< Tilbake til oversikten

Hvis man er i ketose hele tiden, gjør man det riktig da?

sadra sa for siden:

:p Jeg lurer fælt på det spørsmålet? Stopper vektreduksjonen visst sticksen hele tiden har rosa el lilla, sterk lilla? El har det ingen betydning visst sammensetningen av kostholdet ikke er helt riktig?:confused:

nattfrue sa for siden:

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår spørsmålet ditt, men prøver meg:
I teorien skal du kunne gå ned så sant du er i ketose (fettforbrenning), men jeg tror nok det vil vise seg i praksis at det ikke alltid er tilfelle. Hva du spiser er viktig. Grønnsaker for president! Bare en liten del av det daglige karboinntaket bør "brukes opp" på f.eks. kunstig søtning. (Mange får stopp i vektnedgangen av søtstoffer.)

Spis sunn og sammensatt mat med naturlig fett, tilsett sunt fett ved behov. Få i deg grønnsaker og rent kjøtt og fisk og egg. Drikk masse vann, ta kosttilskudd. Få deg litt lett mosjon. Kutt ned søtstoffer til et minimum. Du kan også prøve å kutte ned på f.eks. melkeprodukter og nøtter hvis du har stagnert (dvs. ikke har gått ned på en måned).

Og "graden" av utslag på sticksen har ingenting å si :)

sadra sa for siden:

Ok, det var et veldig greit svar:p akkurat det jeg lurte på. Er enda litt usikker på hva mye søtstoff er , men unner meg ei skål med CC, mandler og bringebærgele hver kveld. Er liksom premien min for hver dag jeg har vært flink:D Jeg spiser salat,paprika til alt unntatt middag, da spiser jeg brokoli. :) Får i meg nok ost,kylling, egg og kjøtt, men henger nok litt etter med fisk. Skal nok finne ut av det etterhvert, men sakte går det.:o

nattfrue sa for siden:

Går ikke like fort for alle, ingen grunn til å gi opp :) Og jeg ser at du skal ned relativt lite også - det er tradisjonelt vanskeligere å gå ned da. Bare stå på, så kommer du i mål :)

sadra sa for siden:

Takk for gode råd:) Hehe har bestemt meg for å ta de 10 første kg som synes best. Og det er jammen godt å ha noen å spørre. Ellers hadde jeg blitt helt sinnsforvirret. :p
Ønsker deg lykke til i samme slengen.:)

Flisa sa for siden:

Hei, ville bare si meg enig med nattfrue. Men det ser ut som du drikker for lite da stixen er mørk lilla. Jeg har aldri fått det, og gått ned. Jeg drikker opp til 3ltr med vann pr dag og har lys rosa stix.
Den er bare en indikasjon på om du er i ketose eller ikke, ikke graden av ketose.
Lykke til videre :-)

smilefjes sa for siden:

Hei, jeg ville bare si at det ikke er alltid man går ned selvom man er i ketose og gjør alt riktig heller. Jeg står på stedet hvil i gud-vet-hvilkende uke nå. Til tross for ingen/minimalt kunstig søtt, ketose hele veien og trening. For meg er det stressrelatert, for andre kan det være andre ting. Da gjelder det å tenke på at hadde man langet inn med karbomat i sånne perioder hadde det vært vektøkning og ikke stillstand...

sadra sa for siden:

:pJa ja vi får bare stå på og håpe at sakte men sikkert så forsvinner de kg... Blir bare litt utålmodig liksom når det ikke skjer noe. :rolleyes:

marsch sa for siden:

må spørre om noe jeg og, når jeg først sitter her å leser! jeg drikker ca 4 liter vann om dagen, men fargen på stixene mine har vært mørk lilla helt siden jeg startet for snart 2 uker siden! :) det vil vel være fettforbrenning uansett fargegrad? og rart mine stix ikke er lyse siden jeg drikker så mye vann.. :S

dt770 sa for siden:

Har lest at forskjellen på ketostix er stor. Noen viser lys farge, mens andre viser mørkere farge.

scartz sa for siden:

Hvis man drikker for lite vann, er det en så og si GARANTERT hemmer for vektreduksjonen? Jeg er elendig til å drikke vann... Skamflink til å drikke cola zero :p

Sesti sa for siden:

Jeg hadde mørkelilla utslag på stixen fra slutten av august til begynnelsen av oktober, og det resulterte i at jeg gikk opp 3 kg:p
Da lå jeg litt over 15 gr pr dag, rundt 25 omtrent..

Først etter at jeg ikke gikk over 15 gr, har det gått ned...:)
Så utslag på stixen alene betyr ikke nødvendigvis nedgang.

Skippy sa for siden:

Dette opplever jeg også, hjelper ikke meg det minste å drikke cola. Ser ut til at det er bare vann som hjelper, må skjerpe meg. Tror der er en forklaring på dette et sted her inne, har noe med at vann trenges til forbrenningen?

Skippy sa for siden:

Vanskelig å forstå, men logisk nok. Går og henter meg vann med en gang:).

scartz sa for siden:

Hehe ja jeg slet litt selv :p skrev "min versjon" som kommentar etterpå, og jeg hadde ivertfall fått med meg hovedpoenget. Vann = bedre forbrenning :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.