*lilje* sa for siden:
Jeg savner veldig min melon yogurt med mysli mens jeg går på ketolyse.
Noen gode tips hva som kan erstatte det?
*lilje* sa for siden:
Jeg savner veldig min melon yogurt med mysli mens jeg går på ketolyse.
Noen gode tips hva som kan erstatte det?
JenJen sa for siden:
:ja: Tyrkisk yoghurt! Ikke noe sukker, lavt karboinnhold, metter godt :) Müslien kan erstattes med soyaflokker og hakkede nøtter.
Nå er det ikke sikkert at alle kloke hodene er like enige i at det er tillatt, men det er i allefall et alternativ ;)
*lilje* sa for siden:
Hva og hvor er tyrkisk yougurt?
*lilje* sa for siden:
og hva er soyaflokker??
Ciss sa for siden:
Spiser creme fraiche med en liten dasj fun-saft som yoghurt jeg. Der får du alt fettet du kan ønske deg og det er kjempegodt!
JenJen sa for siden:
Tyrkisk yoghurt er tyrkisk yoghurt :p Den er tykkere enn vanlig yoghurt, og finnes ikke søt i det hele tatt. Jeg kjøper min på Coop Obs, men det er mulig de har på andre steder også. Innvandrerbutikker kanskje..? Mener tyrkisk yoghurt vanligvis brukes i matlaging og sånt.
Soyaflokker er soyaflak, müsliaktige greier. Fås kjøpt på helsekost :) Men hakkede nøtter burde egentlig holde i massevis, så jeg ville begynt der :ja:
vilya sa for siden:
De har tyrkisk yoghurt på Meny, om du bor i nærheten av en.
Jeg spiser ofte youplait-yoghurt eller kesam/tyrkisk yoghurt med litt fun light og fedon-müsli. Den müslien er kanskje ikke ok for dere på ketolyse, men kan nok erstattes med mandler, linfrø og solsikkekjerner.
Charmtassen sa for siden:
Jeg spiser ofte kesam med kanel og en liten dæsj splenda oppi. Tror nok kesamen kan smakes til med mye som gjør at det blir yoghurt-aktig.
Ista sa for siden:
Jeg fant tyrkisk yoghurt på ica idag,smakte litt på fingern å det var jo godt jo.Ser for meg litt knuste mandler og litt sukkerfritt syltetøy oppi der så blir det kjempe godt..
Anbefales på det sterkeste hvis du savner yoghurt :):)
Hedda:) sa for siden:
Synes den tyrkiske yoghurten ser litt vond ut jeg, men den er god altså? Da tror jeg jeg skal teste den en dag. :D
Runegutt sa for siden:
Kesam 1% + Fun og Splenda.
Borealis sa for siden:
Hmmm....kanskje jeg også skal våge meg på denne tyrkiske yoghurten...? :rolleyes:
*lilje* sa for siden:
Hva blir forskjell, smaksmessig på kesam og tyrkisk yougurt?
Runegutt sa for siden:
Synd det er så langt til Tyrkia.
JenJen sa for siden:
Melkeringe er forresten også ganske likt yoghurt, men jeg husker ikke karboinnholdet og det metter ikke på langt nær like mye som tyrkisk yoghurt. Spiste mye av det i sommer, med splenda og kanel.
Er ikke kesam litt mer lik rømme? Det er i allefall mindre fett i kesam enn i tyrkisk yoghurt, og på ketolyse skal man ha fett :)
Ciss sa for siden:
Og jeg gjentar at derfor er creme fraiche en utmerket erstatning - og veldig enkelt å få fatt i!
Ista sa for siden:
Jeg får ikke den samme yoghurt følelsen av creme fraiche jeg..Blir liksom litt for rømme aktig for min gane.Denne tyrkiske yoghurten ga mer sånn fyldig naturell yoghurt følelse og med litt knuste mandler og sukker fri syltetøy ble det helt prima :D Digger det...
CHESS sa for siden:
Takk for tipset om Tyrkisk Yoghurt !!!
Før ketolyse kuren spiste jeg minst en yoghurt til dagen, og må si
at det er noe av det jeg savner mest på ketolyse.
Tyrkisk yoghurt smaker nesten som naturell yoghurt, så
nå har jeg den enten som dessert eller som et lite mellommåltid.
Dryss på hakka mandler og sukkerfri sjokolade, eller bringebær, nam......
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.