Jeg er 34 år, egentlig ikke kjempeovervektig, men har samtidig prøvd alt mulig rart for å gå ned i vekt. Jeg trener regelmessig, og spiser stort sett sunt, men tror nok jeg skeier ut altfor ofte, og er veldig glad i sjokolade og potetgull.... Jeg veier nå 108 kg, ikke definert noe mål, men burde nok ned i ca 95. Vært ute og handlet i dag, rømme, bacon, masse egg, smøreøst og litt grønt. Tror nok det største problemet mitt blir frokost, når jeg ikke kan spise havregryn, knekkebørd eller brødskiver.. har en utfordring der:D Kommer nok tilbake med mer senere..
Ser at du liker å trene - det gjør jeg også. Bare vær oppmerksom på at å trene i ketose er noe helt annet, det er kjempetungt og beina er tunge som bly. Jeg var ikke forberedt på det det kom som et sjokk på meg. Det gode er at de sier det går over eller blir bedre etter 4-6 uker.
Takker forumet her inne for å holde motet og motivasjonen min oppe:)
Jeg har også nettopp begynt og fortsetter å trene - venter på at de 4 første ukene skal være over.Men ellers er alt bare velstand og jeg trener og står på - tror det er veldig viktig - med redusert tempo og mindre varighet.
Takker for tilbakemeldinger så langt, frokosttipset her skal jeg teste bare jeg kommer i gang. Disse første dagene blir det nok stort sett heeelt safe valg, i dag har jeg fx kun spist biff og omelett med bacon(grilstad), paprika og sopp. Og tre IFA, sånne store:)
Velkommen hit:) Jeg hadde også et problem ang frokosten, har bestandig spist brødskiver.. Men når jeg fant en oppskrift her inne som heter lollypopbrød så ble jeg kjempeglad! :D Dette spiser jeg til frokost med mye meierismør(får en god saltsmak) og ost på, aldeles nydelig:) Se litt rundt på oppskrifter her inne og da finner du sikkert noe som passer for deg:) Lykke til:)
Mitt frokost-tips er den klassiske steikt bacon og speilegg. Det bruker jeg selv de fleste hverdager, men jeg er nok heldig som liker det så godt.
Ellers er det lurt å holde seg best mulig vekke fra uskeielser, og å søke inspirasjon her på forumet. :D
Egg har det gått i til frokost så langt, både med bacon og spekeskinke, knall det, men savner jo noe å ha gulosten på da.. SKal teste sånne oopsieting, og lollyting:D Er jo redd for at jeg ikke fikser det, at jeg pøser på med smør og greier, men får i meg for mye karbo, og ikke går i ketolyse. Andre dagen, funker veldig fint å finne mat uten karbo, men er sinnssykt dårlig på å telle, men det kommer seg nok..
Jeg teller ikke så veldig nøye, har nok straffet seg et par ganger. Men da har jeg i ettertid funnet ut at jeg har fått i meg for lite karbo:D, da stagnerer vekta også. Anbefaler deg å kjøpe boka om ketolysekuren. I starten handlet jeg bare grønnsaker fra begynnelsen av lista, de med minst karbo. Og så spiste jeg så mye jeg hadde lyst på av dem. Det å skulle spise mye fett er uvant i begynnelsen, bare prøv å skyve unna innlært dårlig samvittighet, for dette virker. Stå på!
he he, godt tips Skippy.. Jeg har dødsangst for det å faktisk skulle spise fett. Lurer på om jeg skal bestille boka og den pakka mewd vitaminer da, så jeg kan lese litt mer og få i meg nok vitaminer, tar i det minste trantabletter nå.. Hadde jo vært kjekt å få testa seg med ketostix også
Aarghhh.. holdt på siden mandag, mener sjøl jeg har vært veldig flink i forhold til karbo, skrevet ned alt jeg spiser, og sett over og grovregna karbiser. Fikk stix i dag, men det har ikek skjedd noen ting:mad: SOm jeg skrev litt lenger opp her, har jeg litt angst for å dytte i meg for mye fett, er det mulig at man får i seg for LITE fett, og at det kan være grunnen til at kroppen ikke går i ketolyse? fikk boka og stix nå, og ska sitte og lese, men... Noen som har kjapt svar??
Takk:) passse frustrert nå egentlig, men jeg får bare prøve å pøse på enda mer med fett. I morgen blir det 2 egg og bacon, samme til lunsj, kyling og broccoli til middag med sjysaus ( toro sjysaus, sopp og crene fraische), og evnt ost og spekeskinke til kvelds. Det har vært ganske typisk mat for denne uka..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.