< Tilbake til oversikten

Fordeling på tallerken ...

tonetrollet sa for siden:

Jeg sliter litt med frokosten... Dvs jeg sliter med grønnsaker til frokost... Det må gå litt kjapt, være lettspist og fristende, f.eks. egg/bacon, omelett eller egg/laks m.m. Jeg er veldig glad i grøntfor, men om morgenen bare vokser alt i munnen på meg. I beste fall får jeg i meg et par agurkskiver. De andre måltidene er ikke noe problem!

Så til spørsmålet.... Gjør det noe at grønnsaksmengden er mangelfull på morgenen så lenge jeg får i meg mer enn nok grønnsaker i løpet av en dag? Og i tilfelle hva skjer? Eller ikke skjer?

:confused: :confused: :confused:

Anitra sa for siden:

Jeg er heller ingen frokostspiser, men noe MÅ jeg ha i meg. Så jeg lager ofte opp litt kvelden i forveien, dvs koke noen egg, lage en omelett osv, slik at det går fort og greit neste morgen.

MHM sa for siden:

Grønnsaker til frokost har to hovedfunksjoner: Sørge for syre-base-balanse, og for antioksidanter. Hvis du får til å spise bær i frokosten, vil dette være minst like bra som grønnsaker. Kanel vil bidra med antioksidanter, men ikke være en basedanner (så vidt jeg vet).

Det er såklart et poeng at dagen som helhet blir balansert, men uten at frokosten skal være helt ute å kjøre heller. Har du testet alle muligheter? Bær? Krydder? En rå gulrot? Et eple?

Det skjer ikke noe dramatisk uten grønnsaker/frukt/bær/krydder til frokost, men det blir enda mer optimalt med. Ja, det var vel et vitenskapelig svar, tenker jeg... :lol:

Du skal ha kjemperos for å spise mye grønnsaker resten av dagen!

Jeg spiser kanelkapsler og bittelitt grønnsaker til frokost... Bær kan jeg jo prøve! Takk for svar og tips!

Runegutt sa for siden:

Yoghurt naturell+bær+splenda
Ha i Soyaflokker eller mandler/nøtter efter behov
Lag ferdig kvelden før

God frokost

Mmmm det hørtes digg ut! Men, blir ikke soyaflokkene bløte hvis jeg gjør klar dagen før?

Runegutt sa for siden:

Har flokkene i rett før du spiser ;-)

Takk for yoghurt-tips, Runegutt!!!! Jeg kommer nok til å sverge til dette av og til. Det var jo NAMMENAM!

Runegutt sa for siden:

Kesam 1%+ fun light fungerer også bra+splenda og nøttre/mandler/flokker

Fun light er søtet med Aspartam, så den prøver jeg å ligge unna... Men takk! Bruker Kesam endel til dressing da...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.