Nynne♥ sa for siden:
Jeg begynte på eurodiett fredag den 7 november..andre som har beg denne mnd?? Kanskje vi kan følge hverandre i denne tråden her??
[color=#0000ff][/color]
[color=#0000ff][/color]
Nynne♥ sa for siden:
Jeg begynte på eurodiett fredag den 7 november..andre som har beg denne mnd?? Kanskje vi kan følge hverandre i denne tråden her??
[color=#0000ff][/color]
[color=#0000ff][/color]
Leona sa for siden:
Hei!
Jeg begynte for et par uker siden, men etter produkt-smak-sjokk som førte til store motivasjonsproblemer og alvorlig sprekk, så er jeg i gang igjen i morgen! Er motivert altså, men må jobbe ganske hardt med viljen!
Vil gjerne ha en kompanjong!
Nynne♥ sa for siden:
Supert!! Det blir spennende å følge deg. Hvor mye skal du ned? Jeg gikk på eurodiett i fjor og gikk ned nesten 30 kg:D Sluttet å røyke i sommer og lagt på meg ca 13 kg igjen.. derfor begynt igjen på eurodiett. Du blir fort vant med smakene på produktene.. til slutt blir du litt avhengige av de he he..
Lillis sa for siden:
Hei dere. Jeg har startet i dag og blir gjerne med i denne tråden.....
Er det noen som vet om jeg kan putte i meg noe som helst av sukkerfritt som feks tyggis, pastiller.....skulle gjerne gjort noe med denne smaken i munnen.
Skal forresten ned 30 kg så det er bare å henge i.
Lykke til dere:-)
Nynne♥ sa for siden:
Hei så kjekt vi er flere :D er det eurodiett du går på også?? Jeg har brukt sukkerfri tyggis og drops (extra) men vær obs på at enkelte får økt sukkerbehov av å spise dette.
[color=purple][/color]
Jeg sitter nå og spiser broccoli og tomat med soyabønnene oppi. Ikke så verst faktisk. :D
[color=purple][/color]
Lykke til du også.
Lillis sa for siden:
Hei igjen...
Da er jeg endelig hjemme fra jobben og er ferdig med min første dag med "posemat"...
Hørtes godt ut med broccoli, tomat og soyabønner.....skal prøve det en dag.
Jeg har hatt en helt ok dag, men med senvakt var det litt sånn vanskelig å gjøre noe ekstra ut av maten....ok allikevel...
Gleder meg til jeg kan spise hjemme og steke meg løk, champ osv....det blir nok bedre.
Hadde litt balsamico eddik i salaten, det kan vel ikke skade?!?
Ja Nyne, det er Eurodiett. Har som mål å gå ned 30 kg så det er bare å henge i stroppen:-)
Nå unner jeg meg en boks pepsi max, kunne jo drikke litt av det skjønte jeg så det er kveldskosen min....
Er det noen som forresten har peiling på om det er ok å steke i litt olje? Type raspolje feks?
Lykke til videre folkens, natti natt....
Nynne♥ sa for siden:
Ja man kan bruke litt olje enten til steking eller til dressing. Er ikke så veldig mye det er snakk om mener jeg.. 1 ss eller noe basmatiko eddik er også lov.
[color=#ff0000][/color]
I går ferdig med dag 4. Var ute med jentene på jobben og spiste. Jeg spiste en salat, hadde så utrolig sinnsykt lyst på dessert, men holdt meg til en kopp kaffe. Så litt stolt av meg selv nå ;)
[color=#ff0000][/color]
Tror ikke jeg er i ketose ennå, pleier få en skikkelig stinkånde, og det har jeg ikke. Foreløpig har jeg vært veldig flink til å drikke vann, ligger på mellom 5-6 liter hver dag... kanskje litt i overkant??
[color=#ff0000][/color]
Nå skal jeg snart til byen for å se på kjole og evnt julepresanger. Ha en super dag alle !
Lillis sa for siden:
Så flink du var ute med jobben. Det er sånne ting som er utfordrende kjenner jeg. Det er jo tid for julebord og "ut og spise hygge" med mange forskjellige nå før jul.
Tenkte kanskje det var en dum tid å starte på, men samtidig er jeg såååå utålmodig også så jeg hoppa i det....
Jeg synes jeg var utrolig flink i går som drakk 3 liter vann, men det blir jo en dråpe det ifht dine 5-6 liter....:D
Jeg har jo aldri gjort dette før så jeg skal ta meg en tur på apoteket og kjøpe meg sånne ketostix for å følge med.
Men har jo bare gått en dag nå så det er vel uansett litt tidlig.
Klarte ikke dy meg men måtte hoppe på vekta i dag og jeg hadde gått ned 1 kg fra i går, det er motiverende det!!!!
Plagdes med skikkelig hodepine i går og kjenner den i dag også, det kan også komme av litt mindre kaffe enn vanlig....
Ja, ja, lykke til med handletur Nyne, kos deg.
Og deg og alle ønsker jeg en flott dag.....:)
moma sa for siden:
Jeg begynte på fase 1 forrige søndag, og skal til legen imorgen og veies og alt det der, så det blir spennende å se hvordan det går. Jeg har ikke vekt hjemme, og har ingen følelse av at jeg har gått ned noe. Men jeg har sjekket med stix, og har vært i ketose siden dag 3 hvertfall.
Jeg er heldig og liker alle produktene - selv om jeg liker de søte produktene mindre enn de andre produktene. Jeg steker opp sopp, løk, oregano og omelett til middag, og spiser med salat, eller spiser salat med grønnsaker og litt dressing og soyjabønner.
Henger meg gjerne på denne tråden framover.
Nynne♥ sa for siden:
..det passer vel egentlig aldri å legge om livsstilen, det er alltidm en fest, bursdag.. mye viktigere å beg når man selv er motivert!! Så fantastisk med 1 kg ned allerede!! Hurra!.. men tror det er lurt å veie seg bare en gang om uka ;). Jeg også plaget med hodepine, og får råd fra andre om at det er fordi jeg drikker for lite vann, men d stemmer nok ikke for min del.. 5-6 liter på være mer enn nok :rolleyes:
Kjekt du blir med!!
Blir utrolig spennende med kontroll hos lege i morgen da! Gleder meg til å høre hvordan det har gått!!
Nynne♥ sa for siden:
Vært sulten i dag også så til middag lagde jeg følgende:
[color=navy][/color]
Kokte 2 blomkål med 2 gule løk og mosa dette når d var ferdig kokt. Hadde oppi en hel hvitløk salt og pepper. La "blomkålmos" på tallerken og strødde over soyabønnene (ikke alle på en gang for de blir fort vasne..) Spiste meg god og mett, har fortsatt mye igjen som jeg kan kose meg med i morgen.
Lillis sa for siden:
Så hyggelig å være flere!!
Jeg er også heldig og liker produktene, deilig i dag med masse stekt champ og omelett til middag....
Skal ut å kjøpe meg stix i morgen så jeg får se om jeg er i ketose, er litt spennende det.....
Har kjent meg litt svimmel i dag og plages med hodepine men skjønner at det er ganske normalt
Lykke til videre til deg også.
Nynne♥ sa for siden:
LEONA hvor er du?? Går det bra med deg??? :rolleyes:
Ha en strålende ed dag jenter!
moma sa for siden:
Hurra! Vært hos legen idag og er strålende fornøyd med framgangen. Nesten så det fortjener en egen tråd :D
-4.3 kg på 10 dager, og -5.5cm i midjemål :heia:
Nynne♥ sa for siden:
HURRA!! Gratulere så masse, det var jo sinnsykt bra! Skjønner godt du er fornøyd!! Dette gjør noe med motivasjonen altså.. det er bare å fortsette :D :heia::heia::stortsmil
moma sa for siden:
I utgangspunktet hadde egen sagt 14 dager på fase 1, idag bestemte vi oss for 11 dager til (altså 21 dager), siden formen er topp, resultatet bra, jeg liker all maten, er ikke sulten i det hele tatt, føler dette går strålende og ja - i det hele tatt. Er veldig fornøyd.
Nynne♥ sa for siden:
hmm 21 dager.. jeg har også tenkt 14 men kanskje jeg også skulle tatt 21.. får se hva vekta viser underveis.
Leona sa for siden:
Jeg er her!!
Det går bra i dag også. Er i ketose igjen. Var litt deppa i går da stixen viste negativt, men det var bare dag to.. I dag var stix'en rosa!
Jeg må innrømme at omeletten ikke var vond allikevel. Det gikk helt fint.
Min favoritt er sjokoladedrikken. God frokost, og lettvint nok til å (endelig) få tid til frokost.
Noen som har tips for å piffe opp pannekakene?
Lillis sa for siden:
Gratulerer!!!! Så utrolig bra...
En sånn start gir motivasjon det....... :heia:
Nynne♥ sa for siden:
Man kan være i ketose selv om stix ikke gir utslag, så ikke depp over den ! Ang pannekakene vet jeg d er noen som har hatt kanel i før de steker, og de liker d godt. Jeg liker ikke pannekakene. :rolleyes:
Det kan være lurt å prøve produktne flere ganger, man forandrer mening underveis. Utrolig viktig å krydre godt også ellers blir det meste smakløst.
Går bra med meg også, er så glad for å være i gang :)
Lillis sa for siden:
Jeg skal gå i 30 dager på fase 1, kanskje det har med å gjøre at jeg skal gå ned mye, 30 kg....
Jeg venter på denne energien jeg har lest skal komme, er litt slapp jeg synes jeg?!?!?
Men det går bra også da:-)
Nynne♥ sa for siden:
ja man er nok slapp i begynnelsen.. i allefall første uka. Jeg har beg på Rosenrot kaspler også for å få økt energi.Den fåes på Rema1000 2 kapsler om morgenen skal visst gjøre susen, har brukt de i 5-6 dager nå og venter spent på effekten :D
Leona sa for siden:
Jeg tar Spirulina i tillegg til de andre vitaminene. Spirulina er en veldig bra alge, og jeg har hatt superenergi siden jeg begynte! Men akkurat nå: litt vondt i hodet. Jeg skjønner ikke helt hvor mye jeg skal spise av grønnsaker i løpet av en dag.
moma sa for siden:
Det kan være så enkelt som at du ikke får i deg nok vann også, lillis! Da blir du slapp...
Nynne♥ sa for siden:
Du kan iallefall spise ubegrenset av salat, broccoli og blomkål, inntil 250 gram m paprika, tomat ++ noe jeg ikke husker. Spis såpass til hvert produkt/måltid at du føler deg sånn passe mett. Er vel anbefalt å spise grønnsaker til hvert måltid, men d er vanskelig for meg å få til...
moma sa for siden:
ikke tomat vel? og bare grønn paprika? (i fase 1 da)
moma sa for siden:
Jeg synes forresten Eurodiet er litt "urettferdig" med oss. Hele poenget er en omlegging av kosthold, sant? Langsiktig livsstilsendring og alt det der.
Nå er jeg heldig - jeg liker sjokoladeproduktene, bars-ene og cappucinoen minst av alt.
Men det høres ut som de aller fleste synes de er best, og den "vanlige maten" - supper, omelett, pannekaker, smaker py.
Er ikke det litt... dårlig gjort?
For hvordan i all verden skal man få endret kostholdet hvis man blir sittende og gomle sjokoladeprodukter i ukesvis...
Kanskje litt slemt spørsmål, men. Hva synes dere?
Nynne♥ sa for siden:
ja skjønner hva du mener, men dette er en ok måte å gi folk en pang start på.. vanskeligere når folk selv skal veie mat og planlegge selv. Er jo bare for en stund man går på disse produktene og som sagt så blir de faktisk "litt" gode etter hvert.
[color=indigo][/color]
Mener vi kan spise tomat i fase 1 inntil 250 gram..
Lillis sa for siden:
Hei igjen.
Jeg får i meg sånn ca 2 - 3 liter vann om dagen, trodde kanskje det var nok :rolleyes:
Men....kjenner meg bedre i dag. Det er vel ikke umulig at det er en vel stor overgang for kroppen heller.
Synes jeg er mindre sulten nå også, det er deilig det!!!
God natt til dere alle ;)
Nynne♥ sa for siden:
Nå er jeg ferdig med første uka i fase 1 og jeg har gått ned 3.3 kg!!
[color=#4b0082][/color]
Er bare så hoppende glad!! :heia: YES dette skal jeg klare.
Til alle dere november startere : Ha en super dag!! :klem:
Lillis sa for siden:
WOW!!!!!
Gratulerer, det var en skikkelig pangstart!!
Jeg er såååå spent sjøl på vekta på mandag etter min første uke....
Vi klarer dette skjønner dere, godt å ha hverandre i allefall....
En strålende dag ønskes dere fra meg også :klem:
Nynne♥ sa for siden:
gleder meg til mandag jeg også Lillis for å høre hvordan det har gått med deg den første uka. Ja dette klarer vi. :D
moma sa for siden:
Ah, du har helt rett - tenkte feil jeg :)
Glajenta sa for siden:
Hei Jeg begynte den 13. nov. dette blir veldig veldig spennende. Jeg vil gjerne være med på dette, men må nok lære..:p
GLAD
Nynne♥ sa for siden:
Så kjekt Turid velkommen, les masse i forumet, mye å lære der. Eller spør i vei. Hvor mye skal du ned??
Leona sa for siden:
Hvordan går det med dere?
Jeg føler meg helt klart som den mest ustrukturerte her inne! Hvordan klarer dere å følge opp hver eneste dag? Jeg sliter litt fordi jeg vil gjerne ut i helgene. Og det har jeg vært nå i helga. Jeg er ute av ketosen (igjen!) og har drukket en del i helgen. Har holdt meg til rødvin, tenkte å bare hoppe over på et lite opplegg der rødvin går greit, det spolerer ikke så mye, det eneste er at alkoholen må forbrennes før fettet.. Men problemet var at når man er i ketose så tåler man ingenting, og ett glass rødvin fungerer som tre!!! Hehe. Dette resulterte i at jeg ble veldig full og at jeg var ganske dårlig i går. Men jeg var ute i går også, og denne gangen ble det drinker på meg.. Jaja. Det sorte eurodiett-fåret. Men jeg skal jo ha det litt kjekt også. Men på tross av mitt utsvevende liv så har jeg hodlt kostholdet om ikke annet. Dvs. 2-3 eurodiettmåltider, og 1 måltid med "vanlig mat" i lavkarbo/høyprotein-form.
Og på tross av dette: Jeg har gått ned! og dette bare på denne ene uken, som avsluttet med Mohito!! Hurra!
Men i dag er det skjerpings igjen!
Fungirl sa for siden:
Blander meg inn her:)
Ville bare si at siden dere har hodepine så betyr nok dette at dere er på vei inn i ketose. Vanlig at hodepinen kommer snikende da og man føler seg generelt litt uggen akkurat i overgangen.
Masse lykke til til dere alle :)
moma sa for siden:
Akkurat nå i fase 1 tenker jeg at det er så kort tid (3 uker) at det er verdt det å komme ordentlig i gang... Men jeg var ute med en kamerat en dag forrige uke, spiste da halvparten av en "lavkarbo kyllingsalat" i følge menyen (var ikke veldig sulten), og var fortsatt i ketose dagen etter. Man kan jo ikke bure seg inne heller...
Jeg har også hatt lyst på et glass baileys, så det har jeg innvilget meg to lørdager på rad.
Et lite glass vel å merke, som jeg har kost meg veldig med.
Fungirl sa for siden:
Er ekstremt masse karbs i baileys så ville heller tatt ett glass vin på lørdagskvelden :)
Lillis sa for siden:
Hei igjen...
Da er jeg ferdig med min første uke, og vekten viser fantastiske 5,1 kg ned!!!!!:D
Er bare såååå glad for det...:heia:
Sliter voldsomt med svimmelhet nå, er som å kjøre karusell. I går var det så ille at jeg kastet opp tom.
Skal ringe hun jeg går hos på Fedonklinikken og høre litt....
Ha en flott uke dere.......:klem:
moma sa for siden:
Det skal jeg huske på neste gang, takk! Nå er flasken tom, sikkert like greit :)
Fungirl sa for siden:
Hehe er nok like greit det, har kjøpt ei flaske selv nå når eg var på ferie, men denne spares til jul, selv om den er sabla fristende :)
hani sa for siden:
Hei Leona!
Jeg har brukt kanel i pannekakeblanding også har jeg stekt den i vaffeljern, da ble den mye bedre. Blir bare en da, men jeg blir mett av det nå. Har mistet veldig mye matlyst, så blir fort mett. Har gått 16 dager på eurodiett og skal inn til første veiing neste tirsdag. Har gått ned nesten 7kg på vekta hjemme, men vet ikke om den er helt rigtig. Håper det;)
Nynne♥ sa for siden:
Det er jo helt sinnsykt bra!! Gratulere så masse!!! :D:D Ikke kjekt å være så svimmel.. ring legen din!!
CeeBee sa for siden:
Hei. Jeg startet den 03.11, har gått ned 6,4 kg på to uker. Gleder meg til resten :D Likte ikke de omelettene, så om noen vil kjøpe oste omeletter så er det bare å sende en melding. Lykke til alle sammen. Dette klarer vi :)
Nynne♥ sa for siden:
Hei glajenta velkommen her! Ja snart har du holdt på i en uke, går det bra eller??
[color=indigo][/color]
Jeg holder fortsatt koken, har veiedag i morgen og gleder meg til det. Skal på julebord i morgen og kommer til å skeie ut med alkohol og mat istedet for produkter.
Nynne♥ sa for siden:
Da var ukas veiing over, og den viste 2.3 kg ned. HURRA 5.6 kg totalt på 2 uker :D:D:D
[color=indigo][/color]
CeeBee sa for siden:
Da har jeg vært på vekta for 3 gang denne måneden...etter 3 uker så har jeg gått ned 7,4 kg :) Håper på å klare 2 denne uken. Men så lenge jeg går ned er jeg fornøyd:) Gleder meg masse til fase2....selv om det blir tilbake i fasen 1 for min del ellter 30 dager. Stå på girls;)
Nynne♥ sa for siden:
Trenger et spark bak og noen motiverende ord noen som melder seg?? Siste 2 dager gått på en sprekk. Spist skikkelig usunt.. en pizza grandiosa blant annet + en haug med nøtter. Ikke klart å bare holde meg til produktene,. skjepings må til.. jeg vil jeg vil men får det ikke helt til..
Fungirl sa for siden:
Det går seg til, bare legg det bak deg og start på nytt. Ikke tenk på det som en sprekk, men som en naturlig del av livet. Ikke lett å kutte karbsene tvert.
Dette klarer du :)
moma sa for siden:
Jeg har hatt kjempe-familie-helg og tur og greier, og la ED til side på torsdag, begynte påan igjen på tirsdag. Måtte bare, for det hadde kostet meg for mye rent mentalt å måtte bortforklare hva jeg spiste eller drakk til gud og hvermann. Og jeg kommer fra en nysgjerrig familie ;)
Men nå er jeg i gang igjen, 10 dager til i fase 1 også over på fase 2. Jeg skal ikke veie meg før midten av desember når jeg skal til legen igjen, så det ser jo ut som jeg ikke går ned i det hele tatt på tickeren min. Det er helt feil, jeg har nettopp vært ute for å kjøpe nye bukser - de gamle detter av meg!!
Lillis sa for siden:
Nå er det lenge siden jeg har skrevet her gitt.....
Jeg fikk jo som dere kanskje husker en relativt kreftig reaksjon med ekstrem svimmelhet da jeg begynte på ED. Har nå vært både hos legen min og på Fedonklinikken og de mener at det er dietten som gjorde det.
Det var visstnok svært sjelden med denne type reaksjon, men noen fikk det.
Men jeg er allikevel ganske så stolt av meg selv. I stedet for å droppe ut da jeg var som dårligst begynte jeg å spise lavkarbo mat.
Jeg fikk litt panikkfølelse av å bare skulle spise ED når jeg følte at de gjorde meg dårlig.
Allikevel hadde jeg altså gått ned 6 kg de to første ukene, 1 kg vann og 5 kg fett......helt som ønsket sa de....
Så jeg fortsetter nå i ketose som jeg har vært hele tiden med mat og ikke poser. Bruker kun kakaoposene til frokost av og til og barene til kaffe om kvelden.
Det fugerer strålende for meg, er såååå fornøyd nå.....
indi sa for siden:
Godt det funker for deg jaffal! Hva spiser du i løpet av dagen?
:)
nissemor sa for siden:
Startet 9 desember, men blir litt utskeielser i jula. Er det noen som vet om det går ann å bytte ut omelettene med egg? Klarer ikke flere av de omelettene, bryter meg, og jeg er vanligvis ikke kresen!:confused:
moma sa for siden:
ny veiing hos legen idag og ned 15cm rundt midjen siden start i november, BMI på 30 blank!
:D
Jeg er over halvveis!
indi sa for siden:
utrolig bra! Gratulerer:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.