< Tilbake til oversikten

Jeg trenger råd ...

cathrine sa for siden:

Jeg er altså tilbake på gamle trakter...og nå trenger jeg noen råd..
[color=#800080][/color]
Altså; Jeg vil gjerne ha ett kosthold jeg kan leve med resten av livet.Dessuten ønsker jeg å gå ned en del kilo, helst 15/17..
Det jeg vet er at lavkarbo er bra for meg, for jeg tåler ikke raske karbohydrater så godt. Jeg blir veldig sliten og utilpass. Dessuten reagerer jeg på sukker!! Jeg hovner opp i hendene og i ansiktet, og jeg blir gretten når inntaket har vært høyt..
En annen ting er at jeg trener ganske mye. Denne uken har jeg feks syklet tur/retur jobb, 1,2 mil tilsammen, hver dag + at jeg har 2 spinningøkter og 1 økt med step/styrke..Og mest sannsynlig blir det hvertfall en økt til, om ikke to.
Jeg har jo levd lavkarbo før, men da ble det nok for ensformig og jeg "holdt ikke ut". Nå vil jeg gjøre dette skikkelig! Jeg vil få det til! Jeg vil ha både psyken og kroppen min tilbake!
Men hvordan skal jeg gjøre det? Hvilken filosofi skal jeg velge?
Noen med noen tips?

Photobscura sa for siden:

Jeg tenker øyeblikkelig Optimal Ernæring eller Fedon! Ta deg en tur på biblioteket, lån boka "Bedre uten brød" eller "Fedons metode".

fett-nok sa for siden:

Jeg tenkte også Fedon med en gang jeg leste innlegget ditt.
Du er veldig aktiv, du trenger råd for resten av livet, tror det er lettere å følge Fedon da.

Men samtidig kan du jo være som meg, jeg er vel på en "ekstrem" lavkarbo, men når jeg nærmer meg målet legger jeg mer og mer over til Fedonkost, sakte men sikkert. Gjorde det sist og det fungerte suverent i 2 år helt til disse doktorene skulle ha meg på medisinering, PANG opp i vekt.
Men nå har jeg kampviljen inne, men gjør nok som sist, Fedon har ett litt mer allsidig matprogram(synes kanskje det er vanskelig å få tak i alt han skryter av, men jeg byttet ut med det som kunne ligne)

Lykke til!

cathrine sa for siden:

Takk for gode svar!
Syntes det er veldig vanskelig å bestemme seg for hva jeg skal. Det eneste jeg vet er at jeg vil ned i vekt! Og aller helst NÅ!!
Etter jeg så ett bilde av meg selv fra i sommer ble jeg helt fra meg..Herregud som jeg så ut da, og nå er jeg om mulig ennå tjukkere :eek:
Gud hjelpe meg...
Bør nok seriøst sette meg inn i hva jeg kan spise.
Det som er vanskligst er frokosten. Noen forslag?

Homer Simpson sa for siden:

Egg & Bacon. Bruker selv å spise 3 små, eller 2 store egg og ca 120-130 gram bacon. Jeg spiser frokost ca halv 8, og blir ikke sulten før i 13-13:30 tiden.

fett-nok sa for siden:

Hei!

Nå bruker jeg mest lollypopbrødet(med egen vri) med masse pålegg.

Egg spiste jeg meg totalt lei på, orker ikke lukten av et stekt egg engang:)
Ellers har jeg brukt mye ostesmørbrød uten brød.
Rull sammen skinke og ost, putt i mikroen og vips en grei frokost.
Litt krydder, agurk og kanskje et salatblad, namm!

Hender også jeg har litt rester etter en middag, mikroen der også.
Bakte iset's pizza som ligger i ferdige stykker i fryseren, tar opp en og frokosten er "biff".

Men som sagt, ofte blir den en skive brød med masse digg på/ved siden av. Da slipper jeg både stekovn og mikro.....blir litt lei av at alt skal lages med varme.

Supramundane sa for siden:

Kan jeg spørre om hva dette lollypopbrødet er for noe? :confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.