Frode72 sa for siden:
Hei! Noen der ute som har noen lavkarbo-oppskrifter med høns som hovedingrediens de har lyst til å dele med meg? På forhånd takk!:)
Frode72 sa for siden:
Hei! Noen der ute som har noen lavkarbo-oppskrifter med høns som hovedingrediens de har lyst til å dele med meg? På forhånd takk!:)
SiljeIren sa for siden:
Her er en kylling oppskrift som er fantastisk god :D
kylling i fløtesaus
til 2 personer:
3 kyllingfileter
1 pk bacon
1 fedd hvitløk
litt over en halv kartong fløte
ost til å drysse over..
stek kyllingfiletene og ha på det kryddere du vil.
stek så baconet og bland begge deler, samt hvitløk i en ildfast form.
hell så over fløten slik at kyllingen og baconet bader.
strø over ost og sett inn i forvarmet 250 ovn i ca 10min:)
danish sa for siden:
Fin oppskrift, men høne er litt annerledes. Først og fremst må den kokes, fordi kjøttet er seigt. For det andre er smaken litt ulik.
Prøv deg på coq au vin. Høne er utrolig billig. Rundt 34 spenn for en stor fugl.
trillian78 sa for siden:
Hønsefrikasse er jo utrolig godt! Gjerne med karri! Men ikke spes ketolysevennlig da. Jeg er i hvertfall vant til erter og gulrøtter og ris eller poteter i frikasseen. Men det hadde vel kanskje gått an å bytte ut de grønnsakene med mer lavkarbo alternativer. Hønsefrikasse med blomkål, brokkoli, squash, purreløk, paprika, sukkererter og/eller stangselleri f.eks? Tror jammen jeg skal prøve det :D
Høna må uansett kokes 1,5-2 timer sammen med noen pepperkorn og salt samt evt. laurbærblad. Skum av i begynnelsen. Fisk høna ut av kraften og la den kjøle av så mye at du klarer å plukke av kjøttet.
Stek litt løk (bare blank, ikke brun) i smør i en gryte sammen med litt gul karri. Ha oppi i de grønnsakene (se over) du vil bruke (i terninger/biter). Hell hønsekraft over. La koke til grønnsakene er møre. Ha i hønsekjøttet. Tilsett fløte og noe jevning (blir det bra med johannesbrødkjernemel mon tro?) Kok opp, smak til med evt mer salt og pepper. Server med blomkålris. Dryss gjerne noen grønne ferske krydderurter over.
Uprøvd oppskrift, men tror det kunne blitt bra :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.