< Tilbake til oversikten

Noen råd mot sulthetsfølelse

karo_23 sa for siden:

heisann
jeg har gått på ketolysekuren i to uker nå..det jeg synes hørtes så fint ut med denne kuren var at dette er en kur hvor man ikke skulle være sulten og samtidig gå masse ned i vekt...denne opplevelsen sitter ikke jeg igjen med..noen kilo har jeg tatt av, men jeg synes jeg er sulten støtt og stadig særlig etter lunsjen og frem til middag, og og kvelden... jeg følger diett og oppskrifter, men allikevel synes jeg det er vanskelig...noen som har opplevd dette, og kan hjelpe meg videre??

nattfrue sa for siden:

Sikker på at du spiser nok fett? Det er mest fettet som sørger for fraværet av sult. Legg ut en typisk dagsmeny, så er det lettere å vurdere :)

Selv synes jeg en neve paranøtter (det er den nøttetypen som har færrest karbohydrater) hjelper godt. Også er det greit å huske på at kroppen trenger litt tid på å omstille seg på så mange vis, de første ukene kan være litt ... rare. Særlig hvis du spiste veldig mye karbohydrater før.

Gerd sa for siden:

Spis mer :ja: Spis deg god og behagelig mett til hvert måltid. Husk fett, det holder deg mett. Masse vann hjelper også.

Er du sulten mellom måltidene, spis fet ost, gjerne med skinke. Ha kokt egg på lur.

Hva spiser du til lunch da?

tonetrollet sa for siden:

Jeg hadde det sånn hele den første uka. Jeg var så sulten at jeg var uvel, og hadde hodepine fra morgen til kveld, tenkte at dette ikke kan være sunt... Jeg hadde det sånn selv om jeg vet at jeg spiste nok. et konstant sug som ikke ville slippe taket... Men plutselig gikk det over. Den gnagende sulten ble erstattet med velvære, behagelig metthet og masse god energi.... Bare stå på du, det går nok over, selv om det kan ta litt tid!:)

Torkil sa for siden:

Hei
Sulten forsvinner helt eller delvis etter 1-2 uker. Høy fettprosent i maten demper sulten. Selv hadde jeg tendens til litt sultfølelse om kvelden i starten. Da tok jeg formasje som i praksis er fløte (oppskrift i bken)
Det ga rask methetsfølelse og økte fettinntaket. Det varte ikke lenge før sulten, for min del, var helt fraværende.
Lykke til
Torkil :)

LilleM0r sa for siden:

Jeg hadde det også sånn de to første ukene, nå er det nesten motsatt. Jeg stopper å spise litt før jeg er mett - fordi etter ca. 30 minutter får jeg en sånn metthetsfølelse at det nesten er ubehagelig.... ( og det har jeg ikke kjent på mange år...)

Noen fler som har det sånn?

Kitt sa for siden:

Høres ut som meg, det der!:)
I tillegg til å nesten aldri være sulten, blir jeg så fort mett at jeg nesten blir litt skremt innimellom!
Jeg som aldri ble mett før og var så sulten at jeg ble fysisk syk av det! :eek:
Er jo deilig å slippe det, da!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.