Jeg veier meg hver dag, og går opp og ned hele uka. Jeg har sett at mønsteret mitt er: minst på torsdag og fredag, opp i helgene, så sakte nedover til torsdag..
(torsdag er veiedagen min, så det kan jo være godt mulig at je slapper litt for mye av i helgene også:p)
Men når på døgnet veide du deg?
Hadde du gått opp mye?
Man går fort opp et par hundre gram så fort man ikke får gått på do.
(nei forresten. VEKTA viser et par hundre gram mer. Man har ikkenødvendigvis GÅTT OPP et par hundre gram med fett bare fordi vekta viser deg det.)
Tiden i syklusen spiller nok inn, i tillegg kan nok medisinbruk gjøre det også. Tenk også over inntak av saltholdig mat, f.eks. bacon, som jo også gjør at kroppen holder mer på vannet.
Det der hender, men det jeg ofte opplevde hvis jeg gikk opp uten at det var en spesiell grunn gikk jeg fort ned igjen og gjerne litt til.
Det som viser riktigst vekt er med en gang man står opp etter dobesøk.
Jeg gjorde noen tester forrige gang etter at jeg var veldig frustrert etter ujevn vekt..
Jeg veide meg med en gang om morgenen etter dobesøket, ventet en halvtime - time uten å drikke eller spise, vips opp 1/2-1 kg.
Jeg kunne veie helt opp til 2.5 kg(som regel 1.5) mer om kvelden, men de var borte igjen morgenen etterpå.
OG JA! Medisiner kan ha mye å si, også penicilin og smertestillende.
I tillegg kan litt saltere mat ha beholdt litt av vannet, man kan være i nærhet av eggløsning eller rett før mens.
Jeg blir like frustrert som deg, men heldigvis er det mange her nede som får ned blodtrykket igjen:)
Det blir borte igjen skal du se, lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.