Spiste soltørkede tomater i dag; dvs. av typen som er dynket i olje og lagt i glass. Kom til å tenke på det at kanskje det var en del karbohydrater i dette?? Er det noen som vet noe om det?
Hele glasset inneholder 270g. og avsilt fra oljen var det 180g. tror jeg.. Men er det sånn at 180g. tørkede tilsvarer en mye større mengde ferske tomater... og at det derfor blir veldig konsentrert med karbohydrater i de soltørkede??
Det står ingenting på glasset, og finner heller ikke noe om det andre plasser...
Ok, jeg inrømmer det - jeg lider av latskap.
skulle ikke mange søkene til før jeg fikk opp næringsinnhold i tørkede tomater.
Så; da svarer jeg på min egen tråd;
oj er det virkelig så mye khd.... hvor mye veier en tomat da 5g ?? da blir det jo ikke så ille men sett at den veier 10g da er jo to tomater ca 11 khd ..... uuups
kjøp soltørkede tomater uten olje, smaker ganske godt de også :) De ligger som regel sammen med grønnsakene. Men om man tar de med olje, får man kanskje i seg mer fett? Husk at man pleier jo ikke å spise et helt glass alene da... Jeg hivet en skjei eller to i salaten min, og det går fint-fint :)
ja ellers blir det jo frøøøktelig salt og hardt.... men altså man MÅ jo ikke.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.