< Tilbake til oversikten

Drikke - supplement til masse vann?

#1

rsy sa for siden:

Jeg har nå forsiktig startet introduksjonen.... og et spørsmål som møter meg er hva annet enn vann jeg kan drikke? Ikke kaffe, ikke melk, ikke brus med sukker og heller ikke light-brus.

Er light-brus veldig dumt? Eventuelt hvorfor?

Hva kan drikkes i tillegg til vann?

RSy


#2

ayliah sa for siden:

samme lurer jeg på,,jeg har bare drikket vann(med sitrom og isbiter..veldig godt!!)Men er litt sugen på annet også.!Derfor har jeg drukket pepsi max og litt light saft!Men kun et glass av dette om dagen..(går ikke på introen ennå)men blir strengere med meg selv når jeg begynner !:o
Igår tok jeg også 1 dl melk ved siden av kveldsmaten..(men da inngikk karboene i maks antall daglig!(altså..inn i de 20 karbo om dagen)
Vet ikke om jeg var noe til hjelp..for jeg lurer litt jeg også;O):D


#3

HP sa for siden:

Du skal unngå light brus fordi den inneholder aspatam som er et stoff som hos veldig mange påvirker ketosen...

Hva annet enn vann? Vann med sitron / Lime / Grapefrukt / isbiter / urtete / Kullsyre ... Mange variasjoner over emnet vann... ;)

Urteter er bra, men unngå typer med koffein / Tein. (Twinings, earl grey, supermarked typene... :) )


#4

ayliah sa for siden:

ps...har du tips om en slik te..altså..god på smak ??Som er grei å drikke?:)


#5

HP sa for siden:

Bare å ta seg en tur i helsekosten... ;) Ca 80% av urteteene går bra...

Kammille te, Lakrisrot te, også har de masse blandingsteer. Jeg drikker en energite og en god aften te...

Urtene er jo også bra for litt av hvert... En som virker rensende er jo glimrende! :)


#6

ayliah sa for siden:

Takk HP:D


#7

Summer sa for siden:

Urte teer er geniale! De er ikke bare drikke, men de er godt for noe også! ;)

Jeg drikker kamille og lakrisrot te sammen (ikke alle liker kamille alene, så den kan være god å blande ut... Jeg synes den er god alene, men enda bedre sammen med lakrisroteen.. :)

Kamille te har en beroligende effekt mens lakrisrot skal være godt for hjerte/kar systemet.. :)

Jeg har drukket dem lenge, men oppdaget nettop at det var de teene som var anbefalt min blodtype i blodtypediettenboken.

Kansje du kan se på hva som er anbefalt for din blodtype?

Når det gjelder blandingsteer som energite ol så husk å sjekk at det ikke er koffein/tein i dem .


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.