Adriane sa for siden:
Noen som har forslag til hva man kan spise til lutefisk nå som poteter og ertestuing er tabu? Bacon er jo selvklart.
Forsøkte en oppskrift på "ertestuing" av broccoli og sellerirot, men det var ikke noe for meg.
Adriane sa for siden:
Noen som har forslag til hva man kan spise til lutefisk nå som poteter og ertestuing er tabu? Bacon er jo selvklart.
Forsøkte en oppskrift på "ertestuing" av broccoli og sellerirot, men det var ikke noe for meg.
Ignite sa for siden:
Beste måte å innta lutefisk på er å gjemme fisken i servietten og pøse på med uante mengder bacon :D
Eventuelt innta så mye akevitt at man ikke vet hva man spiser...
Neeeeida, det er sikkert en vanesak - har forsøkt i førti år, man vet jo aldri når det vil falle i smak :)
Bulldog sa for siden:
Den støtter jeg :lol:
Adriane sa for siden:
He, he. Lutefisk er best når den er skikkelig dissete. Men hele familien grøsser når jeg spiser torskehoder og slurper hjernemasse. Digg!! Ble opplært tidlig.
Men sauehoder har jeg aldri prøvd. Forøvrig er flaskene med aquavita alt for små og til en grusom pris!! Mente å lese at sunne matvarer skulle bli billigere:p
Ignite sa for siden:
Det er jenta si det! :D
Antoinette6 sa for siden:
Veldig, veldig, veeeeldig enig med deg, Ignite ! :D
Veggpryd sa for siden:
Slurpe torskehoder har jeg tilgode! :lol: Det er sikkert grusomt sunt! :D
Men folkens, lutefisk er jo bare sååååå godt da! Det er jo alt baconet og tilbehøret som er godt.
Brokkolistuing var første tanken min til lutefisk nå. Most brokkoli eller blomkål med mye fløte og smør kokt sammen med Johannesbrødkjernemel/Nestargel. Eller bare en kålstuing? MYE baconterninger og bacon- eller ribbefett. Yummi. Nå gleder jeg meg til lutefisken! :D
Adriane sa for siden:
Nå er lutefisken fortært, og det var litt stusselig med bare fisk og bacon, ja og drikke:D Får prøve med blomkål og broccoli til, og muligens litt ertestuing a`la JBK.
Bergrosa sa for siden:
Det finnes unntakstilstander; og disse kalles JULEMAT. Får jeg ikke mandel og erter til lutefisken kan jeg likesågodt spise vanlig torsk jeg altså. .... Dette minner meg om at jeg må se litt på juletradisjonene våre....:lol: Selv om julaften blir MED mandelpotet for min del ja. Resten av julematen kan jeg godt droppe poteter, men det er noe med lutefisk OG rakfisk, det liksom MÅ være mandelpotet til den. Og hvor ofte spiser man dette? Noen få ganger i året. Iallefall jeg. MAX to ganger liksom, så DA er det kos til meg.
Åkei, akkevitten kan dere andre forsyne dere av, jeg ligger halvdød under bordet skal jeg drikke det, :lol: GOD JUL :D
Antoinette6 sa for siden:
Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår...bla, bla, bla... Helt enig med deg, Bergrosa :) Skål !
Anitra sa for siden:
Jeg blir nok å kose meg med lutefisk middagen, dog uten potet og ertestuing. I år kan jeg klare meg uten, og så kan vi heller se til neste år.Akevitten står jeg over!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.