< Tilbake til oversikten

Forskjell på ketolyse og skalderman?

scartz sa for siden:

Heisann!

Nå har jeg lest igjennom begge bøkene, og jeg lurer egentlig på hva som er forskjellen på disse diettene? Dumme meg ser det ikke...

Altså, er kanskje forskjellige forholdstall, med tanke på utregning av karbs ol, men matmessig er begge veldig like? Eller har jeg gått glipp av noe stort? :P

Er ketolyse kanskje mer åpen for enkelte søtningsstoffer?

hmm :o

Kitt sa for siden:

Sånn jeg har forstått det, mener man på ketolyse at man har behov for et minstemål av karbohydrater, mens Skaldeman mener man ikke trenger karbohydrater/grønnsaker i det hele tatt.

Skaldeman skal være kun rent kjøtt/fisk etc, mens man nok er litt mer åpen for tilpasninger på ketolyse, ja!

Veldig kort og forenklet!:)

Distrea sa for siden:

litt like er de, for det er i bunnen samme tankesett.
MEN ... jeg syns Skaldeman er litt "enklere" og Ketolyse er mer samensatt på en måte.

Og skaldeman er vel ikke like opptatt av grønnsakene som Ketolyse? og Heller ikke særlig glad i alle disse erstatninsproduktene.

Jeg har ikke lest Ketolyse boka:o tenker bare ut i fra det jeg har lest her:)

scartz sa for siden:

Jeg leste ketolyseboka først 3 uker etter jeg begynte på kuren, og da kunne jeg allerede så og si alt ut i fra dette forumet! :D lærte ærlig talt mer her!

Men ketolyseboka forklarer godt HVORDAN alt fungerer og hvorfor.

Jeg ble litt usikker etter jeg leste Skalderman boka, for ketolyse sier vi ikke får i oss nok vitaminer/mineraler ved lavkarbo, mens skalderman sier motsatt..... :/

Personlig liker jeg begge bøkene. Men jeg er veldig glad i grønnsaker også da, såh.. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.