Marianne sa for siden:
www.csgnetwork.com/healthcalc.html
Denne siden kalkulerer hvor mye body fat du har. Jeg lurer på om denne regner riktig.
Kan noen andre som har målt dette ordentlig, prøve og se hva de får? Altså om den stemmer.
marianne
Marianne sa for siden:
www.csgnetwork.com/healthcalc.html
Denne siden kalkulerer hvor mye body fat du har. Jeg lurer på om denne regner riktig.
Kan noen andre som har målt dette ordentlig, prøve og se hva de får? Altså om den stemmer.
marianne
Fedonisten sa for siden:
Har sjekket linken nå Marianne - og det gikk litt "fort og gæli" for jeg har det travelt, men det ser ut til at for min del og mine tall så blir resultatene på denne siden feil. Viser 3 % mindre enn jeg får på Tanita-vekta. Kan sjekke mer nøyaktig senere.
:klem:
Nille sa for siden:
For min del viser den 7 % mer enn Tanita vekten for 2,5 mnd siden. Den viser 4 % mer enn www.mybodycomp.com (som krever flere mål) - så nei, - jeg tror ikke denne er særlig nøyaktig. :snill: Heldigvis :snill:
Marianne sa for siden:
Takk for denne, nille ! Har ikke sett den før nå :o .Jeg har opprettet en konto og skal måle i morgen før frokost. Man skal både måle waist og abdomen. Er waist der midjen er smalest og abdomen rundt navelen? Hoftene ville jeg målt der rumpa er bredest - riktig?
Arm - rundt biceps, tykkeste område? Forearm = arm mellom albue og håndledd - tykkeste punkt? Låret - skal det også måles rundt det tykkeste område - det vil si ganske øverst.
Og så skuldre??? Det skjønte jeg ikke.
[color=teal][/color]
Ha en frisk dag!
marianne
Marianne sa for siden:
Nå har jeg prøvd Body Fat Percentage Kalkulatoren.
[color=teal][/color]
Etter to uker på Fase 1 av South Beach hadde jeg gått ned:
[color=teal][/color]
- 3 kg
- 1 cm rundt midjen
- 3 cm rundt livet (tykkeste området)
- 3 cm rundt hofter/rumpe
- 2 cm rundt låret
[color=teal][/color]
Fettprosenten var gått ned fra 32,33 % til 30,47 %
Fettmasse fra 19,4 kg til 17,37 kg
Fettfri kroppsmasse var gått ned! med 0,97 kg
[color=teal][/color]
Så kommer det morsomme (eller ikke):
[color=teal][/color]
Fra 9/10 da jeg var ferdig med South Beach Fase 1 og begynte på generell lav GI/karbo-mat har jeg gått opp:
[color=teal][/color]
+ 1 cm rundt midjen
+ 1 cm rundt livet
+ 1 cm rundt hofter/rumpe
[color=teal][/color]
Fettprosenten har økt fra 30,47 % til 31,23 %
Fettmasse fra 17,37 kg til 17,8 kg
Fettfri kroppsmasse har igjen gått ned! Denne gangen - 0,43 kg.
[color=teal][/color]
Dette skal jeg legge inn i MUP'en min også, men i hvert fall så er denne siden ganske ok for de som ikke har tilgang til vekt som måler fettmasse. Den viser jo økning eller nedgang for den samme kroppen selv om den kan avvike noe fra f.eks. Tanita eller lign.
[color=teal][/color]
Ha en fettfri aften...blæh!
marianne
Fedonisten sa for siden:
....er du i slekt med Davy Wathne du kanskje???? :p :p :p
Nille sa for siden:
Hei Marianne !!
Her var en post jeg hadde gått glipp av gitt !!
har svart deg under !!
Marianne sa for siden:
Ja, jeg ligner jo litt, da! Og så begynner jeg sånn helt umerkelig å snakke bergensk ganske ofte! Og så er jeg veeldig glad i cola! Men, hva prøver du å insinuere her, fedonisten? Pøh - jeg slekter vel ikke på Davy vel, selv om faren min faktisk ikke var hjemme det siste året før jeg ble født, så betyr ikke det at han kanskje er...nei, hjelp!
[color=teal][/color]
Ha en eh...vi snakkes
marianne
Fedonisten sa for siden:
knis
[color=red][/color]
Har så sans for humoren din, Marianne!! Du er gull verdt!!!
[color=red][/color]
:klem:
Marianne sa for siden:
Oi - her har jeg målt mye feil - ut på badet igjen, Marianne!
Ny revidert kroppskalkulasjon følger.
[color=teal][/color]
Takk så mye, kjære nille!
:klem: Marianne
Marianne sa for siden:
Ja, ja - det kunne vært verre. Eller ikke? Jeg har kjempetopp på mål rundt maven, og det var jo en av grunnene til at jeg ønsket å gå ned i vekt. Har fått diabetes 2 i familien og er livredd for å få det. Huff - håper jeg ikke har fått det allerede, at det er derfor jeg ikke går ned. :confused:
[color=#ff00ff][/color]
Nå vet jeg i hvert fall hvor jeg skal måle. Takk igjen, nille.
marianne
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.