I oppskrifter hvor dette er brukt, kan man bruke mer bakemix eller proteinp. istedenfor.
Evt kanskje potetmel eller noe.
For det erbare stivelse ikke sant?
Kjedelig å begynne å lage en deig, og mangle J.B.K.M. og måtte kaste alt etterpå fordi det smaker dritt.....:eek:
JBKM er et fortykningsmiddel uten karbohydrater.
Er liksom i stede for mel, potetmel og andre karbohydratgreier vi på ketolyse ikke skal ha.
På apoteket har de noe som heter Nestargel og som er det samme som JBKM. Skal jo bare bruke litt i hver oppskrift, da!
Jeg handler alt av apotekvarer på nettet nå. Har spart utrolig masse penger på det,og leveringstiden er kort. Der bestilte jeg Nestargelboks på 125gr,til 65 kroner. Har bare betalt 30 kroner i frakt. Men jeg bestiller endel når jeg bestiller. Alt fra kremer,tilskudd, osv,sparer jeg masse i forhold til Vitusapotek her hjemme.
Lavkarbopikene har 95,- i fast frakt, dette fordi Posten tar 125,- for frakt i gjennomsnitt (av pakker som sendes derfra). Så i de aller fleste tilfeler er det altså slik at kundene betaler mindre frakt enn det faktisk koster. Pga dette lønner det seg å bestille andre varer i samme slengen, eller bestille sammen med en venninne, på den måten føles ikke frakten så ille. Beklageligvis koster det såpass å sende pakker i Norge.
Johannesbrødkjernemelet koster 189,-, boksen er mye større enn den du får på andre steder (290g).
Så 400,- koster det ikke. ;)
Før jeg fikk tak i det via nettbutikken slet jeg veldig med å få tak i jbkm, og det enda jeg bor i Oslo. Måtte innom mange steder, er få som selger det.
Jeg skal sjekke litt ut, og siden jeg har nettbutikk selv så vet jeg porto er dyrt. Men veier virkelig denne boksen over 1 kg? For hvis ikke så er det vel max 55 som brev?
Jeg så nok feil på prisen ja, jeg så 289,- Men skal sjekke i helsekosten her først. Denne nettbutikken er nok siste alternativ :)
Som sagt er det en fast fraktpris på 95,- . De aller fleste bestiller for mer enn 1 kg, når de først bestiller, dermed får de også billigere frakt enn det det faktisk koster. :)
www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx
Herfra bestiller jeg det meste. Man kan også fakse resepter dit og få disse derfra. Det har jeg ikke gjort. Men jeg bruker mye aderma produkter,og det er nesten en 50 lapp spart pr produkt,i forhold til lokal apotek. Og bestiller man for over 1000kr,er det fraktfritt. Men jeg ser på de siste fakturaene på under 1000 kr at de tok kun 30 kroner i frakt,kanskje jeg er en så god kunde?:D
Men det rare er,de selger ikke ketostix!? De varene man ikke får kjøpt,men som er i beholdningen deres,er uthevet. De har ketostix,men selger ikke disse gjennom nett. Merkelig det da..
Nå har jeg bestilt johannesbrødkjernemel og sukrin fra lavkarbojentene.no, er det noe mer jeg måå ha for å overleve som lavkarbo-jente?:P Skal gå ned 5 kg...:P Minst:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.