< Tilbake til oversikten

Livet på et anlegg

Tundeh sa for siden:

www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=70486 Runegutt.

den kosta 1200. Ja eg må vist føre noe dagbok angående det. Men det blir sikkert bra når man får målt noen uker. Tror faktisk ikke at avviket mellom gammel vekt og ny vekt er så veldig stort eller. Eg frykta mye mere. Ca 2kg. og det var både meg og henne. Så da er det ikke så gærnt.

Runegutt sa for siden:

Hm, kanskje man må ha en sånn en gang

Kitt sa for siden:

Ønske seg til jul, kanskje?:)

Runegutt sa for siden:

Hm. Har ønska meg pulken "Snerten"

Tundeh sa for siden:

etter 2 års periode med reisejobbing er eg nå tilbake der eg kom ifra. Ska nå omsider starte med å jobbe lokalt. Det kan jo bli herlig med 7.5 timers dag. Det er det vi kaller for halvdags jobbing... hehe (motsettning til 12 timers dag.

Jaja snart jul uansett, det blir en spennende tid med spennende utfordring til fantasifull mat :)

Runegutt sa for siden:

Ny jobb?
Hvor , hva, hvem, når?

Tundeh sa for siden:

Min jobb før var isolatør. Og eg har jobbet i litt over 2 år som prosjekt Hovedverneombud. Men nå skal eg tilbake til gammeljobben som isolatør igjen. Blir litt av en omstilling. Men det går no greit. Eg ska jobbe i stavanger. Blir fint det. :)

Runegutt sa for siden:

Stavanger, Dickens :)

Tundeh sa for siden:

-0.8 kg JAAAAHOOOO :D

JenJen sa for siden:

:heia: :heia:

Runegutt sa for siden:

Grattis.

Tundeh, ta med familien på besøk en dag.

Tundeh sa for siden:

Tja Runegutt. Hvis eg e oppe med Nordland så er det bare hønskrev over til deg. Men eg har bodd i stavanger siden 97. Så hvis du har flyttet ned hit i det siste så skal eg komme. BTW. kan faktisk hende eg skal opp til Melkøya igjen. Kommer tilbake til det.

Nå er det julebakst på programmet. Men først litt BIFF på panna med noe heftig fløtesaus eller noe sånt :)

Tundeh sa for siden:

En ting Nordlæninga e knall bra på. Det e å kok pinnekjøtt... dæven på lavvo tur med primus og pinnekjøtt til det tyyyyyt ut ørene. Tror eg må få laget noe sånt endag.

Runegutt sa for siden:

Bedre kvalitet på fårekjøttet her ja.
Kanskje jeg stikker innom i Stavanger en dag.
Har mulighet til å overnatte på Madla leir.
Har ikke vært i STavanger siden 1991

Tundeh sa for siden:

Du er hjertlig velkommen.

Ser ut som det blir hammerfest. Tilbake til nord å jobbe. hehe trodde etter 2 år at man kunne komme heim igjen. Men det blir tilbake dit igjen. Blir ei uke før jul så starter man opp igjen uti slutten av januar.

Runegutt sa for siden:

Udmerket.
Det blir neppe i 2009. Har planlagt større kjøretur i Sfinland

Tundeh sa for siden:

Ja da er det juleferie og etter en laaaang dag med reising og shopping så va eg nettopp på vekta Det ble minus1,1kg, fornøyd med tanke på at det har vært en reisedag.
God jul :)

Tundeh sa for siden:

Var å sjekket skadeomfanget fra julen idag. Og da ble det en gledelig overraskelse på minus 100 gram. Kan ikke si annet enn at det var OVER forventningen. En god nyhet spør du meg. Får bare forsette med samme filosofien. Den virker no bra i dette huset.

GODT NYTT ÅR til alle sammen.

Ignite sa for siden:

Flott å lese journalen din! Bra jobba, og hyggelig med en guttetråd ;)

Grovsnus sa for siden:

Ser at pinnekjøtt blir anbefalt som turmat. (rekner med du mener salta-tørka fårekjøtt)
Da skulle du prøve pinnekjøtt av reinribbe, blir du ikke religiøs da er det ikke håp for deg, he he.
OG drikk svart kaffe til maten,
Lærte meg å like mat grilla på bål i ung alder, og da hadde vi fjellbekkvann eller svart kaffe til.
Så jeg sverger forsatt til svart kaffe til maten. Holdt på å bli kasta av Danskebåten en gang jeg bad omm kaffekartet når de andre fikk vinkartet. Men jeg fikk da krangla meg til ei kanne kaffe til grilla biff.

Mvh Grovsnus
ha en god kaffe.
ps.
Litt reinfett eller ei spiseskje meierismør i kaffen etter maten er himmelsk,
ds

Tundeh sa for siden:

Vi brukte masse tørka reinhjerte i kaffen før i tia. Vi skal no prøve oss på pinnekjøtt av rein etterhvert.... må bare få tak i. Men favoritten er da tørka reinkjøtt. :)

Tundeh sa for siden:

På vekta idag, minus 1.6kg. Totalt ned 19.2kg :)

Kitt sa for siden:

:heia::heia::heia:

Tundeh sa for siden:

Takk skal du ha Kitt :):)

Sulphur sa for siden:

Dette er jo knallbra! Jeg er griseimponert. :D

Runegutt sa for siden:

Du må snart skifte nikk til SylTundeh:D

Tundeh sa for siden:

tja kanskje det. Men eg har laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang vei igjen.
Takk for støtten forresten ;)

ps hvordan går det Runegutt?

Runegutt sa for siden:

Bedre. De kiloene som gikk på under Keto og Jul, er nu vekk :)
Jeg pisser hele tida, og det bruker å bety mere ned.

Mystisk bieffekt av keto-eksprerirementet, er at blodsukkeret mitt har blitt lavere generelt, og om morgenen spesielt.
Blir heller ikke skrubbsulten rett etter treninga, og får mere trøkk under trening

Tundeh sa for siden:

Det er jo kanon at det hjalp med noe. Så ikke alt var forgjeves.

Nå er det bare å holde stilen til man blir fornøyd.

Tundeh sa for siden:

Gjøre ting litt kort nå. Så har eg vært på ketolyse siden 26 august 2008 og idag var eg på en tur på vekta og da landet den på minus 20 kg siden start (22 uker)
Dette er da gjort på en veldig avslappa og rolig måte. Ingen stress med mat, passa på å holde karbo inntaket lavt så mulig pluss å prøve å få i seg nok fett og proteiner. Har ikke vært særlig aktiv eller. For øyeblikket går det i salat og "kottisser" med fløte eller berne-saus. Og selfølgelig Egg og bacon.
Eg e glad for at man slipper å måle på vekt vært måltid og drive slavisk med tall. Det er nettopp at man slipper å drive med det som har gjort at det er "levelig" å gå på Ketolysekuren. :)
Nå er det bare å tenke fremover, når kommer 30 tallet i syne? ;)

Wilhelmina sa for siden:

Du e så flink,vennen... Dette går rette veien. Å tenk 20 kilo ned det e stort.:heia::heia::heia::heia::heia:

Tundeh sa for siden:

Men det er laaaangt igjen... :visemuskl

Veggpryd sa for siden:

20 kilo på 5 måneder er skikkelig bra jobba! Du har vært superflink! Du har vel huska å ta "før-bilder"... :D

Tundeh sa for siden:

Det er vel nok av dem skulle eg tru :P

Tundeh sa for siden:

Når man står opp og føler seg "keno", da må man bare gå på vekta... VIPS -0.3

Og jeg ikke forstå... snakk med onkel...:D

Everio sa for siden:

:Dlitt reklamepåvirka eller.

Kanonbra vektnedgang!! Kjempegoe :klem:

Tundeh sa for siden:

Ja det er var en kanonstart på dagen :D Og det er det fremdeles faktisk :)

Runegutt sa for siden:

Heisann Tundeh.
Nettopp ferdig med 14 dager med Bukse Ull Under Lang :)

Tundeh sa for siden:

Velkommen tilbake Runegutt.... hvordan var det å komme på vekta? håper at det var positivt :)

Runegutt sa for siden:

Vekta er stabil, men jeg får stadig mere synlig muskelatur. Mulig jeg skal gi opp vektmålet, og heller konstatere at jeg kan bli jæskli svær.
Har trent bra, og føler meg i super form. Til og med sprunget endel på mølle, uten at pusten kollapser helt.

Tundeh sa for siden:

Ja, det er kanskje noe i det. Hvis du klarer å springe masse og alt fungerer så koffer ikke :)
kanskje det kommer til å slippe etterhvert, bare å slutte å tenke mere på det.

Runegutt sa for siden:

Får uansett mere markerte muskler :)

Tundeh sa for siden:

Hei alle igjen. Eg har ikke vært langt unna, bare ikke orket å sittet å glo på "datan", kanskje er det bra.
Etter 3 månder med medisinsk nedtur så er eg endelig oppe på jobb igjen. Og humøret har komt tilbake. Det positive med disse 3 måndene er at vekta har holdt seg jamt over denne perioden. Det ser eg på som ett sunnhetstegn. Eg har stort sett holdt dietten, men når sant skal sies så har det kanskje gått litt over stokk og stein med PM og cavalier. Men men sånn er det no iallefall. Nå e det iallefall tilbake til jobb og på den dietten som eg har starta på i slutten av August.
Sånn det var litt om det. Håper bare at eg får vekta til å tippe litt nedover på 14 dager da. ;)

Veggpryd sa for siden:

Så fint å høre fra deg igjen Tundeh! :)

Tundeh sa for siden:

Vel hjem etter 14 dg på jobb. Så på tickeren og oppdaget at eg hadde gått ned 1.3kg +1.2 som eg måtte ta igjen på tickeren.
Ja det er ikke annet å si enn at det å bryte opp med mat heime vs. mat på jobb er sunt for meg. :)

Tundeh sa for siden:

Påsken over og det ble totalt -0.2kg. :p

Tundeh sa for siden:

Ja da har man vært hjemme i 3 uker (les -0.7kg). På tide å pakke sekken og dra på jobb.
Med godt mot og ståpåvilje så håper eg turen gjør at eg blir mindre Uansett så e eg forbanna lei 12* tallet og eg vil bort fra det. Vekta står idag på 120.8kg, (totalt Minus 22.2kg) så eg håper det endrer seg til eg er tilbake om 14 dager. Det er lettere å ta av på jobb enn det eg gjør hjemme.
Maten består da av Kokt egg, pålegg, salat og litt saus og reint kjøtt\fisk og blomkål\brokoli.

Perdita sa for siden:

Minus 22,2 er jo kjempebra :heia: :heia: Jeg syns det er spennende å lese her inne, for til sommeren skal jeg på turne i en måned og begynner å tenke mye på hvordan jeg skal overleve det...

Tundeh sa for siden:

yyyhaaaa nede på 11x tallet. 119.9kg. Huff trodde aldri eg skulle klare å komme meg bort fra det der 2 tallet.
Jaja etter 14 dager på anlegget og forferdelig kjedelige launcher. Eg sliter litt med salat for tiden. Tror det er blitt overspist litt :P
Da er det en totall minus på 23.1kg til nå. Får se når flymagen har roet seg. Rart det der, man legger faktisk på seg når man e ute å flyr. Noe må det være :)

JenJen sa for siden:

:heia: :heia:

Tundeh sa for siden:

etterdønninger etter flyturen -0.3kg :P

Tundeh sa for siden:

Altså... Nå tror eg faktisk eg har en normalvekt igjen etter flyturen på tirsdagskvelden.
118.2kg idag. Dvs. minus 2.6kg på litt over 14 daga.
Da steig motivasjon min i takt me det.

Hei Runegutt; så du e enda still going strong. Eg sleit litt etter jul til uti mot april eg. Da sto vekta PING stille altså.
Det viser seg at Ketolyse med ikke fult så mye fett fungerer best på meg. Da går iallefall kiloene av. Og eg e endelig nede på 11x tallet og det e eg kjempefornøyd med. Men det er en xxxx lang vei igjen syns eg. Men eg må bare hold ut, dette fungerer fremdeles.

Tundeh sa for siden:

Oppdaga at eg bare er 4.2kg til eg ca halveis.....

Runegutt sa for siden:

Røkekutt +14-15 Kg, med unntak av min korte ketoperiode, har kosten vært Fedonsk. Endelig går vekta sakte men sikkert nedover, og jeg trener kondisjon. Formen er super, motivasjonen på topp, og 3 og 5Km militære krav er innen rekkevidde :)

Tundeh, jeg er imponert over din standhaftighet

Tundeh sa for siden:

Takk skal du ha Rune. Eg kan jo ikke gi opp. Da er iallefall løpet kjørt. Det kommer til å bli kvelder og dager man må stoppe og å si; Hei eg må ha ett liv også. Så det kommer til å bli sommer, sol og Pils:D med god sammvitighet.

Men alt som du har gått gjennom og fremdeles holder på. Så er det en motivasjon i seg selv. Vi alle har noe å slite med, ser det ut til.

PS. Lavkarbo øl i hagen :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.