< Tilbake til oversikten

Ketose

sadra sa for siden:

Er man helt sikker på at man spiser riktig visst man får farge på sticksen?
Den har variert fra lys rosa til litt mørkere lilla. Har aldri fått den helt mørk lilla. Har gått sakte men sikkert ned i vekt , men jeg synes det går så tregt:o Er det noen som kan hjelpe meg?:)

Kitt sa for siden:

Fargen på stiksen har ingenting å si, utslag er utslag.:)
Den mørkeste fargen er ikke noe å hige etter. Som regel betyr det at du har drukket for lite!

Slå deg til ro med at nedgang er nedgang. Du har ikke stoppet opp før det går minst 4 uker uten at vekten går nedover. Jeg går heller ikke fort ned, men gleder meg over alt som ikke er stillstand eller opp.:D
Det kan være en fordel at det ikke går for fort. Både huden og hodet skal være med, vet du.
Hvor fort du går ned, avhenger også av hvor mye du skal ned/hvor stor du er i utgangspunktet. Jo færre kilo du skal ned, jo tregere går det som regel. Og verden er urettferdig, menn går ofte fortere ned enn kvinner.

Stå på, du, og bruk målebånd, ikke bare vekt. Mange opplever at cm forsvinner selv om vekta nærmest står stille!:)

sadra sa for siden:

Du er grei assa.:p Hører at det er mange som går fort ned og tenkte at jeg gjør noe veldig galt. Ble veldig motivert igjen jeg:D Må komme meg i butikken og kjøpe meg lavkarbo gele, så jeg slipper å gå på noen smell i helga. Det er så fort gjordt å feile når man ikke har noe spesielt godt å spise.

Kitt sa for siden:

Du kan spise baconcrisp med hjemmelaget rømmedipp, Anton Bergs sukkerfrie sjokolade eller litt av den sjokoladen med høyt kakaoinnhold.
Litt bringebær med fløte er godt. Frossene bringebær kan blandes med litt fløte, et kaldt egg og litt revet lovlig sjokolade, kjøres i stavmikser og vips! iskrem!

Klart du klarer dette! Hold deg i ketose og sakte, men sikkert forsvinner kilo etter kilo! Tør vedde på at du ikke la dem på deg i løpet av bare noen få uker, heller!:D

sadra sa for siden:

mmm det hørtes godt ut. Men den Anton Berg sjokoladen står det 46 karbo på og da skal man trekke i fra de 43 sukkergreiene? er det riktig:eek:
Kjempefint å få litt hjelp her inne da. :p Man blir liksom litt usikker uansett synes jeg. og da er det flott med sånn hjelp som jeg har fått av deg.
tusen takk

Kitt sa for siden:

Stemmer det, du kan trekke fra malitolen og endrer opp med 3 karber pr 100g.
En sjokolade veier bare 45g, så det blir i under kant av 1 1/2 pr sjokolade.
Så så lenge du tåler malitolen, så er det ikke det verste du kan spise!:D

Bare hyggelig å kunne hjelpe! Har vært ny her selv og fått masse hjelp. Leser fortsatt alt jeg kommer over av nyttige tips og oppskrifter og lærer stadig noe!:dulte:

Malitol er et sukkeralkohol som går rett igjennom tarmen. Sukkeralkoholer/polyoler kan alltid trekkes fra. Uansett kan det være lurt å være forsiktig med kunstige søtningsstoff. For noen er det partystoppere og noen blir skikkelig dårlig i magen av dem!:p

sadra sa for siden:

Ok. Kanskje jeg skal vente litt med den sjokoladen til jeg virkelig begynner å sikle. :p Er så gøy å se hvor flinke dere er. Man må ha skikkelig karakter når man drive med dette. Det er veldig fint å gå inn her å finne ny motivasjon. Jeg synes rett og slett mat er utrolig godt hehe. :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.