tommygutt sa for siden:
Da rensker du poteten og legger den i vann ca 3 timer. Den seige massen som legger seg i bunnen, er stivelse som forsvinner fra poteten. Bytt vann, kok og spis med litt bedre samvittighet. Ypperlig på f.eks julaften :)
tommygutt sa for siden:
Da rensker du poteten og legger den i vann ca 3 timer. Den seige massen som legger seg i bunnen, er stivelse som forsvinner fra poteten. Bytt vann, kok og spis med litt bedre samvittighet. Ypperlig på f.eks julaften :)
Distrea sa for siden:
:p potet savner jeg ikke en gang.... eller joa,,,, pomesfrites innimellom
der funker vel trikset heller dårlig :o
Blomkål får fortsette å være min venn :D
JenJen sa for siden:
Men atte Distrea, kanskje du blir pommes frites-kurert etter å ha smakt på pommes frites som har ligget 3 timer i vann? :p
Jeg skal bruke det trikset på julaften, kveite med blomkål hørtes ikke spesielt trivelig ut.. :o
tommygutt sa for siden:
Savner ikke potet jeg heller, men på julaften er det jo greit å skeie ut litt :-)
Distrea sa for siden:
:lol: JAAhhh
Klarer meg godt med ribbe pølse og saus jeg :sikle: men atte... jeg syns alle som er glad i potet skal spise de den ene dagen i året.
Jepp det stemmer jeg for, med eller uten 3 timer i vannbad :p
Skal på hotell-jul jeg... og jeg tror det en min neste ketosefrie dag :D
David sa for siden:
Poteter er egentlig det jeg savner minst, sammen med pasta. Smaker jo ingenting, bare mel ;-P Men et godt tips!
Men julaften, da blir det tradisjonell julemat med både poteter og surkål.
fjanni sa for siden:
Jord-klumper er det jeg savner minst også! usj, men de smaker godt med brun saus på juleaften da, men da har jeg jaggu tenkt å spise de uten dårlig samvittighet! :lol: værre blir det å ikke trykke i seg uante mengder lefse!
fjanni sa for siden:
kanskje jeg skal bløtlegge lefsa i 3 timer også! :lol:
Runegutt sa for siden:
Så lenge der finnes rosenkål til ribba, er jeg fornøyd.
Er Rosenkåloholiker, har alltid vært det
Lindabtn sa for siden:
Synes det var et veeeldig lurt tips jeg :ja: skal virkelig gjøre det neste gang. Spiser av og til poteter nå som jeg hart økt litt på karbene.... Men prøver å la være :rolleyes:
Stratos sa for siden:
Ehem... hjelper det å legge boksen med potetsalaten i vanni 3 timer oxo eller... :cool: Litt godt til grillmat lissom..:D
Lilli sa for siden:
Hmmm det må prøves.
luringen sa for siden:
du kan spise litt "kaildpotet" eller utvanna potet evt lage potetsalat av det om du savner det:)
SunnhetMedSirrup sa for siden:
hvem trenger poteter ? jeg er såååå glad i og døtte i meg deilig smelta ost på en varm mellomstekt omelett .. bløt og god.. ah..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.