Hei,
har gått på ketolysekuren i 1,5 uke nå, ca 3kg ned. Men de siste 3-4 dagene har jeg gått EN HALV KILO OPP!! Jeg har vært i ketose hele tiden, (mener jeg heller spiser for lite karbohydrater enn for mye)
Er dette normalt? Hva kan jeg gjøre?
Jeg opplevde at jeg hadde bedre vektnedgang en uke hvor jeg følte at jeg tøyde strikken litt, og spiste litt mer karbs enn jeg hadde gjort. :) Ellers tror jeg kanskje at vekta kan variere litt med et halvkilo opp eller ned på noen dager, uten at det behøver å bety at man gjør noe galt?
Mensen, eggløsning, litt ekstra salt mat, lenge siden siste toalettbesøk.......
Vekten varierer med mange faktorer. Det er derfor det kan være lurt å bare ha en fast veiedag i uka.
For meg vil det si at jeg veier meg nesten hver dag, men kun vekten på torsdagene blir skrevet ned og er offesiell. Det er også den dagen i uka jeg måler meg. Målebåndet kan nemlig vise at du blir mindre selv om vekten ikke går ned.
For min del er det slik at med mye stress så er det ikke mulig å gå ned. Da må man tenke at med karbomat hadde det vært masse opp isteden - og det vil vi jaffal ikke.
Ellers er en halv kilo som de andre sier her ikke mer enn at det er naturlig variasjoner. Litt mye salt i går, litt mindre kaffe e.l. så er det en halv kilo ekstra vann med en gang.
Bare slapp av, vekta svinger mye. Vann i kroppen av forskjellige grunner, mye å velge i her som du ser. Har opplevd at vekta steg og steg i noen dager, for så å droppe ned under start bare sånn over natta. Rare greier, men jeg stoler litt på disse folka her i at dette er normalt. Tror vi alle opplever litt av dette.
Ja, det er en del som stagnerer pga kunstig søtning i brus.
Hvordan klarer du å få i deg nok vann (2-3 liter) når du drikker så mye brus?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.