:( Jeg hadde en sjokoladesprekk i forrige uke som har ført til at ketosen har forsvunnet. jeg føler jeg har vært nøye med kostholdet etter det, men fremdeles er det ikke utslag på stixene!!?? Så da i dag var jeg så frustrert at jeg har klart å rote meg bort i synden på kaffemaskinen og drukket cappucino!! Riktignok var den uten sukker, men med både melk og søtstoff i har jeg nok atter en gang ødelagt for ketosen...... Hvor er inspirasjonen hen?! Jeg går ikke opp i vekt men ligger å vipper 200 gr pluss minus den samme vekta som jeg har vært på i to uker nå :mad:
Er det noen som har noen irettesettende ord å gi meg? Vil NED i vekt sukk.....
Signerer den tålmodigheten. 2 uker er veldig kort tid. Kroppen din trenger av og til litt tid på å omstille seg. Det er helt vanlig. Tenk på all den gode maten du kan spise i ketose, så hjelper det kanskje litt på motivasjonen. :)
Tålmodighet er stikkordet :ja: [color=darkgreen][/color] OG, bit tenna sammen når suget kommer. Spis deg god og mett til hvert måltid, så blir kroppen mer rolig, og disse sugene kommer sjeldnere. [color=darkgreen][/color] Vi har vel alle vært der, og det er slitsomt, men det er verdt å motstå det :ja:
Og så kan du jo lage litt snacks for ketolysere å ha på lur, Gerds ostekake skal visst være fryktelig god. Og disse frokostlappene fra samme dama. Sier det bare jeg, siden hun er for beskjeden til å nevne dem. Bare sørg for å ha noe på lur som du kan kose deg med. Lykke til:blomster:
Du har jo gått ned 12 kilo alt, så du gjør jo mye riktig. At du står stille en stund er ikke så uvanlig. Verre er det hvis du vet med deg selv at du er i ferd med å gli ut av den gode vanen. Da MÅ du ta ett par dager for å bli kvitt søtsuget igjen.
Jeg vet det er vanskelig, er der jeg og ...ofte, for nå som jeg har oppnådd den vekten jeg vil ha, så er det ikke så lett bestandig å si neitakk når noen byr på noe godt jeg egentlig ikke vil ha...og da straffes jeg med noen dager i etterkant. Så jeg vet det ikke er verdt det, men...
Stå han av. Spis litt fett...det pleier å hjelpe på søtsug og "hunger". Og drikk masse vann.
Snart er vekta på riktig vei videre...hvis kroppen din mener målet ditt er realistisk.
Lykke til :klem:
Har stått stille jeg også den siste uka, så vil bare si at du ikke er alene.
Men stå på -12kg er jo mye det da....Du er jo kjempeflink!!
Det løsner nok snart igjen skal du se.
Lykke til!!
Tusen takk for masse støtte :) Jeg vet inderst inne at det dere sier er helt riktig. Jeg ER stolt av mine 12 kilo da og jeg regner jo med at de siste kiloene nok sitter litt bedre i enn de første....
Jeg SKAL nå målet og nå bare håper jeg kroppen min blir enig slik at jeg kan få se vekta gå fra 70 tallet til 60 tallet i første omgang hehe
:klem:
:)Hei
Les oppskriftene i ketolyseboken og velg den mat du liker best. Lag en plan for hver dag angående hva du skal spise og gjennomfør det.
Da er risikoen for "sprekker" mindre.
Ikke la fettcellene ta over livet ditt ! Her er det du som bestemmer.
Mosjoner litt ekstra og sjekk med ketolysestixen at du kommer i ketose, det er i seg selv en god motivasjon.
Grattis med 12 kilo.
Lykke til videre
Torkil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.