< Tilbake til oversikten

Magevondt (luft)

ijad sa for siden:

He he... kanskje litt personlig sp. Men plages dere med oppblåst mage/luft i magen og magevondt? I dag har jeg vært på Ed i ei uke. Gått ned ett pr kg og er rimelig fornøyd. Men de to siste dagene har jeg hatt sinnsykt mye luft i magen og magen er hard og rund som en ballong. Kommer lite ut den veien også for å si det sånn....
Ikke noe vits å måle midjen iallefall.

Tips mottas med takk. Får ikke tak i ED lege før mandag.

Petit Fleur sa for siden:

Jeg er nå på min 5. ED-dag uten å ha fått luft i magen, og jeg vet at det er fordi jeg bruker soya-melk istedet for skummetmelk. Jeg får nemlig dårlig mage av melk. Så kanskje det er det for deg og? Det er jo ganske mye melk i denne dietten. Du kan jo prøve med soya, men da må du kjøpe den som ikke er tilsatt sukker. Ellers blir det for mye karber. Smaker ikke så veldig godt alene, men det merkes ikke når du bruker den i maten. Heter Alpro-soya og kartongen er rød.... :)

ijad sa for siden:

Takk for ett kjempe godt tips! Har ikke tenkt over at jeg drikker mye mere melk enn jeg gjorde tidligere. Det skal jeg teste ut, får man det i daglivare eller må man på helsekost?

Petit Fleur sa for siden:

Jeg har kjøpt det både på Rimi og Mega. Rema 100 tror jeg ikke har, og ikke Kiwi, men alle litt større matbutikker pleier å ha det.
På helsekosten er det dyrere enn i butikken. ;)

Zenia sa for siden:

Jeg har også hatt en del luft i magen, men jeg tror det kommer av masse brokkoli, blomkål og løk ... :p Bruker bare vann til alt jeg, så for min del kan det i alle fall ikke være melken. Har hørt fra andre at de også har blitt litt plaget av luft. Forøvrig fungerer resten av systemet som en drøm :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.