< Tilbake til oversikten

Er så godtesyk! Hva kan jeg lage på Ketolyse?

Superslimithink sa for siden:

jeg har sååååå lyst på sjokolade og chips.... Noen som kan fortelle meg noe godt jeg kan ha?

Photobscura sa for siden:

Mat :p (Sikkert IKKE hva du ville høre...!)
(Men sjekk i oppskriftdelen av forumet, desserter, snacks og sånn. Men det beste er å stå løpet ut ;))

Andreaen sa for siden:

Når jeg får søtsug, pleier jeg å piske 2-3 eggehviter stive. Og har oppi noen dråper vaniljeessens og litt kakao naturell pulver ( Splenda funker og, men jeg bruker det ikke).
Det er iallefall veldig mettende ;P

Pearl sa for siden:

Jeg er enig her i at mat tar vekk godtesuget.

Photobscura sa for siden:

Nettopp! Ved å spise sånn at du aldri går sulten og på den måten holder blodsukkeret stabilt, så vil søtsuget forsvinne, individuelt hvor lang tid det tar, men dette er helt essensielt :ja:

Elastica sa for siden:

Mat er bra, men av og til blir man godtesyk likevel. Uvisst om det er psykisk når alle andre spiser lørdagsgodt osv eller om det er blodsukkeret, men uansett har jeg behov for "noe" av og til.

Jeg lager gele (les oppskrift i ketolyseboka) og spiser salte cashewnøtter. :-)

Det hjelper!

kokopeli sa for siden:

Har vist en sånn dag i dag jeg også :)
Er inne i 3 uka (3 uker til tirsdag) på ketolyse..
Klart meg bra med bacongull på lørdager - men etter middagen i dag (kjøttkaker og fløtegr. brokolli og blomkål) så kjente jeg skikkelig sug på noe søt og godt.

Så i dag koser jeg meg litt uten om det vanlig for første gang på snart 3 uker :)

Lager meg nå VAFFLER!! :-)

Røra står i kjøleskapet, delte den på 3 så håper det blir 2 plater så skal jeg ha litt lett-syltetøy og rømme på :)

Må jo ha lov å unne seg litt kos!!

:)

Elastica sa for siden:

Lager du lavkarbo vafler da? Hvis ikke faller du jo kanskje helt ut av ketosen? Gele og nøtter kan en jo spise uten at det går helt skeis.

arkine sa for siden:

1 egg eggedosis
ca dl, fløte ,,krem
littt søtstoff

blandes forsiktig
kjempegodt

nøtta sa for siden:

altså hvis det bare er for kosen og du ikke skal ut av ketose (uten å tenke nei til søtstoff, nøtter o.l) så er det jo MASSE oppskrifter her inne, kaker, snop pluss pluss.

ellers er piska krem med cotage chese veldig godt, sukkerfri sjokkis, peanøtter, smothies, kokkoskakao, kaffe med krem og 86% sjokkis

=)

Antoinette6 sa for siden:

GerdsostekakeGerdsostekakeGerdsostekake :)

Karbosara sa for siden:

Norvegia med smør på!

Rull sammen to ruller av det og spis det sakte, drikk et glass vann og vent i 20 minutter...hvis suget er der fremdeles...gå og legg deg! Så har du kanskje gått ned i vekt til dagen etter!:D

kokopeli sa for siden:

Ja så klart :D
De var ikke så helt knallgode for å si det sånn, burde kanskje brukt litt søtningsmiddel i røra?
Ja hadde aldri ofret ketosen min på godteri :p
Skulle jeg virkelig gått på smell måtte det blitt med en kebabtallerken eller noe sånt :p drømme

Ja ble 1,5 plate vafle og 2-3 håndnever med baconsvor på meg i går:cool:

Spent på hva morgendagens veiedag bringer :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.