< Tilbake til oversikten

Smoothieoppskrift til ketose?

solsikke sa for siden:

Er det noen som har noen gode oppskrifter på smootie til oss som går på ketolyse. Har så lyst på noe annet innimellom:)

Finnes kanksje inne på forumet, men syns det er så rotete å finne frem til hva vi kan spise. Burde kanksje vert lagt opp etter kostholdsfilosofier!!!

mini me sa for siden:

Well, vi skal i utgangspunktet holde oss unna frukt og bær. Man snakker liksom om en håndfull bær som kos. Og det blir det tynn smoothie av.
Har selv en juicepresse og har god helsemessig erfaring med det, MEN det var ikke noe bra for vekten min da.
Har du sjekket i Ketolyseboken?

Flisa sa for siden:

Hei,

Jeg har laget smoothie med frukt, youghurt og litt juice til barna, men også med både cocosa og Udos choice olje, har da drukket et halvt glass selv. Bare for å få litt annet å spise/drikke, som oftest til kvelds.
Har så langt gått bra og jeg har holdt med i ketose. Men vet at det ikke er ketolyse-kost.
Bruk naturell youghurt, bringebær og gode oljer så er det nok som bringebær med fløte!!

Lykke til:-)

luringen sa for siden:

2 egg litt splenda
vroom til eggedosis
litt hakkede mandler
en klunk rapsolje
litt fløte
litt bringebær
vromvrom
For tynn, litt mer fløte evt cottage cheese
for tykk, litt vann

solsikke sa for siden:

Tusen takk for tips...er godt med noe annet innimellom selv om ikke alt er ketolysemat!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.