Jeg er i min tredeje uke i ketose og registrerer at det skjer ting med kroppen min! Jeg taper kilo og det er jo meningen - men det skjer andre ting også.
Tenkte derfor at nå starter jeg en tråd hvor vi utveksler erfaringer rundt temaet, både positive og negative, på vår vei ned:)
Jeg er astmatiker - ikke veldig plaget - men den er der. Er avhengig av medisinering forebyggende 2 ganger pr. dag og eventuellt akutt.
Og jeg merker at jeg blir bedre!! Pusten min er nesten symtomfri og jeg vurderer å gå ned på medisineringen:):) Og jeg orker mer..
Til og med når jeg trener - kan jeg gjøre det uten å bruke ventoline.
Noen flere som har det slik eller andre tilstander ?
Kan bare signere på dette pluss at jeg rett og slett er et bedre medmenneske overfor mine venner også nå, jeg tuller og tøyser mer. Byr rett og slett mer på meg selv. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg ville kroppen så ille i så mange år med å peise på med junkfood og sjokolade...
Jeg "lider" også av OSAS (Søvnapne, dvs pustestopp i søvne), og sover med en CPAP-maskin. På sikt håper jeg å bli kvitt denne også. Det er nok av motivasjonsfaktorer å ta av!
Dessuten kjenner jeg det begynner å livne til i "underetasjen" etter flere års "opphørssalg"...det er en BRA ting..:spent:
Den største forskjellen er at jeg er så jevn i humøret, blid hele døgnet og gubben er penere enn ellers;). Nå går jeg og er skikkelig spent, skal til helsjekk:helsesjek hos legen neste onsdag. Da skal det måles kolesterol, blodtrykk osv. Dette har jeg aldri gjort før, og er jo litt engstelig for at all den fete maten skal gi utslag på kolestrolet. Men jeg har forstått at så lenge en er i ketose så skal ikke det bli for høyere av fet mat. Noen som har erfaringer og vet noe om dette?
Du må la oss høre hvordan det går - det blir kjempespennende!
Jeg er også i veldig godt humør for tiden, selv om jeg har et vanvittig kjør på jobben nå og burde ha regert med stress slik som før. Kjenner meg ikke sliten - og det er jo bra.
Sover mindre og litt uroligere enn før - er det normalt? Kanskje vi er høy på livet?
Vet ikke om det er tilfeldig, men syns jeg har fått så mye lettere for blåmerker...:confused: Flere som har opplevd lignende?
Gått i ketose en måned (godt og vel) nå, og merker ellers de positive effektene med mer stabilt humør + mindre sug på godteri. Stort sett mett og go hele tiden :)
Er dog fortsatt litt tung i beina, enkelte dager veldig tung. Siden dette ser ut til å svinge har det muligens noe med balansen i det jeg har i meg..
Jeg må innrømme at jeg ikke har merket et dugg til det voldsomme overskuddet som skulle strømme på...
Men jeg går jo ned i vekt da så da er det greit det altså.
Det kan bli forhøyet før det går ned igjen, ikke for alle, men det skjer noen. Kroppen frigir en del stoffer som kan påvirke det, men over sikt går kolesterolnivået ned på ketogent kosthold dersom det var forhøyet i utgangspunktet. Det er totaltkolesterolet som skal ned. HDL er det gode kolesterolet, LDL det såkalt dårlige. I tillegg måler man triglyserider.
Mitt gikk bare ned :)
Lille Lulle: Kanskje du bør prøve å ta magnesium-tilskudd?
Jeg har ikke fått noe mer overskudd egentlig, men humøret føles mer stabilt. Det å ikke være så sugen på mat alltid er det aller, aller beste!
Huden er penere, både mindre urenheter, og ikke så tørr der den var det.
Kanskje jeg faktisk får litt mer blåmerker enn før? Kom på det når det ble nevnt her...
Jeg blør litt mer når jeg har menstruasjonen, vet ikke om det kan være vanlig?
Jeg sover mindre og er ikke så trøtt etter jobb, og det allerede etter 6 dager! Det er helt klart at karbo ikke er godt for kroppen min. Og det at jeg sitter her kvart over 8 på en lørdagsmorgen er ikke av det som har vært normalt de siste årene. Altså at jeg er oppe så "tidlig"
Magnesium og blåmerker var nevnt, -men jeg vil også poengtere at C-vitaminmangel kan også gi økt tendens til blåmerker...og er man ikke obs på det, -og spiser for lite c-vitaminrike grønnsaker (bær) , så er vel c-vit det vitaminet man LETTEST kan komme i manko på når man lever lavkarb.....
Jeg tar magnesium som ekstra tilkskudd. En kapsel om dagen, som anbefalt. Burde jeg ta mer?
Borealis: Det med C-vitamin var absolutt et poeng :) Men tar også et Multivitamintilskudd. Burde jeg ha enda et ekstra tilskudd av C også?
På hvilken måte har vitamin C noe med blåmreker å gjøre :confused:
Må legge til at jeg ikke er på Ketolyse grunnet vektproblemer. Så kanskje litt unødvendig av meg å leve på så strengt kosthold? Er i tenkeboksen for å prøve meg frem med et kosthold med noe mer karbo, og et mer variert næringsinntak. Men fortsatt med ønske om lite karbo da..
Våknet opp i dag til normal tid - frisk og opplagt - og hadde lyst til å stå opp! Og det er søndag!! Jeg er ikke så trøtt og uopplagt som før - og det er en følelse som i hvert fall for min del er en noen år siden jeg har kjent:heia:
Solen skinner, deilig friskt høstvær - og jeg tror jeg går meg en tur i marka.
Det finnes selvfølgelig også malurt i begeret mitt - jeg har litt kramper i leggene, føler en slags tomhet inni meg - ikke det at jeg er sulten, men det er noe som mangler....det går sikkert vekk.:confused:
Det tror jeg helt sikkert - jeg merker også det. Spesiellt huden - jeg har veldig tørr hud. Jeg har til tider nesten "fiskeskjell" på leggene, fikke veldig pent og det klør. Dette er nesten borte nå . og huden kjennes glatt og fin ut. Det blir spennende å se om det kommer til å vare:)
Jeg har bare holdt på en uke, men merker den forskjellen på neglene mine jeg også! Jeg har alltid hatt flisete negler, nå begynner de å bli sterke og fine!
Ketolyse gjør noe med kroppen;
Har mye mer overskudd og er ikke trøtt om ettermiddagen lenger.
Føler meg avogtil som en duracell kanin. Energien er på topp.
Kvisene forsvinner, balong-magen skrumper, alle luft i magen er borte!
Og det beste av alt er at blodsukkeret er mye mer stabilt.
Ikke det søt behovet / småspising lenger. Kan bare nevne positive ting !!!
En ting til: dette forumet er utrolig bra. Har fått enormt mange gode
råd og tips her inne. Veldig inspirerende og veiledende for meg !!
Har gått på ketolysekure i snart ett år nå.
Dette har skjedd med meg, i denne rekkefølgen:
Først merket jeg energien som kom,
humøret sluttet å svinge opp og ned, er nå mer ei gladjente
kan bli fortere sliten ved trening, må trene på en annen måte enn før
Søtsuget er borte og JEG bestemmer hva jeg skal spise, maten bestemmer ikke lenger
Det dårlige kolesterolet sank fra 6 til 3,8
Det gode steg fra 1,2 til 1,3
Tannkjøttet blør ikke lenger når jeg pusser tennene
Knuppene på overarmen er borte
rosceaen min er ikke så hektisk lenger
Har kuttet ut astmapilla mi, trappet ned på innhalator
Bruker allergimed hele året, har likevel vært lite plaget med anfall det siste halve året.
Jeg nærmer meg også 10 kg minus...kroppen min er tydeligvis litt treg.
Det er ei fin liste, ikke sant!
Forresten: har man kramper i leggene, kan det hjelpe å ta magnesium.
Jeg vil også si: Mulig man skal ha minimalt med karber når man slanker seg, men jeg tror ikke man skal kjøre på med for masse av dem når målet er nådd heller. Karber gjør mer vondt for kroppen enn man kan forestille seg...Lavkarboliv er mer enn en slankekur når det kommer til stykket.
For å beholde helsegevinstene våre,er det anbefalt å holde seg under 72gk om dagen, og faktisk passe på å spise fett, også mettet, animalsk fett.
En bok som kan være lur å lese er "Bedre uten brød" av Lutz/Allan...
Jeg har ikke vært i ketose i lang tid av gangen (såvidt jeg selv vet). Men det jeg har erfart, er at t.o.m bare LITE karb (mindre enn 70-80 karb/dg) så får jeg mensen.....
Jeg har pco(s), og har ingen mens utenom ved hormontilskudd....
Som så mange har nevnt her før -så blir man ikke så bråsulten når man er i ketose. I tillegg er håret blitt glattere. Og jeg sover mye dypere og bedre (...men har desto sykere drømmer enn før).
Jeg er også blitt skikkelig rastløs. Sliter med å sitte stille. Men når jeg først får "ånden over meg" danser fingrene over tastaturet i rekordfart -og jeg presser ut mye arbeid på kort tid.
Folkens - dette er bra! Så mange positive "bibirkninger" av denne kuren at det i seg selv er et kjempegodt resultat og et mål!
Fokusering på vekten blir derfor ikke det eneste som teller - jeg for min del kommer til å lese denne tråden når jeg når mine platåer og jeg trenger motivasjon for å fortsette.:):)
Jeg tenker ikke lenger på mat 99% av tiden jeg er våken.
Best av alt: Jeg har ikke lenger dårlig samvittighet for alt jeg spiser (ikke for noe, egentlig. Ikke engang når jeg skeier ut).
Ja, også selvfølgelig kiloene som er borte da. :)[/quote]
Det er sant, det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg tenker ikke på mat hele tiden lenger, og ikke har jeg dårlig samvittighet heller når jeg spiser. Føler meg faktisk, ja det må jo være, helt NORMAL.
Jeg har omsider kommet meg inn på lavkarbo igjen etter en gedigen sprekk i flere måneder på junk og masse usunn mat.
Nå jeg da gikk på vekta og så den nærmet seg 130 kg var det nok... NOK NOK NOK.. forbanna på meg selv.
Kona er glad i mat og brus, det har liksom blitt en automatikk at det som ikke hun spiser opp.. ja de grafset jeg i meg.. for å si det slik.. er ikke ofte det var rester igjen i matavafallet til søppelbilen..
Men nå har jeg kuttet alt av karber.. og på snart 2 uker nå har jeg gått ned sikkert alt formye.. 122 viste nåla i går. dvs 8 kilo ned.. kan umulig være sundt.. men sikkert mye væske også.. pluss jeg har masse vekt å miste samt jeg spiser meget lite nå. og det som jeg spiser er kun kjøtt/noe grønt. Skal ned uansett f..n 30 kilo +++ nok er nok.. Rekker ikke å spise frokost.. hater mat om morgenen uansett.. ingenting smaker.. spiser middag og litt ost til kvelds.. thats it.. Før spiste jeg kun en GEDIGEN middag med masse karber, og småspiste på snop og det kjøleskapet måtte by på på kvelden/natta.. pluss 1-2 liter brus til dagen..
Dette må det bli slutt på.. og har aldri vært så bestemt som jeg er nå på å gå ned.. ER DRITTLEI AV Å VÆRE FEIT.. blir liksom sett ned på.. og sexlivet er ikke helller det beste når en ikke orker å dra ned underbuksa engang..
På disse snaue 2 ukene har jeg merket.
*beltet må stammes inn godt.
*finere hus
*fiser ikke en pøkk lenger
*går 3 dager før en driter
*fiser overhodet ikke (før 30-40 ganger daglig)
*humøret opp 120%
*kona skryter og er liksom med og støtter meg
*får mer overskudd til ungen og husarbeid
+++
jaja.. lykke til dere andre også.. glad jeg ikke er alene.
eneste fordel jeg kanskje har er vel at mannfolk går lettere ned enn kvinnfolk..
Og har en mer og miste, så mister en mer kilo også...
Jeg erfarer etter en uke på ketolyse at jeg blir trøttere. Og jeg svetter hele tiden!!:eek:Masse!
Jeg har fått litt eksem i ansiktet og brystet, vet ikke om det har noe med ketolyse å gjøre da...:confused:
Jeg vet ikke om j har godt ned i vekt, fordi jeg velger å ikke veie meg. For meg er det ikke hvor mange kg. jeg veier som betyr noe.. Det jeg bryr meg om, er om de gamle buksene mine begynner å passe igjen!:D
Jeg merker at jeg sover bedre, drømmer positive drømmer, våkner mindre enn før, er mye mer psykisk stabil og positiv, vekten går ned, har mer positive tanker og har null søthunger. Det er ingen som kan få meg til å tro at alle de raske karbohydratene i det moderne kostholdet er riktig ernæring for mennesker. Kan du tenke deg en steinaldermann som går ut og knasker på noen strå? Det er jo ikke logisk i det hele tatt. Lurer på hvorfor vi satte igang dette hvete-kjøret i det hele tatt, den gangen vi begynte å dyrke jorda. Det er jo helt koko.
Som jeg har nevnt før er jeg nesten symtomfri for astmaen min - og nå forsvinner eksemen jeg har på hendene også!!!:):)
Jeg har hatt eksem på hendene, tildels veldig kraftig, helt siden jeg var liten - og dersom dette vedvarer - vil jeg si at bare disse to "bivirkningene" er verdt kuren alene:heia:
Og hvem trenger vel bedre motivasjon enn det? Og i tillegg taper jeg kilo...
Jeg har gått på ketolysekuren 8 uker og gått ned 7 kilo.
Den aller viktigste forandringen: Etter å ha gått på medisiner for høyt blodtrykk i 3 år kunne jeg etter 4 uker halvere medisineringen og etter 6 uker kutte helt ut tablettene. Jeg har nå et blodtrykk på 115/60 og er storfornøyd:D
De første 2-3 ukene hadde jeg mest negative bivirkninger som hodepine, svette o.l., men nå er jeg nesten aldri sulten og kunne ikke tenke meg å sprekke. JEG HAR FÅTT ET NYTT LIV, OG MASSE ENERGI!
Nå har ikke jeg vært veldig flink til å holde meg på under 15 om dagen, motivasjonen har liksom ikke vært der.. Men jeg har alikevel klart å holde meg til lavkarbo, og jeg ser en del effekter:)
Positive ting:
Humøret er bedre, og stabilt
Huden er finere
jeg tenker ikke på mat hele tida (har slitt med spiseforstyrrelse i mange år)
mer energi
roligere hverdag
negative ting:
blør mer når har mensen
drømmer veldig mye rart
vekta har gått opp (men det er fordi jeg ikke er flink nok, så det teller egentlig ikke.. Skal begynne på nytt på mandag:)
alt virker mye roligere på en måte.. Når jeg ikke har et blodsukker som fyker opp og ned, men alt er mer stabilt, er det lettere i hverdagen, det er ikke like mye stress... Og det er fint:)
Jeg har mange positive erfaringer men ikke bare ;) Dette har vært spesielt bra:
*mindre oppblåst mage og tarm
*bedre hud (mykere og mindre urenheter)
*vekttap og mindre omkrets både her og der
*Bedre døgnrytme, sovner tidligere og er mindre trøtt på morgenen.
*Fornøyelig å kle på seg om morgenen da klærne sitter bedre.
*Mindre vondt i ledd og muskler
*Smertefri i nyreregionen når jeg våkner
Det som ikke har vært så bra tror jeg kanskje at kan ha å gjøre med at jeg har ikke spist nok med grønnsaker, eller fordi jeg ikke har hatt nok lager av vitaminer og mineraler i kroppen fra før jeg begynte på dietten. (Mitt problem har ikke vært at jeg har spist så mye skikkelig mat, men at jeg har fråtset i karboer, spesielt sjokkolade og kaker).
Minusene har vært:
*konsentrasjonsvansker (jeg er student og alene med 3 barn, så jeg må være på hugget hele tiden) Har slitt skikkelig til tider.
*tørt hår og flisete stygge negler (har tidligere hatt veldig sterke fine negler og flott hår)
*lett for å få blåmerker
*kramper i leggene (tar magnesium, og ofte dobbelt men våkner hver natt av kramper)
*skikkelig vanskelig å gå i trapper (går opp nesten 100 trapper til klasserommet mitt mange ganger om dagen), uten at jeg føler at leggene blir sterkere. Like vanskelig nå som det var for 2 mnd siden.
Så etter en kort sprekk nå, og de forandringene jeg ser på de minuspunktene her over i løpet av den erfaringen, skal jeg nå se om ikke det hjelper å gå litt opp i karbo ved å spise mer grønnsaker og bitte bitte litt frukt/bær.
+
-Lettere kropp = alt går så mye lettere
-Kan trøkke mer til på trening (ny pers i dag f.eks med 80kg i bicepscurl med stang:visemuskl)
-Mye mindre søvnbehov (klarer meg med 4-6t mot konstant trøtt ved 8-10t før)
-MYE bedre selvbilde
-Mer overskudd/energi
-Stabil mage, ikke lengre plaget med luft og smerter i magen.
-Ikke mer halsbrann
-Mye bedre humør
-Bedre konsentrasjonsevne, får gjort mer på kortere tid
-Finere hus (Ja, skal være hus, for har fått gjort masse med huset!)
-Bedre økonomi isolert sett (fordi vi som familie ikke svir av så mye penger på snop og øl og sånt) selv om renteøkninga har spist opp dette for lengst
-Slutt på søtsug
-Ikke konstant sulten lengre
-
-Nesten ingen klær i garderoben som passer lengre. Dette blir dyrt (f.eks 15 bukser som nå bare er å kaste i søpla, 3 dresser, utallige skjorter +++). Noen av disse klærne er det på en måte knyttet sentimental verdi til, da de er kjøpt på spesialbutikker i Italia/Paris på ferier der...
-Enorme leggkramper (men tar ikke noe magnesium eller andre vitaminer, skamme meg) i 1/2 år - ikke gitt seg, men avtatt temmelig mye. Våkner mange netter med total låsning i alt av muskler i leggene...
-Vanskeligere for familie/venner å be på besøk, de kvier seg litt fordi de ikke vet hva de skal servere meg.
-Må hele tiden forsvare mitt valg av kosthold
-Måltidene må planlegges mye bedre, det er ikke så lett å få seg et enkelt kjapt måltid om ikke man har enten en boksåpner til tunfiskboksen tilgjengelig, eller en butikk med varmretter. Ikke så lett som før når man kunne kjøpe tre rosinboller...
-Overflødig hud på mageregionen (men det må man kanskje forvente når man går ned 26kg på et halvt år)
Jeg vil vel egentlig si at minusene her er bagateller i forhold til de enorme plussene jeg har oppnådd.
Og begynner faktisk å bli endel rundt meg som har lyst til å prøve et lavkarbokosthold når de ser de enorme forandringene jeg har opplevd.
Screwball; Dersom du har råd til det, så ta med de fineste plaggene med den mest sentimentale verdien til en skredder og få sydd dem til! Behøver ikke å bli dyrere enn å kjøpe nye, heller motsatt :)
Jeg har spart mye penger på å sy inn klærne mine. Men nå er mesteparten av mine klær fra loppis, Fretex, og H&M, så jeg har ikke hatt så veldig mye å tape på å drite meg ut.
Jeg har erfart dette på ketolysekuren (kombinert med stort inntak av kosttilskudd som Omega-3 + masse annet i tillegg til ketolysetablettene + en sykketur på en mil noen ganger i uka):
Fordeler:
vekttap uten forsakelser/lidelse/raseri/frustrasjon/inntak av kunstig dritt (stor forskjell fra andre kurer som f.eks. GR)
null luft i magen (som har vært et stort problem om kvelden)
magen er mindre og kroppen lettere
problemer med skjell og kløe i hodebunnen er borte
problemer med tørr hud på kroppen er borte
vesentlig mindre smerter i leddene
utrolig mye mer energi (som dessverre har dabbet litt av etterhvert)
oppblomstring av seksualitet (både kvantitet og kvalitet)
jevnt blodsukker, slipper svingninger
spare penger fordi vi aldri kan handle tull & tøys på matbutikken
mindre slitasje på sofaen
bedre fysisk form
lettere til sinns
Ulemper:
de første ukene fikk jeg søvnproblemer, var så oppgira
har ikke "eksplosjonsenergi" til krafttak (men dem var det ikke så mange av før, heller :D )
bruker altfor masse tid på blogging og lavkarboforum :eek:
Har dessverre ikke merket at "damehormonene" gjør seg mindre gjeldende enn før. Jeg er akkurat like satt ut og gubben er akkurat like dum - 2 ganger i måneden!
Mer energi, bedre hud og sterkere negler her også. Har vært tørr, sår i øynene. Det er også bedret. Mindre oppblåst i magen. Ja, det ser ut til at jeg har de samme positive virkningene som de fleste andre her. :)
En liten negativ ting fra meg - i tillegg til den klassiske ånden, har jeg fått mye tannstein! Det kom veldig fort og ganske mye. Noen fler som har det slik? Eller kanskje det er en tilfeldighet.....
Jeg går og kjenner på det helt tiden - jeg får ta meg en tur til tannlegen for å renske litt opp:)
Jeg har lagt merke til at det er litt lettere å drikke mye vann når jeg er i ketose. Selv har jeg aldri hatt et naturlig stort væskeinntak, men det er lettere på "presse i seg" vann i ketose.
Og så blir det mange flere turer på do - spesielt irriterende om natten.
Bare positive ting, men jeg har visst begynt å miste litt hår... iiik Har nok ikke noe med kuren direkte, men heller at kroppen mister fett.. Eller.. Ikke så mye da, men mer enn før. Andre som opplever dette?
Å miste hår er helt naturlig og alle opplever det. Mengden som forsvinner varierer veldig også periodevis hele livet. Håravfallet styres nesten alltid innefra - dvs. livsstil og spesielt sykisk. Sliter du med stress kanskje?
Maten vi på ketose spiser virker for de fleste faktisk positivt på håret:)
Så jeg tror at ditt håravfall skyldes andre faktorer, kan det stemme tror du?
Har vært på helsesjekk hos legen. I følge han er jeg fryktelig sunn:D, jeg er full av alle de vitaminer han klarer å måle, blodtrykket er 120/60(lavere enn før), kolestrolet er 5,5 og har godt med jern. Bare stas altså, også jeg som var litt engstelig for kolestrolet mitt;).
Gratulerer, Skippy! Et kjemperesultat - det er så viktig, syns jeg, at vi ikke bare fokuserer på vekt. Helsen er minst like viktig - og da takler vi bedre å havne på disse uønskede platåene:) (Jer er nemelig der nå:mad:)
Sånne silkepoter har jeg jaggu ikke merket mye til, er værre enn før. Men så blir jo føttene brukt mer enn før også. Kan være noe der, kanskje på tide med nye sko?
Hei
Dette var en artig tråd som mange bør få med seg. Ketolysekluren er en slanbkekur, men mange -ikke alle- opplever positive endringer i tilleg med energi, hud,hår, menstruasjon, barnløshet, energi, sexlyst etc.
Verdt å ta med, kanskje spesiellt om det går litt sent med vekttapet innimellom.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Siden jeg er på det berømte "platået" nå, så er det viktig å kunne fokusere på noe annet enn vektap - for ikke å miste motivasjonen.
Riskikoen for å sprekke eller hoppe av kuren (som så mange ganger før....) er stor dersom fokuset kun blir en sammenligning i vekttap:cool:
Noen flere som har erfaringer de ønsker å dele med oss andre?
Dytter denne litt igjen jeg, mange nye kan ha god hjelp av å lese denne:)
Og kanskje bidra med sine erfaringer.
I tider der hvor vekten står stille, er det viktig å fokusere på alt det andre positive som skjer med kroppen.
Mange fine observasjoner om forandringer i kroppen.
Karbohydrater er hovedårsaken til så mye elendighet :)
Forandringer i blodsukker gir forandringer i humør, energi osv. Hvorfor tror du "ekspertene" forteller oss at vi skal spise lite og ofte? Jo, for at blodsukkeret skal holdes kunstig i live.
Med fettrik kost så er blodsukkerforandringene tilnærmet borte. Kroppen får det den helst vil forbrenne, nemlig fett. Den blir glad, vi blir glade. Cellene friskere, vi blir friskere, immunforsvaret blir sterkere.
Med mye karbohydrater i kosten blir dette god næring til bakterier vi ikke vil ha. Det blir mer slimdannelser, mer gjæring i kroppen, mer astma- og allergiplager.
Jeg har ikke holdt på så lenge,men merker overskuddet ! Før var jeg helt dau etter jobb og alt var et ork, nå lager jeg middag, mens jeg hjelper ungene med lekser. Kjempedeilig. Den oppblåste magen er helt borte, det samme er den evige fisingen....hehe. Mindre vann i beina, noe jeg har slitt med siden ungdommen.
Jeg er ekstremt plaget med PMS, og dessverre like humørsyk som før. Forskjellen er at nå har jeg ikke mage som jeg var 20 uker på vei rett før mens. Det gjør i allefall godt for selvfølelsen selv om jeg er like lite til å ha i hus som jeg pleier. Huff.
Veldig glad for at du dyttet på denne! Legger denne tråden rett inn i mine favoritter. Skal sørge for å lese den med jevne mellomrom, for her er det mye inspirasjon å hente :D
Skriver under på:
bedre og renere hud
sterkere negler
blankere hår
hormonbalansen begynner så smått å bli "riktigere"
bedre søvnkvalitet
behov for mindre søvn
slutt med søthunger
jeg kontrollerer maten, maten kontrollerer ikke meg
om ikke mer energi, så ihvertfall jevnere energi
mindre dårlig samvittighet
oppløftende å vite at man er på rett vei vektmessig (langt igjen)
menstruasjonsmertene er bortevekk :D
mindre vann i kroppen
Negativt:
dårlig ånde :mad:
syns fortsatt det er vanskelig i sosiale sammenhenger
har mensen 2 ganger i måneden i motsetning til kanskje hver 2. eller 3. mnd før. Men det stabiliserer seg vel etterhvert...
-Opplagt nesten uansett :) (og det er ikke bare-bare alltid, med en på 7 mnd og en på snart 3 år, som ganske ofte er oppe om natta for tiden...baaah)
-God fordøyelse
-Flott hud! Jeg ser jo nydelig ut :stortsmil
-Kroppen føles "fastere" på et vis.
På trening er jeg ikke like energisk, musklene orker mindre - i hvertfall på styrkesiden. Kardio går greit føler jeg. Men sånn i det daglige kjennes det ut som om jeg "kjenner" musklene mine mer - at de liksom er mer fremtredende (haha...ønsketenkning...), de virker veldig bra f.eks. når jeg går tur med minsten i barnevogna :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.