< Tilbake til oversikten

Føler du deg gammel? Ikke? Ikke jeg heller!

fett-nok sa for siden:

MEN HER ER DET EN HISTORIE SOM FIKK MEG TIL Å TENKE:
[font=sans-serif][/font]
Har du noen gang sett på andre på din egen alder og tenkt: "Jeg er glad jeg ikke ser så gammel ut!".

Mitt navn er Berit, og jeg satt på venterommet til min nye tannlege. Jeg leste på diplomene på veggen og la merke til navnet hans. Plutselig husket jeg en høy, stilig mørkhåret gutt med det samme navnet som hadde gått i samme klasse som meg, for sånn ca 30 år siden. Kunne han være den samme karen som jeg hadde vært litt betatt av den gangen? Da jeg i midlertidig fikk se han, ristet jeg fort av meg den tanken. Denne halvskallede, gråhårede mannen med det rynkete ansiktet var alt for gammel til å ha vært min klassekamerat.

Etter at han hadde undersøkt mine tenner tok nysgjerrigheten over og jeg spurte om han hadde gått på Bekkevoll ungdomsskole.

• Joda, det hadde han, svarte han.

• Når gikk du ut da, spurte jeg.

• Jeg var i avgangsklassen av 1978, sa han.

• Du var i klassen min! smilte jeg.
    Han så nærmere på meg.
    Så sa denne stygge, gamle, halvskallede, gråhåra, feite og ekle mannen:

• Hva underviste du i? :eek:

Tone-G sa for siden:

:lol:

Den svei tenker jeg :)

Gosj, jeg er like gammel som deg forresten, men er ikke gammel nei! Ser ung og flott ut også ;) :ja: Det liker jeg iallefall å tro..

fett-nok sa for siden:

Da er vi jo bare ungdommen!!!:ja:
Eller resirkulert ungdom som venninna mi sier, hehe

Veggpryd sa for siden:

:lol:

Nei, jeg føler meg ikke gammel - og jeg ser såååå ung å fin ut så... knis

Har fått noen rare streker fra overleppa og noen millimeter oppover. De synes veldig godt om mårran. Lurer på om det er noe eksem-greier, jeg - for det er litt sånn rundt øya også...:confused:

fett-nok sa for siden:

Du også!!!!
Jeg lurte på om det var ett smittsomt virus som bare rammer ungdommen jeg...... :lol:

sirimor sa for siden:

Jeg også! Sikkert eksem....:p

arkine sa for siden:

heldigvis ikke eldre enn vi føler oss selv

alder er bare et tall

Photobscura sa for siden:

Jeg blir fortsatt spurt om leg på polet rett som det er, og på utesteder med 23-årsgrense :D
For et drøyt år siden spurte ei jente som jobbet for et blad jeg leste korrektur for om hvordan det gikk på skolen (jeg gikk da på OFKS og tok fotoutdannelse), jo, det går bra sa jeg. Og så kommer kremkommentaren: "Ja, du er kanskje russ i år du da?" :eek:! Ok, jeg kan godt bli tatt for å være et par og tjue, men å bli antatt å være 18 når man er 28, da lurer man på om vedkommende kanskje burde sjekke brillestyrken ...

fett-nok sa for siden:

Opplever ikke slike ting lenger, men hadde en episode der jeg skulle kjøpe øl og røyk på en Rimibutikk.
Den gangen var det 16 år for å kjøpe røyk.
Jeg går inn, kjøper ølen uten problemer, men glemte røyken.
Går inn igjen og tok da bare med meg pengene i hånda til samme dama jeg hadde kjøpt ølen av, da spurte hun etter leg......jeg fikk ikke med meg røyken før jeg hadde løpt ut etter legitimasjonen.
Hun spurte jo ikke på ølen......kunne ikke annet enn å fortelle henne det, men jeg syntes det var komisk.

Hadde også en dørvakt som hadde ett eller annet i mot meg i byen her.
Han påsto alltid at jeg var for full, alle andre kom inn, bare ikke jeg(uansett om jeg kom edru eller etter et forspill).
Da jeg var tydelig gravid skulle jeg kjøre mannen min og noen venner ut, dette var ganske tidlig, så det var foreløpig tomt i lokalet, derfor bestemte jeg meg for å bli med inn en liten stund.
Jeg parkerte rett utenfor, denne mannen sto i døra og så vi kom......gjett hva????
Jeg var for full!!!!
da sprakk jeg, da fikk han høre seg og etterpå oppførte han seg helt eksemplarisk. Han hadde forvekslet meg med ei annen som drakk seg så snydens hver gang at enten var det ambulanse eller politi som hentet henne. Jeg har i ettertid sett henne og jada, vi er ganske like, men synes de bør sjekke litt mer, be om leg eller noe i den duren.

Nå sporet jeg litt av ......igjen:D

Det er vel en tidsfrist for meg også, og det skjer stadig sjeldnere. Men om jeg spør hvor gammel folk tror jeg er, så er det sjelden mer enn 25, og det er jo stas :D Selv om jeg helt klart ønsker å ha tyngden av min alder, og da er det ikke så gøy å bli tatt for å være tenåring.

Drømmepie sa for siden:

Jeg var høygravid jeg og var 24 år og ble spurt etter leg for å tippe på fotball :lol:

Veggpryd sa for siden:

Bare til forsvar for de som misforstår alder; Det blir vanskeligere og vanskeligere med åra å ta aldern på folk. Jeg har problemer med å gjette alderen på de som er mellom 16/18 og 25 år, og de blir som regel forferdelig fornærmet hvis jeg tar feil.... :o

Tone-G sa for siden:

Jan Thomas smører bare hemoride krem på slikt:)

Vips så forsvinner de! :heia:

Veggpryd sa for siden:

Hemoride-krem, ja! :D :lol: Husker mora mi og venninnene hennes drev med det for 10-15 år siden. Jeg himlet jo med øya av dem, men nå begynner jeg å lure på om den kremen kanskje må testes... he he. kremt.. ja, ja..:o

Summer sa for siden:

Jeg synes det er umulig å gjette alderen på folk, men jeg synes det ble litt morsomt når en gjettet at jeg var storesøsteren til min 7 år eldre bror.

Hemmoriodekrem på rynker... Hmm. Njæi! Hemmoroider er åreknuter, kremen får blodårene til å trekke seg tilbake, så de blir mindre hovne. Det er vel det som er tanken også, når man smører det under øynene dersom man har poser og mørke ringer ;)
Det fungerer også, sånn at det er sagt ;) Venninna mi hadde store poser, prøvde det, og forskjellen var synlig!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.