Jeg skal ha karbo dag/måltid nå på lørdag så vet jeg ikke helt hva jeg skal kjøpe eller lage. Så jeg lurte på om noen her har noen fantastiske oppskrifter eller forslag til hva jeg kan unne meg. Det kan være et måltid eller det kan være masse forskjellig
3000+ kalorier som skal bestå av max 60-80g fett. Nesten ingenting protein og resten karbo med andre ord uendelig med karbo. Som dere ser blir det ikke noe kjøtt måltid, dette er kun kose ting som brødbakst, sjokolade ting osv. Fyr løs :D
Går ut fra at vi snakker om 3000+ kalorier på en dag?
Karbomeny med lite fett og proteiner:
Coca cola the real thing, starte dagen med, og fortsette.
Frokost:
flamberte bananer med sirup. (Som mann har du skismørebrenner eller sveiseagregat eller.no) smak til med brunt sukker og kanel.
Mellommåltid:
Pannekaker uten egg. Bruk hvetemel og skummet melk. med tyttebærsyltetøy.
Mellomsnacks1
En pose Harstadværinger (Nidar)
Lunch 1
Semulegrynsgrøt med sukker og kanel
2-4 skiver loff med brunost eller mager prim.
Lunch 2
Frokostknekkebrød (wasa) med honning
Middag (3retters)
blomkålsuppe (lag sjøl)
2 bakte poteter + noen få fiskeboller i hvit saus.
Dessert
Makaronisuppe
Litt ettertetting:
Sjokoladepudding med vaniljesaus
Mellommåltid:
Ihjelkokt risengrynsgrøt. Quaker har sånne flak. Gaarantert høy GI
Glem smørøye, men husk nok sukker og kanel. Brunsukker gjør dette spiselig.
Kveldskos:
Sjølpoppa poppkorn (Nypippad popecorn)
En Troika
En New Energy
XL1 druesukkertabletter
Er du ikke søt nok etter denne dagen, bør du vurdere intravinøs glucose.
Burde ihvertfall bli karbo nok.
Sjøl hadde jeg tatt kveld allerede etter frokosten.
Den kosten går ikke med Diabetesen min nei.
Holder meg til proteiner og grønnsaker.
haha konge :) men tror jeg skal ha disse kaloriene over 2 måltider bare, så det blir skikkelig lørdags kos. Så blir vel middag/kos til premier leage kamp og så et måltid til filmen senere på kvelden.
nybakte kanelboller ja, ikke dumt. sjokoladekake og brød er også noe som er helt konge. må muligens lage meg dette eller bare på konditoriet å kjøpe det :)
Ser noen steder at det er anbefalt også bare på ett måltid.
Dette funker godt ved å ta det over hele dagen, vet om dem som faktisk har gjort det over to dager også, funker vel så bra det(i alle fall for de jeg har hørt om). Mer enn to dager er vel kanskje ikke akkurat å anbefale, ville vel anbefalt over en dag egentlig.
Har vekten stagnert så er dette en god ide på lavkarbo også, det funker faktisk. en dag off fra diett, spis alt man ønsker, men lite proteiner og vips er man på'an igjen:)(og faktisk spiser man ikke så mye som man tror, jeg kjøpte en av de største melkesjokoladene, nam - bare min......tok to remser og så gikk resten til gubben)
karbodagen min ble bestående av en del visitter på konditorier rundt om :) dæven hveteboller med sjokolade i er helt fantastisk. ellers ble det litt halve horn med ost og skinke og en del sjokolade. Laget meg også rosinboller.
Hmm snart lørdag igjen gitt, hva skal jeg diske opp denne gangen mon tro :)
Byggemat?
Man kan vel anta at dere begge bedriver bygging?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.