Er ny her på forumet, men har erfaring fra slanking.
Har prøvd ketolysekuren før med godt resultat. Gikk ned ca. 30 kilo for 2 år siden, men nå er jaggu meg kiloene tilbake pluss et par ekstra:mad: Er veldig frustrert og skuffet over meg selv!:mad: Denne gangen MÅ jeg skjerpe meg. Så fra og med neste uke er jeg i gang igjen. Skal bestille tablettene i morgen, så da håper jeg at alt er klart over helgen.
Målet mitt vil være å komme ned 30-40 kg og holde meg der. Noen tips fra dere der ute? Kjenner at det skal bli tungt å begynne, men er fast bestemt på å gjøre det. Er drit lei av å slite med å finne klær som ser ok ut,føle seg ukomfortabel med egen kropp, føle at folk ser meg opp og ned osv... Sikkert flere som kjenner seg igjen??
Heldigvis har jeg en flott kjæreste som ikke bryr seg om jeg er tynn eller tykk, hun er glad i meg som jeg er! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den dama! Men det hjelper selvfølgelig lite når jeg ikke er fornøyd selv...
Vel vel nok syting fra min side :) Nå står jeg foran en stor jobb og håper at jeg kan dra god nytte av forumet. Virker som dere har en utrolig hyggelig tone her inne!
Heisann, og velkommen inn i varmen igjen!!
Dette skal nok gå veien skal du se...det er viktig å holde motivasjonen og pågangsmotet oppe, og det ser det jo ut som du har:=
Velkommen ! Og ikke gru deg ! Det er så mye deilig du kan spise, - det vet du jo :) OPg tenk på hvor glad kroppen din blir når du nå begynner å spise riktig.
Lykke, lykke til ! Det skal bli fint å følge deg :)
Heisann og velkommen hit :) [color=darkgreen][/color] Det er viktig å planlegge, slik at kjøleskap og fryser har de rette varene når du begynner :ja: [color=darkgreen][/color] Så er det tålmodighet og tid :ja: [color=darkgreen][/color] Lykke til, dette kommer til å gå bra :heia:
Velkommen hit:)
Jeg er sikker på at du vil nå målet ditt. Du har jo god erfaring med dette kostholdet, så du vet hva du skal gjøre.
Tålmodighet og planlegging er nok de beste rådene jeg også vil gi deg.
Lykke til!
Er nok mange av oss som har startet på nytt med div. slankekurer gang på gang her inne. La oss håpe dette blir den siste for oss alle! :klem: Det jeg lurer på ang. meg selv er hvorfor jeg ikke greier å ta meg inn før jeg har lagt på meg de 10 - 15 kiloene igjen? Merkelig. Hadde jo vært mye lettere når man ser det går oppover igjen, å ta de da når det kanskje er 5 kilo og ikke 10. Snodig..
Jeg tror at slanking er noe en må øve seg i, før en finner ut hva som passer en. Og så har jeg en mistanke om at gamle uvaner ligger på lur for å snike kiloene på igjen. Lykke til.
Ja kiloene sniker ganske fort noen ganger... Vel skal ikke bli noen sniking denne gangen! Har lurt på det samme som deg fjanni, merkelig at man ikke klarer å ta tak i ting før man er tilbake til utgangspunktet. :confused:
Noe av det verste med meg selv er den belønningsholdningen jeg kan få hvis jeg føler at jeg har vært flink. For all del man skal kunne kose seg litt en gang i blant, ellers tror jeg det blir håpløst å holde motet oppe. Spørsmålet er bare hvor mye og med hva....Det er gjerne her det har en tendens til å skli ut, og vips så er man tilbake til der man begynte. :(
Åh, man må begynne å belønne seg selv med annet enn mat! Det tror jeg er superduperviktig altså. Mat skal ikke være belønning! Mat er... mat. Næring. Godt, men ikke noen premie.
Kinoturer, nye klær, en ny bok, en ny veske, nye smykker, ny sminke, nye sko eller en tur til badeland kan være premier i stedet. Eller et nytt ps2 spill, en ny mobiltelefon eller andre tekniske duppedingser.
Enig med deg der. Men fort gjort å glemme noen ganger. Forresten et kjapt matspørsmål til folket som kjenner ketolysekuren. Går det an å spise kjøttdeig under kuren?? Står at det er bare er noen få gram karbo, type 1-2 pr. 100 g..
Jeg prøver å alltid ha en hel grillet kylling / evt kyllinglår liggendes i kjøleskapet! Bare til å hive i mikroen og smøre på kryddersmør, helt nydelig ;)
Ellers er jeg veldig glad i salat, har også alltid det tilgjengelig. Kan gjerne lage opp en stor bolle, som varer i noen dager :) Ha alltid tilgjengelig ferdigstekt kjøtt! It's a lifesaver!!
Har også bakt meg brød og rundstykker, og fryst ned en god del porsjoner. Det er ganske greit og lettvindt å drasse med seg (på jobb f.eks). Jeg hiver på et GODT lag med pålegg, dermed smaker lavkarbo brødene så og si normalt :) Jeg syntes det er litt flaut å spise middager til lunsj på skolen ol, dermed er det greit med brødet.. er alltid noe godt pålegg å finne på butikken.
Jeg liker veldig godt å lage mat/bake hvis jeg har tid. Om det ikke er noe for deg, kan du kanskje spør kjæresten veldig pent? :P hehe.
Er vel ikke akkurat noe bakemester, så tror jeg må ty til madamen til det.. he he :D Men hvordan smaker brødet? Har hørt at det ikke akkurat er godt...
Jeg smakte brødet først nå til lunsj, og jeg syntes det smakte overraskende godt! Det slår ikke vanlig brød som sagt, men jeg heiv på med majones og peppermakrell, og da smakte brødet som vanlig grovt brød :)
Jeg er ikke så glad i soyaprotein, men fant en oppskrift på brød uten soyaprotein i - og den er kjempelett å lage og smaker skikkelig grovbrød.
Her er link til oppskriften: Prinsessebrød (hun som har mekket oppskriften kalte seg Princess før - Daizy nå, så jeg kaller brødet Prinsessebrød).
Når det gjelder kjøttdeig ... Noe som er kjempegodt er å steke opp kjøttdeig med Taco-krydder (søk så finner du oppskrifter på hvilke krydder du skal blande sammen), og spise Taco-middag men uten skjell/lefser.
Alt tilbehøret er jo helt lavkarbo: rømme, ost, løk (med måte), grønn paprika, salat, selleri, tomat, agurk osv. osv. Et herlig og enkelt måltid! :stortsmil
Lykke til - dette klarer du!
Var i nøyaktig samme situasjon som deg etter påske - hadde da på to år gått opp alt jeg hadde slitt og strevd for å gå ned. Har også en kjæreste som ikke er kroppfiksert, men selvbildet var jo i kjelleren.
Nå, 1/2 år etter, har jeg nådd en lavere vekt enn noensinne, og gått ned over 25kg. Så lenge man har støtte fra dem man bor sammen med så går det når man er målbevisst.
Skal man ikke spise kjøttdeig? Trodde det var helt ok jeg, for jeg har nemelig spist masse av det - gryteretter ol. som er kjempgodt.
Bør jeg slutte med det altså?
Ellers lykke til - jeg er også helt i starten og helt ny på ketolysekuren. Er både skeptisk og spent på hva som skjer med meg.....
Håper at denne gangen, så............
Nei, bare spis! Det står ingen steder her at du ikke skal spise kjøttdeig, men Antoinette6 sa at hun ikke spiste så mye. Pass bare på at du også spiser nok fett ved siden av, så blir det så bra så. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.