Disse egg "muffinsene" er en mettende frokost som kan spises i farten. Lag dem på forhånd og varm dem i mikro'n for en rask ta-med-frokost.
115 g kalkunpølse
1/2 hakket grønn paprika
1/4 løk, hakket
5 store egg
1 stor boks (2 små) skivede champignon
50 g revet lett gulost
Forvarm ovnen til 175 grader. Smør en muffinsform-panne eller bruk store muffinsformer i papir. Stek pølsebitene, paprikaen og løken i noen få minutter. Avkjøl. Ha i eggene og soppen. Ha røren i muffinsformene og strø over revet ost.
Stekes i 20 minutter eller til eggene har stivnet.
Blir 6 store muffins.
Nutritional Information: 140 calories, 9 total fat (3 g sat,) 195 mg cholestero,l 4 g carbohydrate, 12 g protein, 1 g fibe, 400 mg sodium
De blir som omelett ja, men de blir allikevel bedre enn vanlig omelett, synes jeg. Vet ikke hvorfor, men jeg liker ikke så godt omeletter, mens jeg elsker disse. :D
De var supergode! De var veldig fine og freshe da jeg tok de ut av ovnen,
men etter 4 minutter skrumpa de skikkelig inn :lol:
Uansett, dommen er: Mmmmm :sikle:
Tok bilder også, skal legge de ut etterhvert...
Det kan nok godt tenkes! Min 1,5-åring(!) spiste en i dag, og syns det var veldig godt!
Så i kveld blir det ny muffinsrunde med MASSE grønnsaker i :smile:
Lykke til!
Nammmmmm. disse hørtes aldelse nydelig ut. Liker godt omelett, så vil tro disse faller i samk også. Må bare bli ferig med "helfarten" først...
Kan jo lage dette til dem hjemme i første omgang:-)
lager nå med kjøttdeig,champingnon,mix krydder,knust tomat med hvitløk og jarlsberg ost.....spennende :D elsker nemlig alt dette, spesiellt kjøttdeig :p
Da har jeg akkurat laget disse. Men brukte 7 egg i stedet for 5. Og cheddar i stedet for lettost. Med mine muffinsformer ble det i dag 13 stk a ca 0,3 g karbo. Godt var det også.
Jeg tok heller ikke osten oppå, men inni røra. Anbefales!
Pluss at jeg ikke brukte pølser, men skinke i røra. :-) Neste gang skal jeg prøve med kjøttdeig eller biffstrimler tenker jeg :-)
Eg laga desse i går kveld med raspa mozzarella i, og kvitløkskyllingpølser, løk og sjampinjong. Hadde dei kalde til frukost i dag, kjempedigg! Men å ha dei i papirform vart berre rot! Det sit jo totalt fast i papiret. Men eg kjøpte heldigvis ei slik silikonformgreie, brett med 6 former i, og det fungerte veldig fint. Trur faktisk eg skal kjøpe enda ei slik form, så eg kan lage 12 i gongen. Takk for tips!
Det finnes noen pølser som har så lavt karbinnhold at de kan brukes. Noen Bratwürst, Jabobs som man finner hos Meny og ketolysepølser som finnes på samme sted. Let, så kanskje du finner ;) Er ikke noe særlig pølsemenneske så dette er det beste svaret herfra :p
Klart du kan bytte ut soppen med noe dere liker, bare å prøve seg frem :D
Du kan putte i akkurat det du vil, tenker no eg. Broccoli, paprika, kjøtdeig, tacokrydra kjøtdeig, purreløk, grasløk, oliven andre grønsaker etc. Trur eigentleg det viktigaste er å steike og ordne ting på førehand, slik at ingrediensar med mykje fukt i seg får svetta ut dette først, før ein blandar dei inn i eggeblandinga. Eg hadde tabasco i mine no sist, det vart ikkje så verst! :)
Har ikkje hatt det problemet! Så trur det fungerer rimeleg bra.
Men eg blandar også raspa ost inni blandinga, ikkje berre på toppen. Men du et vel ikkje ost...?
Uff... Ikkje kjekt. Eg trudde kanskje eg hadde problem med meieriprodukt, fordi eg fekk magesjau ofte når eg åt noko med fløte i (eller smelta mozzarella for eksempel). Men det har gitt seg nesten heilt etter at eg byrja med magesyretablettar som systra mi fekk tips om på eit kosthaldsforedrag med Jan Veiersted.
Joda, men jeg kan leve med det! Jeg pleier å gi meg selv dispensasjon når jeg er på besøk hjemme, da det gjør det litt lettere for mamma å mekke mat som jeg også kan spise. Men det er noe med melkeproteinet tror jeg (det var i alle fall det de konkluderte med på Fürst da jeg testet negativt på laktoseintoleranse ut fra symptomene jeg får ved inntak av meieriprodukter), og jeg går også opp i vekt av det over tid. Jeg la på meg halvannen kg i jula, f.eks, selv om det eneste jeg gjorde annerledes var å spise rømme, ost og fløte.
Haha, vi har visst kuppa tråden begge to! Men eg synes ost er berre fantastisk godt, også i desse eggemuffinsane! Eg har kutta heilt ut melk frå det eg har i meg, men må ha ost!
Det må vel kunne fungere å ha smøreost med krydder i, i desse muffinsane? Hm... Det må testast!
Det blir sikkert godt, og mere ''brød''-aktig.
Jeg elsker ost, og det er vel det eneste jeg kan finne på å crave skikkelig på. Men i mitt hode heter ingenting ''må ha'' eller ''klarer meg ikke uten'', det var vel bl.a den tankegangen, i mitt tilfelle, som gjorde meg overvektig i utgangspunktet ...
Har heller fokuset på det jeg kan spise i stedet for hva ikke kan. Men det er ikke fritt for at jeg ser fram til frislipp på meieriprodukter når jeg er hjemme (hvilket ''heldigvis'' ikke er så ofte).
Eg vil tru at du kan byte ut soppen med kva som helst av grønnsaker.
Broccoli går fint. Kanksje forvelle dei litt først?;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.