< Tilbake til oversikten

Bacon

Lillegutten sa for siden:

Mener å ha lest noe om det, men finner det ikke igjen.. Begynte med kuren på mandag, og det går i mye bacon og egg.. Uansett, mener jeg har lest at det er forskjell på bacon, noen er dyppet i sukkerlake, og/evnt tilsatt sukker. Jeg kjøpte Grilstad, for den virka trygg. Noen som har noen tanker om dette?

Gerd sa for siden:

Husker ikke i farta hvilke som er tilsatt sukker, men les på pakka :ja: Står det ikke innholdsfortegnelse, så ikke kjøp det ;)

CHESS sa for siden:

Det er en annen "bacon tråd" her inne på forumet.
Der står det masse om sukker i bacon.
Du blir nok overrasket av å lese om alle kjøttvarene
som produsentene putter sukker i.

Tulla 81 sa for siden:

Kjøpte bacon fra First Price her om dagen. Spiste en pakke over to dager før jeg fant ut at det var sukker i pakken.

Takk skal dere f**n meg ha First Price...
Står ikke i hvilke mengeder, men ute av ketose i alle fall... Grrrrrrrrrr.....

Tone-G sa for siden:

Jeg var på kiwi å kjøpte first price bacon nå, å¨den pakka inneholder ikke sukker.. 0 karber.. Men jeg syns baconet til grillstad er mye bedre.. Tror ikke den inneholder sukker.
Tenkte jeg skulle prøve noe rimligere nå:) Tok bittelitt ekstra salt på jeg, da ble det ikke så galt:)

Kanskje first price produserer bacon på forskjellige steder? Derfor det er forskjell på innholdet mener jeg.. hmmm

Oban sa for siden:

Har ikke tenkt på at bacon kunne inneholde sukker før jeg leste det her.
Kjøpte inn en god del skogsbacon, tror det var fra Gilde, i forrige uke. I morges la jeg merke til at det var så mye svart grums i panna da jeg steikte bacon. Det bruker ikke å komme slikt når jeg steiker bacon, så jeg tenkte at det kunne være sukker som karamelliserte seg. Da jeg sjekket pakken stod det altså glukose på listen. :mad:

Men jeg ble iallefall oppmerksom på det, takket være denne tråden. Så nå kan jeg unngå å kjøpe bacon tilsatt sukker i framtiden.;)

Har søkt litt og funnet disse :
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10734
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20484

Conjurier sa for siden:

Har levd på first price bacon i snart 2måneder.. Null sukker i mine hvertfall

CHESS sa for siden:

Ikke sukker i mine First Price Bacon heller !!

Hjørdis sa for siden:

Ikke sukker i Finsbråten sitt heller, og der kan man velge mellom røkt og urøkt. Bra for meg som ikke er så happy for røkt mat:ja:

Eirian sa for siden:

Finnsbråten Bacon i skiver, grønn pakke, null sukker og godt bacon. :gjentar seg selv: :D

Veggpryd sa for siden:

Jeg har spist Nordfjord (Rema 1000) sitt bacon over ett år uten å være klar over at det er sukker i den. Dextrose, stod det på innholdsfortegnelsen. Visste ikke at det var sukker, jeg.... :o

Nå bruker jeg bare First Price sin sukkerfrie.

Synes egentlig det ikke burde vært lov til å merke sukker med dextrose. Hvem fanken er det som veit at det er sukker, da! :( Snøft.

Human sa for siden:

Har gått på Skaldeman/Ketolyse i et halvt år nå. Syntes etter en stund at bacon ble altfor salt for min gane og spiser nå bare sideflesk uten ben fra Finsbråten. Smaker fortreffelig og er uten sukker.
Greie porsjonspakker er det også. Kanskje ikke det billigste men........

P.S. Skal lage meg 5 kg ribbe idag. Glimrende lavkabomat og flott jakt/turmat :D

Hjørdis sa for siden:

Visste ikke at Finsbråten har sideflesk. Hmmm, lete i hylla neste gang.

Human sa for siden:

Beklager Hjørdis, produktet heter da faktisk "Snadderflesk - uten svor".

Men under ingredienser står det "Norsk sideflesk uten ben". Var ikke så opptatt av navnet - mer av innholdet.:)
Uten sukker og tykke skiver - fett og godt !

Marij sa for siden:

Hmm på min first price pakke (4 pack) står det 0 i karbohydrater.... Fant du ut at det var sukker i den fra et annet sted??

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.