskje treffe en kjekkas på trening:p
    Hmmm det var mange gode grunner... Hvorfor har jeg ikke kommet igang før montro?

tommygutt sa for siden:

• Fordi jeg for to år siden var sliten, hadde mage og knapt klarte å gå opp en trapp uten å bli utslitt. I dag løper jeg opp samme trappa og har six-pack

• For å få fram potensiale i min egen kropp, man lever bare en gang

• For å konkurere med meg selv og flytte grenser år etter år, samt utfordre meg selv på ting jeg før ikke behersket

• "Merket" i alle 3 disipliner på Birken når jeg er 33 år

• Trener sykkel, ski, løping, fotball, styrke, turer i vakker norsk natur (helst over tregrensa)

• Spiser ikke noe spesielt før trening. Tynn shake med protein, cocosa og 1-2 råe egg etter trening. Drikker vann underveis.

Bulldog sa for siden:

1. For å bli sterk og se bra ut naken.
  2. Løfter ting og sykler.
  3. Før trening blir det normalt et lite måltid, f.eks et par bokser med sardiner (i olje), tre-fire egg, el. Ca en time før økten.

Etter trening kommer litt an på hvor tung treningen er i den aktuelle perioden, men det blir alltid to skjeer med Whey tech i vann rett etter trening, og dagens største måltid (1000-1500kcal) en halvtime-time etterpå.

Hajdi sa for siden:

A) For å bli sterkere, sette rekorder og vinne mange flere titler og medaljer :D (jeg er ganske enkel sånn. hehe)

B) Stortsett styrke, styrke og mer styrke. Med kondis innimellom.. (eget styrkeløftprogram)

C) Varierer i forhold til sesong. Men det går stortsett i vanlig middagsmat (kjøtt/fisk/grønnsaker/saus halvannen time før trening og rester etterpå). Når jeg karber blir det gjerne prottisshake med melk, havregryn og banan etter økta. Gjerne kreatin før trening også.

kimanders sa for siden:

Hvorfor trener vi?
Hva trener vi?
Hva spiser vi før og etter trening?

1. Jeg trener fordi det er gøy, for å bli bedre, for å nå mine mål
  2. Sykkel i gruppe (landevei), Spinning, sirkeltrening og golf
  3. Før trening er det som oftest en shake. Ved lange økter på sykkelen, må det fylles på underveis. Tidligere har jeg kjørt i meg energibarer, gels etc. Men nå som jeg har bestemt meg for å følge lavkarbo-stilen, så er jeg skikkelig usikker på hvordan jeg kan fylle lagrene underveis. Har noen noen gode råd til meg? Etter trening er det viktig å få i seg godt med proteinholdig mat. Enten en god middag, eller en protein/recovery-shake som kroppen tar opp raskt.

Jeg vil virkelig anbefale folk som vil ned i vekt å melde seg inn i en sykkelklubb. Landeveissykling er (stort sett) lavintensitetstrening, og det gjør det lettere for kroppen å brenne fett. I tillegg til at det er en idrett som i stor grad gjøres best som gruppe, så kan man lettere få andre til å hjelpe seg å bli god, uten at det går særlig utover gruppen.
For meg var dette en viktig faktor da jeg skulle begynne å trene. Jeg ville IKKE være "det svakeste ledd".
Man har det moro ute i friskluft om sommeren, og man finner alltid på vintertrening inne når det blir mørkt og kaldt. www.røyken-ck.com er en klubb har stoooor grad av sosial faktor og som passer for de fleste.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.