Hallo,
Jeg har oppdaget at det finnes kjøkkenvekter som gir næringsinnholdet automatisk (ca 800-1000 matvarer) når man veier mat. Dette må da være et fantastisk hjelpemiddel til enkelt å regne ut karbohydratinnhold? Jeg har ikke funnet ut om de finnes i Norge, men skulle gjerne visst hvordan man får tak i en slik en. Har gjort litt reserach og funnet typer fra Salter, Escali, Kitchrics, Beurer og EatSmart.
Er det noen som har en slik eller gjort seg erfaringer med bruk?
Hm. Kanskje ikke riktig å putte denne under "oppskrifter"...
Jasså, mener du at de gir slike matvekter i innmeldingsgave? Det er jo kjempeflott, koster de ikke mellom 400 og opp til 1.000 kr? Jeg så det ikke på den linken du la ut, de har sikkert skiftet innmeldingsgaver siden du meldte deg inn. Smart valg, det er jo et fint blad også! :)
Pearl, jeg tror de kan være avhengighetsskapende ja ;) Du legger ditt jordbær på vekta, taster inn PLU-koden for jordbær, og vips så har du antall gram karbohydrat, fett, protein, salt, prosent mettet fett etc og noen viktige vitaminer, mineraler og sporstoffer. På noen av utgavene kan du så trykke M+, ta jordbæret av, legge på en banan, gjenta prosessen og til slutt har du en samlet oversikt over det eksakte næringsinnholdet i måltidet. Himmelsk enkelt i forhold til andre metoder man har forsøkt seg på! Nå bruker jeg metoden "tja, hvor mange gram ser det ut som denne leverposteikladden her veier, tro? Ca 15? 30? 150 kanskje?" Jeg bare må ha en sånn vekt... :o
Å ja, kjære vene, nå så jeg vekten gjemt inni der. Det var jo ikke noe minimum antall blader man må kjøpe i abonnementet heller. Det er jo et genialt tilbud!! :eek:
Når du får vekten tilsendt kanskje du kunne opplyse oss om merket (og om funksjonen virkelig er så fantastisk som det lyder). Jeg regner med at man må kunne kjøpe denne i en eller annen butikk.
Skulle gjerne ha en sådan men har ikke lyst til å tegne meg for abonnement.
På forhånd takk for hjelpen.
Venter spent på tilbakemelding - dette lyder jo som årets vidunder for de fleste av oss.
Digitalvekt er bestilt. Påvirkelig......ja hi hi: hørtes bare så lettvint ut for meg som synes det er stress å telle karbohydrater.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.