< Tilbake til oversikten

Det beste brødet

lillemy sa for siden:

Jeg har ingen problemer å klare meg uten brød, men på jobb må jeg ha det. Har ikke tid til å sitte i ro og spise lenge. Blir til at jeg hiver i meg en skive og løper videre.
Vil gjerne vite hvilke brød jeg skal bake eller kjøpe som er minst karber i.

SivPiv sa for siden:

Lollypop brødet er veldig godt. Det spiser til og med min mann og han har ikke vært så imponert over de andre jeg har prøvd. Du finner det under "oppskrifter"

Fiolett sa for siden:

Jeg pleide å kjøpe ett lavkarbo brød på rema en stund tilbake, det har grønn plastikk innpakning og har ca 25 gram proteiner og omtrent like mye karbohydrater, pluss en hel del omega 3;) Husker desverre ikke hva det heter:rolleyes:

Smakte rimelig greit:p Frukt er jo greit hvis man har det travelt..

Borealis sa for siden:

Hm.....er frukt "greit" på ketolyse? :forstoikk

Fiolett sa for siden:

Vel, det er vel ikke så mye mer karb der enn i brød?:rolleyes:

Fiolett sa for siden:

Men jeg er ingen ekspert på ketolyse da:)

nattfrue sa for siden:

For den som går på Ketolyse vil både "kjøpe"brød (selv med lavt antall karbohydrater sett opp mot de mest vanlige brødtypene) og frukt være uaktuelt. Det finnes oppskrifter her inne på lavkarbobrød uten mel som har lavt nok karboinnhold til at det kan spises på Ketolyse, hvis man ikke kan klare seg uten.

Sirius sa for siden:

Stemmer også for Lollypopbrødet. Det krever ingen spesialingredienser og er veldig godt på smak :)

David sa for siden:

Fedonbrødet "Afrodite" selges på Rema. To forskjellige brød, et havrebrød og et fullkornsbrød. Begge er gode, men havrebrødet synes jeg ikke metter noe særlig. Og de inneholder altfor mange karber dersom man er i ketolyse. For generelt lavkarbokosthold, på 50-70 karber om dagen, kan man godt spise to-tre skiver om dagen.
Da jeg gikk ned mine første 20 spiste jeg tre skiver om dagen.

Sirius sa for siden:

Vet noen karb-innholdet i Afroditebrødet? 25 gram per hva? :)

vilya sa for siden:

Har de Afrodite-brødet på alle Rema-butikker? Aldri hørt om det jeg:p

Veggpryd sa for siden:

Jeg smakte det Afrodite-brødet i forrige uke. Det var godt med brød igjen, men jeg måtte ha 4 brødskiver før jeg var fornøyd! Dagen etter hadde jeg spist opp hele brødet. Så ble jeg rene gasskraftverket :o Tre dager etter brødspisinga viste vekten + 3 kilo :o:o

Tror jeg skal bake litt snart, jeg.... :D

Lindabtn sa for siden:

Tror faktisk det bare er rundt 18gr karber pr 100 gram brød.
Jeg spiser 2-4 skiver av dette brødet hver dag (avhengig av om jeg har skole den dagen eller ikke) og jeg går ikke opp i vekt :) Hvis jeg bare blir litt flinkere til å være litt mer aktiv, vil jeg sikekrt gå fortere ned i vekt også :p

Sirius sa for siden:

Takk Linda :)

Sirius sa for siden:

forresten, det var 20 karber per 100 gram ifølge hjemmesiden :) Hele brødet er på 450 g tror jeg det var.

Lindabtn sa for siden:

Ok :) det er jo uansett ikke mye :) Jeg koser meg i vert fall veeeldig når jeg spiser en skive :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.