< Tilbake til oversikten

Superfoods nå i Norge

Fiolett sa for siden:

Startet nettopp en sjappe som selger superfoods, eller sprek mat (?):p

Goji bær er på menyen, spiste dem en del da jeg drev med råkost og de er utrolige:D Og maca, jeg var litt tilhenger av superfood bølgen..Ser ut som jeg får hive meg på igjen, gikk lei med at jeg måtte stresse med pakker fra utlandet hele tiden og tollen tok helt av:mad:

Maca er moro:p

energyfood Hooray:D

Var på tide:love:

Anitra sa for siden:

Hvordan er dette i forhold til lavkarbo da?

Fiolett sa for siden:

Vel, bærene inneholder rundt 10 gram proteiner per 100g, og ca. 21 gram karbo.. Mye protyein til å være frukt, men det er uansett ikke så viktig, poenget er at de er utrolig sunne og inneholder ett hav av ting:D Gjør ett eller annet med hodet også, føles mer stabilt og får mye bedre konsentrasjon:)

Tone-G sa for siden:

De Goji bæra er utrolig gode :heia:

Fiolett sa for siden:

Ikke sant?;) Har fylt på med goji bær de siste dagene og jeg føler meg utrolig bra:D Tror ikke de holder samme prisen noe særlig lenge, det var visst en eller annen glipp i forsendelsen deres:rolleyes: Jeg har ihvertfall sikret meg:p

Edit: Det må være første gang noensinne noe som helst faktisk er billigere i norge en resten av verden :)

Tone-G sa for siden:

Ja, de er herlige :)

Photobscura sa for siden:

Noen anelse om GI-en på disse bærene?

Tone-G sa for siden:

[CENTER][CENTER]Goji bær:[/CENTER]
[CENTER](Lycium barbarum, wolfberry)[/CENTER]
[CENTER]Goji bær er godt kjent som naturens mest næringsrike mat i asia. [/CENTER]
[CENTER]De har blitt brukt i tradisjonell kinesisk medisin i nesten 2000 år.[/CENTER]
[CENTER]De blir ofte kalt ”superfrukt”.[/CENTER]
[CENTER]Næring pr. 100 g:
Energi 346kj
Protein 10,6g
Aminosyrer 8,48mg
Fett 5,7 g
Mettet fett 1,1g
Fiber: 7,78g
Karbohydrater 21g
Herav naturlig sukker 17,3g
Natrium 24mg
Kalium 1132mg
Kalsium 112,5mg
Jern 8,42mg
Sink 2 mg
Selen 50 mikrogram
Thiamin (B1) 0,15mg
B2 1,3 mg
C vitamin 306 mg
Polysakkarider 46,5 mg
Beta-caroten: 7,38 mg
Zeaxanthin 25-200 mg[/CENTER]
[CENTER] [/CENTER][/CENTER]

Aggi sa for siden:

OBS: De tørka gojibærene man får på coop har ca 60 % karbohydrater, så det er viktig å se forskjellen på friske/tørka bær.

Photobscura sa for siden:

I forhold til mengde, ja. De har jo ikke egentlig mer karbohydrater, bare mindre væske.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.