Stixene har vært lyserosa nå i 2 dager... og vekta er den samme den var for en uke siden...
Hva gjør jeg galt? Jeg spiser det jeg skal, og tok av 3 kg første uka, begynte sist mandag, og nå har det sagt stopp selvom jeg holder meg unna karbo...
Jeg er ikke så veldig overvektig, men har 10 kg jeg ønsker å ta av for å være der jeg var før... Er 165 høy og veier 68 kg (når jeg begynte på kuren)
What to do?:confused:
Du veier ikke så veldig mye da. Kanskje kroppen din ikke er helt enig med deg om hva du skal veie? Uansett er ikke en uke så veldig lenge. Jeg ville gitt det en del mer tid, og hvis vekta ikke rikker seg, så kan du jo prøve ut noe annet.
Slapp av :) Den første uka mister du mest vann. Vanlig å gå ned mye da, men det kan fort sette opp forventningene litt for mye. Det regnes ikke som "stopp" (platå) før vekta har stått stille i en måned. Overgang til ketogen kost en en stor omstilling for kroppen, la den gjøre det den skal mens du spiser riktig og får deg litt lett mosjon, så skal du se det funker. Bare gi det litt tid og ikke bli utålmodig.
Nå skal du jo også ned ganske lite (relativt sett) i vekt, og det er tradisjonelt vanskeligere enn å gå ned mye. (Eller, mer spesifikt: hvis man skal ned for eksempel 30 kilo, går det fortere for denne personen å gå ned de første 10 kiloene enn det gjør for en person som kun skal ned 10 kilo og ikke mer etterpå. De siste kiloene kan sitte hardt.) Stresser du, kan det også påvirke vektnedgangen i negativ retning - og ja, stress over å ikke gå ned i vekt er også stress :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.