Jeg susa litt på forskjellige nettsider her om dagen i håp om å finne noe nytt. Og det tror jeg faktisk at jeg gjorde;)
Du trenger:
3 egg
ca. 2 dl kokos
Soyamel (eller annen melerstatning)
Kokosmelk
Visp alle ingrediensene sammen i en bolle. Pass på at røren ikke blir for tynn, ha i såfall i mer mel. Stek pannekakene på middels varme med godt med smør i pannen.
Jeg har ikke kokos eller kokosmelk så jeg får ikke prøvd det:(
Skal prøve dette i morgen, det må jo bli godt da?:rolleyes:
Det vet jeg egentlig ikke:( Jeg er fersk på lavkarbo, så:rolleyes:
3 egg - 0.9 kokosmelk - 1.5 per.100 g kokos - 6.4 per.100 g
Men nå regnet jeg ikke karbene i kokosen, for den inneholder jo fiber. (ja jeg er ny og grønn på lavkarbo)
Jeg fant pannekakene på NRK-sidene, det programmet hvor de lager utenlandsk mat:)
Og da stod det ikke hvor mye melk eller soyamel man skulle bruke (stod opprinnelig rismel,
men regnet med at det ikke er godt motatt her;))
Ok, takk, da får jeg bare prøve meg fra. Men et lite tips: Kokosmelken man får kjøpt på Meny inneholder 0,5 g pr 100 g. Hele boksen på 400 g er da 2 g karbs! Det er den jeg bruker når jeg blant annet lager indisk kyllinggryte, den er knallgod!
Skal prøve disse i helgen,...gleder meg.
Det som står som karbohydrat i norske varer, er tellende karbohydrater. Kostfiber er allerede trukket fra.
Det er kun en ting som kan trekkes fra og det er sukkeralkoholer :ja:
Det finnes mange tråder om dette emnet her inne. :)
Tusen takk for svar:)
Nå skjønner jeg hva som menes med karber og kostfiber.
Skulle akkurat til å legge ut en spørretråd om dette så da var det
bra jeg sjekka her først:cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.