Kitt sa for siden:
Ta en titt på dette, dere som er interessert i Stevia
vg.transact.no/Item.asp?GroupID=145&Group=Helse&ThreadID=1413798&Thread=Coca-Cola%20og%20Pepsi%20med%20Stevia%20kan%20bli%20lovlig%20i%20EU
Kitt sa for siden:
Ta en titt på dette, dere som er interessert i Stevia
vg.transact.no/Item.asp?GroupID=145&Group=Helse&ThreadID=1413798&Thread=Coca-Cola%20og%20Pepsi%20med%20Stevia%20kan%20bli%20lovlig%20i%20EU
Flisa sa for siden:
Endelig.... er ikke mer å si om den saken;-)
Veldig positivt at de store firmaene som Coca-Cola og Pepsi ønsker å bruke et sundt og plantebasert produkt.
fjanni sa for siden:
Men smaker det som sukker? Folk sier jo at både aspartam og sukrin smaker som sukker, at de liker lightprodukter bedre enn den vanlige cola'en osv. Jeg kan ikke fordra light-brus og ville blitt ganske skuffa over en brus med stevia om det ikke smaker som vanlig cola. hehe.
Da lar jeg heller være å drikke det. Til nå er det bare sukker som er sukker for meg.
Kitt sa for siden:
Bare sukker er sukker!:ja:
Men i stede for kunstig fremstilte erstatningprodukter, ville jeg valgt Stevia om det fantes.
Kommer nok litt an på smaken, men jeg vente meg jo til Cola Light med sucralose, så......
Iset sa for siden:
Cola uten sukker kommer nok ALDRI til å smake ordentlig cola med et annet søtstoff. Men jeg synes dette er helt flott for, for Stevia-forbudet er det mest tullete EU har funnet på siden ... Ja, aldri! Jeg er lamslått!
Pearl sa for siden:
Jeg gleder meg. Håper bare den er god. :)
energibunten sa for siden:
joho, det er håp for verden
Photobscura sa for siden:
Jøss! Det kan jo også bety en generell godkjennelse, nå er det jo ikke mulig å få kjøpt Stevia med mindre det, hehe, er til bikkja di :p
Kattabom sa for siden:
Så bra!
Har lest litt om Stevia, trist at det ble ulovlig i Norge. Er det noen som vet hvor man kan få tak i Stevia-planten, eller om det går an å bestille Stevia-sukker noe sted fra?
Forresten, noen som har negative erfaringer om Stevia, eller har hørt noe negativt om det?
Kattabom sa for siden:
Og er det noen som vet næringsinnholdet i 100g Stevia? Ingen kalorier, men hva med karber..?
Bulldog sa for siden:
1g karbohydrat inneholder 4kcal ;)
Impulsiw sa for siden:
verden.abcsok.no/index.html?q=stevia%20&cs=latin1
Linker til flere som selger stevia. Vi har kjøpt 40 gram nå. Det kostet nærmere 500 med frakt. Men det tilsvarer faktisk 10 kg sukker. Nå har vi laget hjemmelaget saft med fruktose. Når vi får steviaen blir det saft med stevia her i gården :ja:
Iset sa for siden:
La oss få høre hvordan det går, Impulsiw. Spennende. :D
Runegutt sa for siden:
Kommer aldri til å tro at CocaCola company er interessert i helsa mi. Kun kontoen min de ønsker mest mulig av. Firmaet er ekstremt dyktige med markedsføring, og tilpasser seg en hver samfunnstrend. Tenk på Vaniljecola, Cherrycoce, Gatorade, FantaFree, Zero (bra navn?) osvosv.
I tillegg er jo den gamle cocacolalogoen usannsynlig stilig.
Og for oss som var jojofrelste for 30+ år siden. Colajojo var den som fungerte.
Impulsiw sa for siden:
Ja jeg gleder meg til å prøve. Spent på smaken :ja: Skal gi tilbakemelding.
Skal til sverige en tur i dag. Der er det 120 kroner for 2500 gram blanda bær... blir billige bær i alle fall. Kjøpte jorbær på rimi forrige gang. Ikke så gal pris.. tror det var ca 55 per kilo. :ja:
energibunten sa for siden:
tror stevia vil passe meget bra i saft, syltetøy etc. Bruker det på bær, brukte det i syltetøy. Ble en frisk søtsmak av det.
sol-cellen sa for siden:
I USA kan man nå få kjøpt ZEVIA, en Cola som bare inneholder naturlige ingredienser. Den er søtet med Sukrin/Erythritol og Stevia.
Impulsiw sa for siden:
www.friendlyshop.nu/index.php/Stevia-Vit-25g-Stevia-White-0.88oz./Detailed-product-flyer
Her var det BILLIG stevia. 199 for 50 gram. Det tilsvarer over 16 kg sukker :ja: De har også utblandet til bruk i te osv til en rimelig penge :)
Var litt snar med å bestille fra ei anna side så vi betalte 500 for 40 gram. Det var IKKE lurt ;)
Lasse sa for siden:
Vel ,nå vil jeg ikke si at cherrycoke og vaniljecola var noen markedsføringsuksess. Er vel kjent som det stikk motsatte :D
Runegutt sa for siden:
Cherrycoce finnes da ennu. Vaniljecolaen var det sannsynligvis bare jeg som likte
Lil@ sa for siden:
Jeg syntes det er GENIALT om stevia endelig kommer lovlig på markedet i Norge, Its about time sier jeg bare..
SusieBlues sa for siden:
Det er planteutsalg som selger Steviaplanter til ca 30 kr. F.eks i Slemmestad.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.